Skip to main content

Beste KPN,

Meerder malen de wifimanager doorlopen en inmiddels al zo vaak KPN gevraagd telefonisch voor een oplossing. Ik word met regelmaat opgehangen en niet teruggebeld. Ik overweeg mijn abonnement op te zeggen als er niet geleverd wordt conform mijn overeenkomst. Dit is niet werkbaar en frustrerend. Al vanaf begin beloofd KPN mij Wifi door het hele huis. Helaas haalt de Wifi slechts begane grond tot de keuken (dat is praktisch naast de router). Alleen woonkamer/eerste etage en zolder geen wifi. Onvoorstelbaar. 

Wat heb ik allemaal gedaan om verbetering te ontvangen?:

  • zo'n 100 keer de box opnieuw aan en uit gezet;
  • Reset knop ingedrukt
  • Alle wifi kanalen opnieuw ongesteld (ook door ICT expert lees buurman)
  • WIFI Manager zo'n 100 keer uitgevoerd.
  • Beneden haal ik de 180 MBits/Sec terwijl ik voor 200 mbts/sec betaal
  • Op de eerste verdieping zakt deze terug naar 4 MB/Sec
  • Op de zolder zakt deze terug tot 0 MB/Sec, deze ruimte is het meest cruciaal voor mijn werk, deze gaat zelfs over op 4G op mijn mobiel. 
  • Het is niet werkbaar op deze manier en zo vervelend als ik al zo vaak om hulp vraag.

De helpdesk al zo vaak gesproken, maar helaas geen succes tot nu toe. Ik zou toch echt geholpen zijn met drie  extra WIFI versterkers, dat zou mijn laatste redding zijn. Kan iemand van KPN mij hier mee verder helpen?

Groeten! 

 

 

Dit gaat zo te lezen puur om het wifibereik. Wat je van KPN krijgt is een modem waarop je bekabeld de snelheid moet halen van je abonnement, 200 dus. Wifi is wat anders en niet te garanderen. 

 

Welk modem heb je, en waar is je huis van gebouwd, beton?

 

Met een goed modem en een standaard niet al te groot huis van hout en gips kan enkel je modem genoeg zijn om het hele huis van wifi te voorzien. Is je huis echter groter of van beton en/of vol isolatiemateriaal enz. dan ontkom je er niet aan om extra wifipunten te plaatsen.

Dit kun je KPN niet aanrekenen. KPN kan niet ruiken hoe jouw huis in elkaar zit. Daarnaast is uitbreiden van je wifibereik iets voor jezelf. Gelukkig bied KPN daar wel hele mooie Superwifi’s voor aan. 29,50 per stuk. 

 

Als het goed is moet de optie om deze Superwifi’s te bestellen via de wifi manager voorbij komen.

https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm


@DennisA78: Bedankt voor uw reactie. Een zeer goede kennis van mij gratis heeft experia versterkers ontvangen en heeft hetzelfde huis als ons en is daarmee geholpen. Ik zou met drie geholpen zijn. Dank u!


@DennisA78: Bedankt voor uw reactie. Een zeer goede kennis van mij gratis heeft experia versterkers ontvangen en heeft hetzelfde huis als ons en is daarmee geholpen. Ik zou met drie geholpen zijn. Dank u!

Dan kan heel goed. Alleen is KPN opgehouden met de Experiawifi’s. We hebben enkel nog de Superwifi’s. Deze zenden een sterker wifisignaal uit en zijn ook nog evt draadloos te gebruiken (behalve de 1e)

Gratis hebben we dus niet meer, Superwifi’s 29,50 per stuk.


Dag Dennis, Is het proberen waard, Hoe kan ik die mogelijk ontvangen?


Hoi @Memitsy, je hebt al veel (en vaak) geprobeerd aan je eerste bericht te zien. Net als Dennis denk ik dat je met de SuperWifi-punten die je via de Wifi Manager nu kunt aanvragen een verbetering zult merken. Kort geleden is de Wifi Manager vernieuwd, en sindsdien zijn de Experia Wifi's die jouw kennis heeft niet meer mogelijk. Nu kan je daar dus de SuperWifi-punten aanvragen. Heb je de Manager al opnieuw gedaan en de punten zo aangevraagd?