Skip to main content
Beantwoord

Trage wifi met Box 12 en Experia Wifi

• February 9, 2022
  • 35 reacties
  • 1457 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

35 reacties

• Auteur
  • Helper
  • June 15, 2022

@Erik_ 

Goedemorgen,

Na het nog een poosje te hebben aangezien, moet ik concluderen dat de wifi nog steeds op regelmatige basis (meerdere keren op een dag) erg slecht of niet beschikbaar is om vervolgens op een ander moment (op dezelfde plek) zeer snel te zijn. De V10 router heeft daarmee niet gezorgd voor een stabiele wifi.
Voordat ik overga tot het aanschaffen van eigen apparatuur, of een overstap te maken, zou ik toch graag zien dat er eens een ervaren techneut langs komt om mijn situatie te bekijken en te ontdekken of er een oplossing mogelijk is. Het is nog steeds onwerkbaar en ik heb het modem en de wifi-punten al meerdere keren gereset en anders ingesteld.

Mijn telefoonnummer staan in mijn gegevens.

Hartelijke groet,
Henry

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • June 15, 2022

Heel bijzonder dit. Ik heb de v10 met 4 bekabelde experia wifi's al een jaar of drie probleemloos werken. Die combinatie is prima maar waarom het dan bij jou mis gaat is een groot raadsel. Ik ga toch stiekem er van uit dat er iets in jouw netwerk is wat problemen geeft. 

• Auteur
  • Helper
  • June 16, 2022

@Joep1965 En heb je dan enig idee wat dat zou kunnen zijn? Ik ben er nu al zo lang mee bezig en heb werkelijk alles geprobeerd.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • June 18, 2022

Wat heb je zoal aangesloten op het modem qua randapparatuur?

• Auteur
  • Helper
  • June 20, 2022

@Joep1965 

Een Cisco switch, 6 bekabelde KPN-wifi-punten (de zwarte uitvoering) en verder mobiele telefoons, Smart-tv, 2 Decoders van KPN, 4 pc's, een Homey Pro (Home automation), Deurbel van Ezviz en diverse Home automation schakelaars en sensoren.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • June 21, 2022

Ondersteunt de switch igmp snooping? 6 versterkers?? Woon je in een kasteel??? Geen zonnepanelen?

• Nieuwkomer
  • February 28, 2023

Beschrijft ook exact mijn probleem,

Nu de wifi versterkers uitgezet ( vierkante zwarte experia) 
Met de versterkers aan haal ik nog maar 10 - 15 mbps 

zit nu maar via mijn telefoon als hotspot verbonden

versterkers eruit voor een par dagen zodat kpn ze oook niet meer uitlees en dan kijken of de nieuwe draadloze verstekers wel werken.

Lijkt er wel heel veel op dat het inderdaad een software dingetjes is waardoor de oude vierkant niet lekker meer werken met de nieuwe software op de box

• Auteur
  • Helper
  • February 28, 2023

Ik heb de afgelopen tijd relatief goed kunnen draaien met de beschreven configuratie door 2 wifi-versterkers te vervangen en 1 wifi versterker minder te gebruiken, dus een enigsinds stabiele omgeving is nog wel te maken.

Zelf heb ik sinds een week de Fritz!box 4060 aangeschaft in combinatie met twee Fritz!box 1200AX repeaters en dat is echt een verademing. Echt geniale wifi in mijn hele huis.

Een behoorlijke investering, maar als je het geld er voor hebt, zeker de moeite waard!

• Auteur
  • Helper
  • February 28, 2023

@Joep1965 Ik ben nog wel benieuwd wat “igmp snooping” op mijn switch voor verschil zou kunnen maken. Kun je dat uitleggen?

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

@Henry1969, als je TV van ons afneemt, dan is een switch gebruiken met IGMP snooping erop en actief belangrijk. Ook als het een switch is die niet rechtstreeks met een tv ontvanger verbonden is.. Zie: