Skip to main content

Goedemiddag,

 

Wifi in huis is op de 1e verdieping onvoldoende. Dit wijst de KPN Wifi-manager ook uit. Het rare is dat om e.e.a. op te lossen een monteur wordt geadviseerd waarvoor ik als klant 50 euro zou moeten betalen. Ik heb in het verleden al vaker, betaald en onbetaald, een kpn monteur op bezoek gehad. Ook ivm dit wifi-probleem. Ik gebruik (tot nu toe) uitsluitend hardware van KPN. Wifi-versterker, experiabox, DVS-stekkers. 

Beste KPN, er moet toch een klantvriendelijkere manier zijn om het door jullie geleverde produkt enigzins naar behoren te laten werken? 

Wat heeft u zelf al gedaan om dit op te lossen? Een monteur komt niet voor dit soort dingen in deze corona tijd. U zult zelf aan de slag moeten en wij helpen u daar graag bij. Begin eerst maar met het verwijderen van de Dvs stekkers. Dat is negen van de tien keer de bron van ellende.


Wat ik zelf al gedaan heb?? Alle tips vanuit KPN (monteur) van de afgelopen jaren opgevolgd. TVontvanger, XBOX, Audiosysteem….alles bekabeld aangesloten om zodoende de “druk” weg te nemen van het WIFI-netwerk. 

Heb de eerste WIFI-versterker van KPN (de witte) in woonkamer bijgezet om zo meer dekking te krijgen. Dat werkt prima. 

Op onze 1e verdieping is het ontvangstprobleem. 2 studerende kinderen die last hebben van zeer matige WIFI. Er is slecht 1 DVS 1200 aangesloten in ons huis (en 1 bij Experiabox uiteraard), tbv tv slaapkamer ouders. Overigens werkt deze ook meer niet dan wel, knipperend rood lampje. Software DVS is up te date. En nee, het is geen optie in ons huis om kabels naar boven door te trekken. 

En nee, ik zit UITERAARD niet te wachten op een monteur in deze tijd. ZEKER NIET. Maar wel hoop ik op constructief meedenken vanuit KPN. Neem aan dat men kan zien welke monteurs wanneer, voor welk probleem hier zijn geweest in de afgelopen 20 jaar…….


In de woonkamer is u wifi dekkend maar boven niet. Dat kan kloppen. Draadloos signaal is van veel factoren afhankelijk en blijkt niet zo lekker door de muren te gaan. De externe verbindingset is niet betrouwbaar als het stroomnetwerk oud is of slecht is verbonden (wat u zo niet direct kunt zien).

Een Experia Wifi aansluiten bedraad op de eerste kan al een hoop problemen oplossen.


Als u geen kabel naar boven wilt trekken is er maar één oplossing en dat is de super wifi's. Deze zijn draadloos. Maar dat lost het probleem van de dvs helaas niet op. Waarschijnlijk is er op de één of andere manier ruis ontstaan op het elektriciteitsnetwerk waardoor de dvs op storing gaat. Dat kan komen door een goedkope ledlamp of een slecht functionerende dimmer om maar wat te noemen. Helaas is daar niets aan te doen. Met alleen een modem gaat u anno 2020 geen goed wifi meer krijgen op de 1ste etage tenzijn het modem op een centrale plaatstaat. Dus bijvoorbeeld zeker niet in de meterkast. gewoon omdat er teveel wifi signalen in de lucht zijn.


Beste @BvK71, welkom! Ik zie dat Jeroen en Joep al veel nuttige informatie hebben gegeven. De witte vierkante wifi versterkers moeten inderdaad bekabeld aangesloten worden. Als dit niet mogelijk is, kan je overwegen om het starterspakket van Super Wifi's aan te schaffen. Hierbij kan je de tweede wel draadloos aansluiten. 

 

Heb je de DVS al eens in een ander stopcontact geprobeerd? Heb je inderdaad apparatuur als LED-lampen, dimmers, babyfoons etc. in huis die de ontvangst van de DVS kunnen verstoren?


Ik zie dat je niet meer gereageerd hebt. Heb je inmiddels al betere wifi? Als we nog iets voor je kunnen doen, laat het dan gerust weten.