Skip to main content

De laatste weken heb ik problemen met de Experia V10A modem. Op nog niet nader te verklaren momenten (bijna elke dag op wisselende tijdstippen) valt het complete internet weg, zowel WiFi als bedraad. Enige oplossing die dan mogelijk is, is het aan- en uitzetten van de modem, waarna alle verbindingen herstellen. Het heeft dus niks te maken met het signaal zelf, maar lijkt op een configuratieprobleem (IP-conflict o.i.d.).

De KPN helpdesk gaat niet verder dan het standaard riedeltje met WiFi scanners etc, daar kom ik niet mee verder….dat is het probleem niet, immers staat de Radio van de modem uit omdat deze toch niet verder reikt dan de meterkast…

Wat kan het zijn?

 

Goedenavond, 

mij zie dat dit onderwerp al weer 2 jaar oud is maar ik ervaar dit dagelijks. 
rond/vanaf 21:00/22:00 uur een verstoring van het signaal van tv en WiFi.

Heeft iemand een idee?

Ik hoor het graag, alvast dank,

Met een vriendelijke groet, Nathanaël 

 

Admin: Eigen topic aangemaakt voor je vraag, afgesplitst van dit topic

Hi @NaPo en welkom op het forum! Gek dat dit altijd op hetzelfde moment gebeurt. 😕 Is er niet een apparaat wat op dat moment inschakelt die dit kan veroorzaken? Of een tijdsschakelaar ergens in huis die dan aan gaat wellicht? Kijk ook naar hoeveel Mbit/s er haalbaar is op je adres als je hier je adres invoert. Als deze wat laag ligt en er gaan rond 21:00/22:00 veel apparaten aan in huis die op internet zitten, dan kan het goed kloppen dat de verbinding het daar wat moeilijk mee heeft. Hopelijk lukt het om zo de oorzaak te vinden en daarmee de oplossing. Zo niet, laat het hier gerust weten!