Skip to main content
Vraag

Twee monteurs geweest voor glasvezel zonder de juiste gereedschap

• April 23, 2026
  • 11 reacties
  • 113 keer bekeken

Beste klantenservice,

​Ik wil graag weten wanneer er eindelijk iemand langskomt om mijn glasvezel correct aan te sluiten. Ik heb een contract bij u getekend tijdens de PS5-actie en ik wacht inmiddels al twee maanden.

​Er zijn al twee keer monteurs bij mij thuis geweest, maar beide keren zijn ze vertrokken omdat ze niet de juiste gereedschappen bij zich hadden. Het is voor mij onbegrijpelijk dat er technici langskomen voor een installatie zonder de benodigde uitrusting.

​Daarnaast heb ik deze vraag al op het forum gesteld, maar daar werd ik volledig genegeerd. Ik wil graag duidelijkheid over deze situatie en weten wanneer dit definitief opgelost wordt.

11 reacties

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 22, 2026

Beste KPN,

​Ik wil mijn enorme frustratie uiten over de gang van zaken rondom de installatie van mijn glasvezelaansluiting. In de afgelopen twee maanden zijn er al twee keer monteurs langsgekomen, maar er is nog steeds niets aangesloten.

​Het probleem is simpel, maar de afhandeling is lachwekkend: de monteurs komen binnen met alleen een tablet in hun hand. Ik heb vooraf telefonisch duidelijk doorgegeven dat de kabel nog buiten ligt en naar binnen getrokken moet worden. Het is dan toch logisch dat er een ladder, boormachine en een glasvezellaser/fusielasapparaat nodig zijn?

​Beide keren vertrokken de monteurs met de mededeling "we komen morgen terug", maar er komt vervolgens niemand opdagen. Wat hebben deze monteurs in hun bussen liggen als ze niet eens de basistools voor een installatie bij zich hebben? Dit begint op een grap te lijken.

​Wanneer wordt dit eindelijk serieus opgepakt en komt er een monteur die wél voorbereid is om de klus af te maken?

​Met vriendelijke groet, Amadeusz 

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • April 23, 2026

Wat is momenteel de status volgens de Glasvezel postcodecheck? En tot waar ligt het glasvezel momenteel?

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 23, 2026

Volgens de postcodecheck is KPN SuperFiber al beschikbaar op mijn adres met een snelheid tot 4 Gbit/s. Het systeem geeft dus aan dat het kan, maar de monteurs die langskwamen gaven aan niet de juiste gereedschappen te hebben om de installatie te voltooien. Kunt u uitzoeken waarom dit misgaat?

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • April 23, 2026

Je kunt hiervoor het beste 0800-0402 bellen. Ook kan je een bel-afspraak maken, dan belt de KPN je op een moment dat jou uitkomt.

Tot hoe ver ligt de momenteel een glasvezel in je woning? Is het een sprietje bij je gevel, of is dit al naar jouw meterkast toegetrokken? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 23, 2026

Ik heb inmiddels ook al gebeld met Glaspoort en KPN, maar zij weten net zoveel als ik en kunnen de situatie niet verklaren. Er zou contact worden opgenomen met de chef van de monteurs, maar dat heeft tot niets geleid. Ik ben zeer teleurgesteld in deze benadering van de klant

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • April 23, 2026

Maar kan je wel vertellen wat je momenteel ziet qua glasvezel in je woning? Misschien is de aanleg inmiddels zo gevorderd dat een KPN monteur aan de slag kan gaan, bij het bestellen van glasvezel. 

Dus, hoe ziet het er momenteel uit?

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 23, 2026

De situatie is als volgt: de glasvezelkabel ligt al op mijn balkon. Er moet alleen nog een gat geboord worden naar binnen, de kabel moet naar binnen worden getrokken, daar moet de glasvezel worden gespleist (lassen) en het aansluitpunt (FTU) moet worden gemonteerd.

Het probleem is dat de monteurs die tot nu toe kwamen, alleen een tablet bij zich hadden. Ze hadden geen boor en geen lasapparaat voor de glasvezel. Ze zeiden simpelweg 'sorry' en vertrokken weer omdat ze de juiste gereedschappen niet bij zich hadden. Het is onbegrijpelijk dat er voor dit soort werk technici worden gestuurd zonder de benodigde uitrusting.

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 23, 2026

De situatie is als volgt: de glasvezelkabel ligt al op mijn balkon. Er moet alleen nog een gat geboord worden naar binnen, de kabel moet naar binnen worden getrokken, daar moet de glasvezel worden gespleist (lassen) en het aansluitpunt (FTU) moet worden gemonteerd.

​Het probleem is dat de monteurs die tot nu toe kwamen, alleen een tablet bij zich hadden. Ze hadden geen boor en geen lasapparaat voor de glasvezel. Ze zeiden simpelweg 'sorry' en vertrokken weer omdat ze de juiste gereedschappen niet bij zich hadden. Het is onbegrijpelijk dat er voor dit soort werk technici worden gestuurd zonder de benodigde uitrusting.

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 23, 2026

Ik heb ook al meerdere keren gebeld en expliciet uitgelegd dat de glasvezelkabel nog naar binnen getrokken moet worden. Het lijkt mij logisch welke gereedschappen daarvoor nodig zijn. Toch komen de monteurs telkens alleen met een tablet aanzetten, zonder boor, zonder ladder en zonder de rest van de benodigde apparatuur voor de installatie.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • April 28, 2026

Goedemorgen ​@Xd94 , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op de KPN Community :)

Kan me heel goed voorstellen dat je graag wilt weten waar je aan toe bent dus goed dat je via deze weg in de lucht komt! Enorm zuur dat er tot 2 x toe een monteur is geweest maar dat deze in beide gevallen niet het juiste gereedschap bij zich hadden, dat verdient natuurlijk niet de schoonheidsprijs. 

Daarnaast heb ik deze vraag al op het forum gesteld, maar daar werd ik volledig genegeerd. Ik wil graag duidelijkheid over deze situatie en weten wanneer dit definitief opgelost wordt.

We beantwoorden topics op volgorde van binnenkomst en waren nog niet aan jouw topic toegekomen. Ik heb je andere topic net ook samengevoegd met dit topic omdat we het op die manier overzichtelijk houden! 

Het lastige is dat ik niet direct zicht heb op de planning van het aanleggen en aansluiten van de glasvezel maar ik wil toch kijken of ik je hierin van de gewenste duidelijkheid kan voorzien. Zou jij daarom je profiel voor me in willen vullen en kun je hier een seintje geven zodra je dat hebt gedaan? Alvast bedankt en ik hoor graag weer van je 💪🏻

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 28, 2026

Hallo, bedankt voor uw antwoord. Ik heb zojuist mijn profiel aangevuld met mijn voor- en achternaam, adres en klantnummer.