Skip to main content

Ik heb gisteren een van de drie itv ontvangersĀ afgemeld.

Dit heb ik in de kpn winkel gedaan.

Ik heb een mail gekregen met de aanpassing van ons abonnement,maar ik heb ook een mail gekregen dat er een monteur komt aanstaande woensdag om het aansluitpunt aan te passen.

In de winkel is daar niets over gezegd , en ik neem aan dat ze niet komen om de itv ontvanger los te makenšŸ˜

Ik weet ook niet wat er zou moeten gebeuren met het aansluitpunt in oms huis?

Groet,Harold

Hallo @harold smitsĀ bij de wijziging van je abo wordt door KPN blijkbaar ook de status van je aansluiting gecontroleerd, waarbij is vastgesteld dat er binnen die aansluiting iets aangepast of vervangen moet worden. Heb je een xDSL- of een glasvezelaansluiting?

Gewoon laten komen die monteur, service van de zaak.

Ā 


Ik heb nog de oude xdsl in de muur zittenšŸ˜Š

Alles werkt nog goed dus ben benieuwd


Ik heb nog de oude xdsl in de muur zittenšŸ˜Š

Alles werkt nog goed dus ben benieuwd

Hallo @harold smitsĀ wijĀ ook, laat s.v.p. de afloop hier even weten.

Ā 


Ik weet dus nog steeds niet waarom er een monteur komtšŸ¤”

Heb de afspraak inmiddels verzet naar vrijdag.

Bij de bevestigingsmail geeft kpn aan dat ze zorgen dat ik de juiste aansluiting krijg en het modem aansluiten e.d.

Kan helaas op geen enkele manier contact krijgen met kpn.

Dat is wel ooit beter geweest moet ik zeggen.

Neem contact op via het Forum geven ze aan,maar ook hier dus geen reactie van kpn.

Is er nog een andere optie om iemand te spreken te krijgen???

Of moet ik nu echt vrij pakken om langs de winkel te gaan met mijnĀ vraag.?

Groet H

Ā 


Ik heb nog de oude xdsl in de muur zittenšŸ˜Š

Alles werkt nog goed dus ben benieuwd

Het enige wat ik me kan bedenken is dat u nu pairbonding krijgt. Misschien had u dat eigenlijk allang moeten hebben. Omdat u nu wellicht niet de maximale snelheid van uw abonnement kunt halen. Maar mogelijk was dat in het verleden niet beschikbaar. Ook tijdens corona is er een hele tijd geen pairbonding aangesloten.Ā 

Bij een aanpassing van het abonnement word zoiets opnieuw bekeken. En hopla, opeens krijgt u dan alsnog.

Bij pairbonding worden er 4 koperdraadjes gebruikt, terwijl dat normaal gesproken 2 is. Daarmee word de mogelijke snelheid verdubbeld.Ā 


99% zeker dat jouw ISRA gereed wordt gemaakt voor pairbonding. Let even op dat een half uur voor de monteursafspraak je internet kan wegvallen. Hij zal dan in de centrale/kabelverdeler wat draadjes omzetten. Er zijn periodes geweest waarin KPN ervoor heeft gekozen om tijdelijk geen pairbonding aan te sluiten. En bij elke wijziging komen deze klanten naar boven en wordt het aangesloten op pairbonding.Ā 

Groot voordeel naast sneller internet; je hoeft de tv ontvangers niet op te sturen, die mag je gewoon meegeven aan de monteur.


En nog een TIP.

De afstandsbediening van kpn voor de ontvanger hoeft niet terug.Ā 

Die kun je dus houden als reserve!Ā šŸ˜€


Helemaal duidelijkšŸ‘

Dank voor de reactie.

De aansluiten is nog van 1963 dus 2 extraĀ kabeltjes erbij zou mooi zijnšŸ˜Š

Ā 

Groet.


GoedemorgenĀ @harold smits. Als eerste mijn excuses voor deze late reactie. Het is erg druk op dit moment waardoor het even duurde voordat jouw topic aan de beurt was. Ik zoek graag voor je uit of ik kan achterhalen wat deze monteur morgen komt doen. Wil je daarvoor jouw naam, postcode, huisnummer en klantnummer achterlaten in het KPN Forum profiel en een berichtje in dit topic nadat je dit hebt gedaan? Ik denk dat het klopt wat hierboven is geschreven en dat jouw aansluitpunt wordt aangepast voor een betere verbinding.


Hoi Vikash

Heb de gegevens ingevuld.šŸ‘

Groet,harold


Bedankt voor het achterlaten van jouw gegevens. Ik heb het gelijk voor je uitgezocht. Jouw verbinding wordt inderdaad omgezet van een VDSL2 naar PairbondingĀ Ā Met deze verbinding kan je jouw internetsnelheid in de toekomt tot maximaal 200 Mbit/s ophogen.Ā 


Dank ješŸ‘


Zoals gevraagd door janD de update over de afloop.

Monteur is geweest.

Erg vriendelijke jongešŸ‘šŸ‘šŸ‘

Heeft het mooi gefixt 4 kabeltjes dus mooi 2 lampjes op het modem.

Kan nu van 100 naar 200 mbit.

2x superwifi2 bijgekocht en een nieuwe switch want onze oude hp gaat maar tot100mbit.

Dus moet helemaal goed komen.

Nu alleen nog met kpn regelen dat ik 1 oude itv ontvanger(2014)Ā om kan ruilen voor de laatste nieuwe( kleine) dan is het vastlopen van de ontvanger ook opgelost.

Dan zijn we hier weer helemaal up to date en happy!!

Ā 

Dank allemaal voor de reacties/antwoorden

Vriendelijke groet,

H.Smits.

Ā 

Ā 


Er is zelfs een kans dat je dit zelf kan. Als je tv ontvanger echt oud is hebben we een omruilprogramma en kan je dit zelf in gang zetten via https://www.kpn.com/service/televisie/problemen/omruilen-tv-ontvanger.htm


Een Arris VIP2952 en de Arcadyan hmb2260 zijn nog gangbare ontvangers.Ā 

De nieuwe kleinere Arris VIP5202 is alleen beschikbaar met Hussel abonnement. Heb je dat nog niet dan krijg je hem bij wijziging naar HusselĀ enĀ nemen van 4k zenderpakket.Ā 


Dank jullie.

Heb nu hussel 100Ā 

Ga naar hussel 200

Dus dat moet goed komenšŸ‘šŸ‘