Skip to main content

Hallo Allemaal,

Toen de monteur het isra ging vervangen zag ik dat er twee lijnen zijn,Hij bevestigde dat ook.Nu lijkt het me dan dat er ook pairbonding mogelijk moet zijn,Maar waarom stond dat niet in fourstack?(toen het nog kon ong 2 maanden geleden).Voor de toekomst lijkt me pairbonding namelijk wel prettig aangezien hier voorlopig nog geen glas komt.Wel delta heb ik gehoord maar ik wil niet naar delta.

Een schommeling tussen 105 en 108Mbit is niks zorgwekkends op DSL 
@NHendriks Een controller is niet perse benodigd voor Unify apparatuur echter zal dit je toestaan beheer op afstand te doen en meer dan 2 SSIDS in te stellen + captive portal etc 
 


@klantuitvelp Ik vermoed dat er geen 2 aders ingelast zijn. 

Ja u kon wellicht ooit een losse PSTN krijgen naast bestaande DSL, op dat moment zal het dan nodig zijn geweest de tweede ader in te lassen, Gezien zoals u al aangeeft destijds de FPI info aangaf dat er maar 1 ader paar was en dus nog is. 
Echter een 2de aderpaar inlassen is niet iets wat zomaar gebeurt en op dit moment helemaal niet meer gedaan word. 

de enige eis voor Pairbonding is namelijk dat er 2 aders ingelast zijn en uiteraard moet apparatuur geschikt zijn, maar gezien huidige VVDSL is dit zeker het geval

een aanvraag van een losse PSTN lijn zal ook op dat moment geresulteerd hebben in hem leveren op enige ingelaste ader en dus d.m.v lineshare.

nu was het in de PSTN tijd wel zo dat als er dan nog een 2de werd aangevraagd dat deze dus ingelast moest worden.
Maar dit zijn vervlogen tijden.

En als daarbij alle kabels in de grondkabel al in gebruik zijn was het sowieso nooit een optie geweest.

 

TLDR versie;
U beschikt over 1 Aderpaar, en Hiervoor worden geen secundaire meer ingelast. 


 


Hallo @LaurensZalm ,

Alleen,Het modem blijft altijd op 105 hangen.Zelfs als de website 108 aangaf.Misschien heb ik wat verkeerd maar dan zou je toch denken dat administratief iets niet klopt.En wat ik dan kan voorstellen is dat het dan ook zou kunnen zijn dat er toch pairbonding mogelijk is omdat er iets niet klopt.


Wat de website aangeeft is een schatting hé. Het is een snelheid die wellicht ooit gemeten is, maar later kan die wat anders zijn. Een beetje lager of een beetje hoger misschien. Het fluctueert altijd wel iets.


Hallo @LaurensZalm ,

Alleen,Het modem blijft altijd op 105 hangen.Zelfs als de website 108 aangaf.Misschien heb ik wat verkeerd maar dan zou je toch denken dat administratief iets niet klopt.En wat ik dan kan voorstellen is dat het dan ook zou kunnen zijn dat er toch pairbonding mogelijk is omdat er iets niet klopt.

Inderdaad geeft de website slechts een schatting van wat er ooit gemeten is en/of theoretisch is ingeschat op basis van kabel lengte, die eigenlijk altijd afwijkt van de werkelijkheid.


Als pairbonding mogelijk zou zijn zou de maximale snelheid eerder bij de 200 liggen ( 2x 100+/-) Dus wat je hier ziet op postcode check is het theoretisch maximaal haalbare. 
gezien dit zeer dicht ligt bij was je praktisch haalt weet ik je voor 99% te garanderen dat tweede ader niet ingelast ligt en dit exact de reden is dat pairbonding niet mogelijk is op je adres. 

De invoerkabel ( IK ) bevat eigelijk ten alle tijde minimaal 4 dragers ofwel 2 ader paren (enkele uitzondering daar gelaten) dus dat de monteur dit destijds heeft gezien is niks raars,
Alleen zal het dus zo zijn in uw geval dat het 2de aderpaar bij de aftaklas niet door gekoppeld is aan de grondkabel ofwel ja er zijn 4 draadjes  maar  2 daarvan hebben slechts een lengte van 5 a 10 meter… niet genoeg om tot apparatuur te komen. 
 

Als je het 100% zeker wil weten kan je altijd een monteur op eigen kosten bestellen, lijkt me alleen wel een dure oplossing puur om iets bevestigd te krijgen wat ik je nu al met 99% zekerheid kan zeggen.


Hallo @LaurensZalm ,

Bedankt voor deze heldere uitleg!


Ik weet het nu toch zonder monteur zeker!Ik heb hier in deze wijk een STAP58 systeem,Daarom kan pairbonding niet.Dit las ik op het T-mobile forum.Maar door de monteur weet ik wel dat ik STAP58 heb dus heb ik het toch wel te danken aan een monteur:wink:


Ik weet het nu toch zonder monteur zeker!Ik heb hier in deze wijk een STAP58 systeem,Daarom kan pairbonding niet.Dit las ik op het T-mobile forum.Maar door de monteur weet ik wel dat ik STAP58 heb dus heb ik het toch wel te danken aan een monteur:wink:

Zeker? Want dan zou je waarschijnlijk 6 aderparen zien 😅


ja,Het waren er 6!Volgens mij waren die 4 andere voor draadomroep ofzo.