Skip to main content

Hallo, ik heb een (kpn) Hussel 1 Gbit/s contract met kpn. Sinds een paar dagen, bijna meteen na afloop kortingsjaar, is de computer trager geworden en komen tvbeelden regelmatig tot stilstand. Ik heb op verschillende tijdstippen een kpn interspeedtest gedaan  en die komt niet boven de 100Mbps (download56.2 en upload 72.2 Mbps)

Dit vind ik opmerkelijk. Heeft iemand een idee waar dat aan ligt ? Alvast bedankt voor de reakties.

Heb je het glasvezelkastje al 2 minuten van de stroom gehaald?


Hoi @cornelis vd Stadt, welkom op ons forum!
Dat is wel een aardig verschil! Had je de tip van Joep hierboven ook al geprobeerd? Dat lijkt vaak te helpen!

Als dat het niet oplost ben ik benieuwd hoe je je netwerk ingericht hebt. Hoe zit het apparaat waarmee je meet aangesloten op de experiabox? Gebruik je verder nog netwerkapparatuur?


Bedankt voor de reakties. Laat ik vooropstellen dat ik niet het netwerk ingericht heb maar de kpnmonteur, 1 jaar geleden. Het systeem heeft sindsdien een jaar naar behoren gefunctioneerd. Resetten heeft geen invloed op de lage internet snelheid. Ik weet uit ervaring dat in het verleden Ziggo op gegeven moment om op hun kosten te besparen de internetsnelheid naar beneden schroefde…

Ik zou graag het probleem bij een kpn medewerker willen neerleggen. Want met de reeks standaard antwoorden op de kpnsite kom ik niet verder. Weet iemand een linkje daar naar toe ?


Dan is de klantenservice 0800-0402 de beste optie.  Het is een gratis nummer. Hier op het forum helpen klanten elkaar en springt een moderater bij als we er niet uitkomen. 


Ok. Bedankt daarvoor.


Nog even een nabericht na mijn contact met de klantenservice. De up-en download snelheid is nu een stuk hoger. Hoe dat zo komt ? Het op advies verplaatsen van het ontvangstschoteltje vanachter de tv naar een stuk opzij van de tv leek die verhoging teweeg te brengen. Toen ik echter tijdens het gesprek met de kpnmedewerker het schoteltje ongevraagd intussen weer terugzette naar z'n oude plaats achter de tv bleef de snelheid ook hoger/gelijk aan de snelheid naast de tv. Het maakte dus geen verschil uit in snelheid tussen naast of achter de tv. 

Dus ik weet eigenlijk nog niet waarom de snelheid opeens een stuk hoger werd.

Overigens blijkt mij nu dat  een bekabelde verbinding een hogere snelheid geeft dan een wifiverbinding.


Laatste update ; Het probleem kwam de volgende dag gewoon weer terug. Nu, met een andere kpn klantenservice medewerker is het probleem definitief opgelost. Hopenlijk. De up/downloadsnelheid is in ieder geval tot nu toe acceptabel en stabiel. Wat bleek nu de oorzaak van de trage snelheden te zijn ? Kpn had een tiental dagen geleden ‘snachts een modemupdate uitgevoerd en daarna behoorde ik eigenlijk een bepaalde procedure ressetting van de apparatuurunits uit te voeren. Wist ik niet omdat kpn daar mij niet verder over geïnformeerd had… Met de medewerker aan de lijn alsnog uitgevoerd en voilà, snelheden hoger dan ooit door de speedtesten gemeten.🙂