Skip to main content

De router staat in kamer 1. In kamer 2 heb ik ook TV incl. KPN aansluiting. Maak gebruik van Superwifi schotels. In kamer twee haperend TV ontvangst, heel langzaam internet, steeds wisselende op- en download snelheden die soms heel laag zijn. Afstand ruimte 1 en ruimte 2 = 15 meter. 

Zeer vaak wifi manager geraadpleegd. Geen succes. Bellen met klantenservice = geen succes. Viaplay: niet aan de praat te krijgen. Vanaf het begin veel gedonder. Kost erg veel tijd. Ben er niets mee opgeschoten. Bij de helpdesk weten ze het ook niet meer. Sorry: voorheen met Ziggo geen enkel probleem. Heb mij helaas laten verleiden door mooie reclame slogans. Hoe nu verder ?? Ik weet het echt niet meer. Heeft iemand een goede raad ??

 

Zijn de tv ontvangers met een kabel aangesloten op het modem?


Neen, mij is door KPN  verteld dat het werken met de SUPERWIFI schotels ideaal is en “die smerige kabels” doet vergeten. Nergens staat in hun reclame uitdrukkelijk vermeld dat de internet snelheid alleen maar wordt bereikt via bekabelde toestellen. Eigenlijk is dat toch misleiding van de consument ? Ik heb een 1 giga aansluiting, maar die snelheid heb nooit bereikt.  


Je verbinding is gegarandeerd tot het modem.  Daarna is het voor jezelf. Dat is bij kpn zo en bij Ziggo ook. 1gb haal je alleen met een bekabelde pc of laptop direct aangesloten op het modem.  Dat is ook zo bij Ziggo. Er is jou echt niet verteld dat wifipunten van welk merk dan ook net zo goed zijn als een kabel.  Maar, en dat is het goede nieuws,  je kan wel in de buurt komen. Vertel eens wat meer over je netwerk? Type modem,  witte of zwarte SuperWiFi's? Switch in je netwerk etc


  1. zwarte Super WIFI’s
  2. Sagemcom KPN Box 12 
  3. netwerk = KPN

Ha @Rene Kroll, welkom! Jammer om te lezen dat je hier tegenaan loopt! Je geeft aan in kamer 1 de Box 12 te hebben. Waar heb je de SuperWifi punten staan? Zou je kunnen kijken of je de 15 meter kunt overbruggen door op de helft daarvan een SuperWifi punt te zetten en dan eentje bij de tv?


Bedankt voor je reactie. Ik heb in kamer 1 het super WiFi punt direct bij de TV en op 5 met van router. 
min kamer 2 staat het het WIFI punt ook direct bij de TV echter op 15 met van de router. Nog een WIFI punt? Hoe zit het dan met de bekabeling ? 


Hoe heb je het nu bekabeld? Je kunt proberen om het SuperWifi punt uit kamer twee wat verder van de tv-ontvanger en wat dichterbij de Box 12 te plaatsen. Je kunt inderdaad ook proberen om een kabel tussen de SuperWifi punten of tussen het SuperWifi punt en de tv-ontvanger te plaatsen. Het is dan echt even zoeken wat in dit specifieke geval het beste werkt. 


Ik heb juist op advies van KPN besloten om te werken met SuperWifi punten. Sorry maar het blijkt dat dat ik mijn geval niet blijkt te werken. Het is zelfs zo erg dat in kamer 2 regelmatig de het hele netwerk wegvalt. !! Ook Mob. telefoon is erg instabiel. Ik geeft KPN nog 1 kans en dat is alles bekabelt aan te sluiten via de oude verbindingen die er nog liggen van Ziggo. Als dat niet mogelijk is, dan stap ik terug over naar Ziggo en dan is een gelukkige match tussen KPN en ons een slechte geweest. Zielig dat KPN dat zelf niet kan / wil oplossen. Alles moet door ons worden aangedragen en ook door ons betaald. Wordt vervolgd. 


15 meter is voor WiFi gewoon te ver. Zo simpel is dat. U toch echt over een kabel na moeten denken.