Skip to main content

Na een reset van het modem (via website KPN) zijn internet en wifi erg traag via wifi zijn bijvoorbeeld kranten of weer apps bijna niet te openen. Volgens speedtest zijn up- en downloadsnelheid beiden ongeveer 94Mbs

Hi Cees, welkom op het forum. 

Ik denk graag mee. Een speedtest met 94 Mbps is zeker geen slecht resultaat, en op basis van die snelheid zou je absoluut geen moeite moeten hebben op pagina's of apps te openen. Ervaar je dit op 1 of meerdere apparaten? En zou je voor de zekerheid de box ook naar fabrieksinstellingen willen resetten door het resetknopje 10 seconden met een tandenstoker ingedrukt te houden?


Zie vandaag, de 19e je reactie. Ben gister uitgebreid bezig geweest. Allereerst: mijn “probleem” ontstond juist na het volledig resetten van het modem.

Gisteren modem, TV onvangkastjes en de experia wifikastjes uitgezet en losgenomen van de netvoedingen.

Daarna keten voor keten weer opgebouwd en opgestart en uitgeprobeerd. Daar waar ik op de TV bijvoorbeeld Youtube niet eens aan de gang kreeg startte dat nu flitsend op. de weer apps en de AD app op de telefoons draaien ook weer goed dus het lijkt toch een opstartprobleem van het resetten van he modem.

Moet nu alleen mijn NAS-sen weer even hun vaste IP-adressen geven zodat ze sneller te vinden zijn in het totale netwerk.

Thanx anyhow voor het meedenken.


Fijn om te lezen. Ik vermoed dat de eerste reset niet goed is doorgevoerd in de modem en dat dit door het loskoppelen wel goed is gegaan. Ik ben in ieder geval blij dat alles weer werkt.