Skip to main content

Hi,

Sinds gisteren nieuw abonnement glasvezel 1000/1000 KPN. Aansluiten ging prima. Nu snelheid: Down 42 Mbits en up 69 Mbits via wifi. Vaak nog lager. Mijn laptop heeft geen kabel/utp uitgang om direct op het modem te testen. Mijn pc staat op ca. 6 meter vanaf meterkast waar installatie hangt. De wifimanger van KPN werkt niet….al enige tijd.

Enig advies zeer welkom

Mijn laptop heeft geen kabel/utp uitgang om direct op het modem te testen.

Daar is een oplossing voor:

https://www.megekko.nl/product/4309/1030079/USB-netwerkadapter/TP-LINK-UE306-netwerkkaart-Ethernet

Heeft u WiFi versterkers? 


Dat ga ik niet voor 1 test aanschaffen natuurlijk.


Nee. Geen versterkers. Had ik bij Ziggo wel maar was onnodig. 


Met het modem in de meterkast en een afstand van 6 meter vanaf het modem is deze snelheid wel logisch.  Wil je meer snelheid dan moet er echt iets veranderd worden in huis.


Eerder ( 1,5 jaar geleden) was het geen probleem met kpn modem op zelfde plek.


Heb je hetzelfde modem of een ander type?


Dat weet ik niet precies meer. Lijkt hetzelfde. Maar ook als ik wifi direct in de buurt modem test is het extreem traag.


Wat is er zoal aangesloten op het modem? Heb je dit soort dingen in huis?

 


Dat ga ik niet voor 1 test aanschaffen natuurlijk.

Het is sowieso nooit verkeerd om zo'n ding in huis te hebben. Samen met een utp-kabel. Dan kun je daar altijd op terug vallen voor als WiFi het weer eens niet goed doet. Want dit zal vast niet de laatste keer zijn dat WiFi hapert. 


Geeft je laptop aan of je verbond bent met 2.4 GHz wifi of 5ghz? Met 2.4 kan ik de snelheid wel begrijpen. Met 5ghz zou dit een stuk hoger moeten zijn idd.


Mijn pc staat op ca. 6 meter vanaf meterkast waar installatie hangt.

En ... die is ook via WiFi aangesloten? U heeft niet 10 meter utp-kabel in huis dat u even bekabeld kan testen?


5 Ghz  Ik verwacht geen 1000/1000 maar dit lijkt mij meer modem wifi probleem.

 

Ik heb idd geen 10 meter utp kabel. Ik heb al wel modem buiten meterkast gehangen. Helpt ook niet.


Okay. Laptop naast modem geeft wel hoge snelheden. Telefoon blijft traag. Is het wifi signaal van die V12 gewoon zwak? 


Nog meer goed nieuws. Ineens ook redelijke cijfers in woonkamer

Down 311

Up 190

Ping 6


Hi @Globi! Fijn dat de wifi verbeterd is. 🙂

Mocht het toch weer een keer kuren geven en mocht de Wifi Manager niet werken, dan kun je ook onze tips voor het oplossen van trage en wegvallende wifi doorlopen. 

Die helpen hopelijk met het verbeteren van de wifi in de toekomst! 


@RHZ in een ander topic van jou hebben diverse forumleden vragen gesteld aan je maar je reageert niet.  


Maar goed. Blijft voor mij vrij traag natuurlijk. De wifi van de KPN box blijkt gewoon zwak. Bij het aanleggen van glasvezel heb je ook (bij mij) alleen de keuze electra kast gang. 


Ik zie dat KPN mijn antwoord van gisteren per abuis heeft verwijderd. 

@JanD @Joep1965 @Sanne_M 

als reactie op uw antwoord:

Je weet het nu wel toch? Alleen bekabelde tv ontvangers en bekabelde wifi punten geven een probleemloos netwerk.

————————————

Zelfs als je er 80cm vandaan zit werkt WiFi niet.

Volgens KPN moet je overal in huis perfect bereik hebben. Toch!!!

Ik zie jullie oplossing graag tegemoet, kan natuurlijk zijn dat KPN monteur slechte dag had en iets over het hoofd heeft gezien.

Hopelijk vind @Globi dan ook antwoord op haar probleem.

 

 

 

 

 


@RHZ Je bericht is niet verwijderd maar naar je eigen topic verplaatst die nog loopt. Door in dit topic hulp te vragen voor jouw situatie kaap je het topic van de topicstarter, dus gelieve dit in je eigen topic voort te zetten. 

De topicstarter kan dat topic ook in de gaten houden voor een eventuele oplossing.Â