Skip to main content

Goededag,

 

Sinds een aantal dagen ben ik aangesloten op het glasvezel netwerk van kpn en dit was in het begin zeer snel en de wifi was uitstekend, via speedtest haalde ik gemiddeld 650mbit via wifi6, sinds vandaag is dit nog maar 50mbit, dit lijkt mij niet de bedoeling te zijn?

Heb via de kabel op mijn ps5 en computer wel gewoon volledige snelheid ( 900-1005mbit ), nu ging ik dus de wifi verbeteraar proberen via de KPN app en het eerste wat mij opviel was het volgende: 

Er kwam een melding in beeld die aangaf dat de kpn box 12 een update had gekregen en dat het nu een superwifi punt is, dit is gedaan zodat de samenwerking met mijn andere superwifi punt nog beter is ( volgens de app ), Nu blijkt dit dus totaal niet zo te zijn, mijn verbinding is zover omlaag gegaan dat ik met mijn huidige 5g verbinding van kpn nog sneller internet heb.

Ook valt mij op dat als ik nu mijn mobiel connect via de wifi ( galaxy z fold 3 ) dat er ook niet meer staat dat ik met een wifi6 punt verbind, dit was 2 dagen geleden nog wel zo, er staat nu gewoon wifi. 

Heb de NTU al herstart, de modem meerdere malen herstart, en via de wifi verbeteraar word er ook niets sneller. 

Ik heb trouwens maar een kpn superwifi punt, dit is het nieuwe zwarte model.

 

Meer mensen die hier last van hebben? en is het mogelijk de update terug te zetten? het werkte allemaal prima jammer dat het nu niet meer zo is.

 

Hopelijk kan iemand mij hier mee verder helpen, alvast bedankt!

Had je de super wifi hiervoor bekabeld staan?


@Joep1965 , nee de super wifi staat bij mijn tv, waar een kabel naar de decoder gaat.


Je hebt dus de tv ontvanger aangesloten op de super wifi??


Dat klopt inderdaad, kreeg geen mogelijkheid om de tv decoder via wifi geactiveerd te krijgen dus toen via het super wifi punt bekabeld. 

Heb de speedtest ook gedaan met tv aan en tv uit.

Ook met het super wifi punt uit en alleen de kpn box 12 aan, resultaten zitten tussen de 50 en 60 mbit.


Hoi @brexxus, ik lees dat je wifi verbinding het niet lekker doet. @Joep1965 is al toegesneld om je te helpen, ik sluit ook graag aan.

Heb via de kabel op mijn ps5 en computer wel gewoon volledige snelheid ( 900-1005mbit ), nu ging ik dus de wifi verbeteraar proberen via de KPN app en het eerste wat mij opviel was het volgende: 

Goed dat je de verbinding via een kabel getest hebt! Daardoor weten we dat jouw modem een goede verbinding met het netwerk heeft. Het zit 'm dus puur in de wifi. Er is inderdaad kort geleden een update voor SuperWifi klaargezet. Uit jouw bericht begrijp ik dat 't sinds dien niet lekker werkt. Hoe staat het er intussen voor? 

Als het nog niet gaat zoals het hoort, dan raad ik je aan om je SuperWifi eens te resetten met het knopje dat er op zit. Sluit ze daarna opnieuw aan. Ons topic met alles over SuperWifi helpt je daar stap voor stap bij. Ik ben benieuwd hoe het daarna met je wifi gaat.