Skip to main content

(oud) klantnummer: **

 

Hallo, ik ben van KPN overgestapt naar Caiway, maar dit bevalt eigenlijk niet, met name geen Netflix en geen Youtube en de gids is erg onhandig.

Wij zijn weggegaan bij KPN omdat de ontvanger niet goed werkte op mijn nieuwe TV een Samsung QLED Q9F.

Ontvanger verwisselt niets hielp. Het was bij jullie een bekend probleem waar aan gewerkt werd. Is dit inmiddels opgelost ?

 

Admin: klantnummer verborgen i.v.m. privacy

Netflix kun je toch gewoon met chromecast doen? Werkt toch gewoon prima? En wellicht kun je de Netflix app ook gewoon op de tv installeren. En voor YouTube geldt hetzelfde.


Die Samsung heeft toch wel Netflix en Youtube in de APPs ???? Want dat is gewoon een Smart-TV.


goedemorgen , bedankt voor de reacties. Mijn vraag was wat verwarrend, het Netflix probleem betrof mijn 2e TV welke geen smarttv is. Maar daar kom ik wel uit.

Het echte probleem is dat de ontvanger van KPN moeite heeft/had met mijn nieuwe smarttv , dat was de reden om naar Caiway te gaan , maar dat bevalt achteraf niet.

De nieuwe tv is een Samsung QLED Q9F 4K en de ontvanger van KPN had hier moeite mee, dit was een bekend probleem en men zou er mee bezig zijn om het op te lossen.

Mijn vraag is , of dit probleem inmiddels opgelost is. Zo ja, ga ik weer terug naar KPN


Ik kan nergens op het forum een “probleem” m.b.t. een Q9F vinden. (via google). Ik kan het dus niet bevestigen.

Echter: Ik denk zomaar dat het het HDR probleem was/is waardoor je TV beeldverstoring had. (?)

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/slecht-beeld-na-hdr-update-492028

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/kan-geen-tv-kijken-op-lg-tv-hdr-aan-uit-kan-niet-491405

Er wordt op dit moment nieuwe software uitgerold waarin HDR uit te zetten is.

Dit probleem is na de software-uitrol dus getackeld op de Arris vip5202 4k ontvanger.
Met de HD ontvangers Arris vip2952 en Arcadyan hmb2260 zal er geen probleem zijn (geweest) met die tv.


Dank je voor je reactie, ik heb (nog) geen 4K ontvanger, wellicht gaat die er een keer komen, ik begrijp dat het abonnement dan duurder wordt, hoeveel duurder moet ik nog ontdekken.

Waarschijnlijk ga ik terug naar KPN, ik wacht het nog even af. Het kan toch niet zo zijn dat iedereen die een Samsung 4K Qled TV heeft problemen zal hebben met de HD ontvanger van KPN ?

Nogmaals bedankt voor de info.


Nieuwe abonnees krijgen de 4k ontvanger sowieso ook als ze geen 4k zenderpakket nemen.


Reageer