Skip to main content

Als je 1 glasvezelaanluiting van KPN binnen hebt liggen , kun je dan twee keer een KPN abonnement afsluiten met 2 verschillende modems?

Nee. Men zou in theorie wel meer dan 1 abonnement over dezelfde glasvezel kunnen laten lopen, maar doet men simpelweg niet.


Ik begreep recentelijk dat er in geval van glasvezel, naar ieder huis 2 glasvezels worden getrokken. Technisch is het mogelijk om op iedere glasvezel één abonnement te laten lopen. Bijvoorbeeld één particulier en één zakelijk.


Wat wil je bereiken met twee aansluitingen op één glasvezel?

Als het je te doen is om het scheiden van netwerken in jouw thuisnetwerk dan zijn er andere mogelijkheden.


Ik begreep recentelijk dat er in geval van glasvezel, naar ieder huis 2 glasvezels worden getrokken. Technisch is het mogelijk om op iedere glasvezel één abonnement te laten lopen. Bijvoorbeeld één particulier en één zakelijk.

Bij oudere glasvezelaansluitingen werden er inderdaad twee vezels aangelegd, een voor internet/bellen en een andere voor tv. Tegenwoordig wordt die tweede vezel niet meer gebruikt en het is binnen de systemen van KPN (of andere providers) niet mogelijk om op de B-vezel diensten te leveren. Een abonnement zal altijd automatisch op de A-vezel geleverd worden. De B-vezel wordt dus niet meer gebruikt, ik zet hem nog wel eens in als reserve als de A-vezel defect is geraakt maar de B-vezel niet. Dit is een wijziging die ook niet in de systemen van KPN verwerkt kan worden en daarom na reparatie altijd terug naar de A-vezel omgezet zal moeten worden.


het doel is complete scheiding van abonnementen en kosten

 


het doel is complete scheiding van abonnementen en kosten

Dat gaat helaas niet lukken, het is niet mogelijk om twee abonnementen te hebben op één adres.