Skip to main content

Ik moet mijn TV ontvanger vaak herstarten omdat bijvoorbeeld de Netflix app vastloopt. Dit gebeurt soms meerdere keren achter elkaar.

Daarnaast is de Wifi ook vaak erg traag ook al heb ik inmiddels 3 superwifi punten.

Wordt het tijd voor een andere provider?

Hoi @Paul van Helmond ,

Welke ontvanger heb je?Is die al gereset?

Heb je koper of glas?En welk modem heb je?Wat is je bekabelde snelheid?


@martijn197108 

Modem: Experia Box V10

Tv ontvanger: ARRIS VIP2952

3 KPN superwifi punten

Koper

Ik heb geen enkele bekabelde computer. Hoe kan ik dat meten dan?


Is de tv ontvanger met een kabel aangesloten op het modem?


 

Ik heb geen enkele bekabelde computer. Hoe kan ik dat meten dan?

Je hebt toch wel een laptop oid met een ethernet poort?Die zou je dan met een kabel kunnen verbinden op een gele poort van de v10 en dan een speedtest uitvoeren.


@Joep1965 Ja, kabel tussen tv ontvanger en modem


Goedemorgen @Paul van Helmond, welkom op ons forum! Ik heb de lijn vanaf hier even uitgelezen met de gegevens uit je profiel en zie dat de experiabox 180Mbit/s binnenhaalt. Als je op je computer minder meet lijkt er tussen de experiabox en apparaten iets niet helemaal goed te zitten.

  • Kun je toelichten hoe je je netwerk hebt ingericht?
  • Wat voor apparatuur gebruik je allemaal?
  • Wat voor snelheden meet je en hoe?

@Thomas weet niet precies wat je bedoelt met hoe ik mijn ‘netwerk heb ingericht’ Ik doe er in ieder geval niets bijzonders mee. Naast de Experiabox heb ik 3 superwifi punten aangesloten. 1 op begane grond (bekabeld), 1 op 1e verdieping (zonder kabel), 1 op zolder (bekabeld).
We maken gebruik van wifi via mobiele telefoons, laptops, tablets.
Zie screenshot voor de snelheid die ik meet op mijn laptop

 


Voor wifi is dat geen gekke snelheid. Wat meet je bekabeld voor snelheden? En vanaf een ander apparaat?

 We hebben hier ook een paar handige topics over:

 

*admin edit: links toegevoegd


We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat het opgelost is.  Anders weet je ons te vinden!