Skip to main content

Beste,

Ik heb online gezocht en op het forum gekeken naar topics die het meeste bij mij aansluiten maar helaas denk ik dat mijn probleem anders is.

 

Ik heb een tijd terug KPN geïnstalleerd gekregen in mijn woning voor Internet en TV. Hierbij heeft de monteur ook 2 Experia Wifi apparaten voor op de eerste verdieping en bij de bank geïnstalleerd. Dit werkte naar behoren. Tot opeens de Wifi het niet meer deed. Uiteindelijk moest er een monteur aan te pas komen en die heeft een nieuw modem geplaatst aangezien het oude modem niet goed werkte.

Nu merk ik alleen dat het internet van mijn oude modem nog steeds actief is in het huis. Ik denk dat dit dan gaat via mijn experia wifi apparaten? De naam is nog actief en geeft ook een sterk signaal af. Het internet (wifi) van mijn huidige modem is echter een stuk slechter boven wat raar is aangezien ik fysiek bijna naast de wifi experia werk.

 

Kan het zijn dat mijn 2 experia wifi apparaten nog steeds verbonden zijn met het oude netwerk (modem) of iets in de richting? Zo ja, hoe los ik dit op? Ik kan ook het oude netwerk ‘vergeten’ wat ik wil, maar het komt steeds terug.

 

Ik hoor graag.

 

Met vriendelijke groet,

 

Jeffrey

@Twee verschillende netwerken Hoi Jeffrey, welkom!

Het lijkt erop dat het nieuwe modem (of mogelijk een van de Experia WiFi's) je oude WiFi gegevens hebben onthouden. Deze worden vaak meegenomen naar het nieuwe modem, zo gauw je modem vervangen wordt. Dus het is geen verontrustend iets dat je je oude WiFi netwerk nog ziet staan 🙂 Heb je onze KPN Thuis app al eens gebruikt? Deze helpt je bij het beheren en instellen van jouw WiFi netwerk. Daar kan je ook de gegevens zoals de naam van je netwerk en het wachtwoord bekijken en aanpassen. Laat je weten of je daarmee verder komt?


@Twee verschillende netwerken Hoi Jeffrey, welkom!

Het lijkt erop dat het nieuwe modem (of mogelijk een van de Experia WiFi's) je oude WiFi gegevens hebben onthouden. Deze worden vaak meegenomen naar het nieuwe modem, zo gauw je modem vervangen wordt. Dus het is geen verontrustend iets dat je je oude WiFi netwerk nog ziet staan 🙂 Heb je onze KPN Thuis app al eens gebruikt? Deze helpt je bij het beheren en instellen van jouw WiFi netwerk. Daar kan je ook de gegevens zoals de naam van je netwerk en het wachtwoord bekijken en aanpassen. Laat je weten of je daarmee verder komt?

Dank voor uw reactie.

Ik heb via de KPN Thuis app gekeken. Hier komt alleen de Wifi naar voren van het oude modem. Dus is wellicht geen probleem. Maar omdat overige apparaten zoals bijvoorbeeld sonos op 1 wifi netwerk pas compleet werkt is het dus lastig om alle apparaten juist te koppelen. Ik zou graag dus de wifi van het nieuwe modem willen koppelen aan alle Experia Wifi's. Is dit mogelijk?


Welk nieuw modem heeft u nu?


Welk nieuw modem heeft u nu?

De KPN Box 12 (zwart)


Welk nieuw modem heeft u nu?

De KPN Box 12 (zwart)

Bij dit model hoort de WiFi niet aan te blijven als er versterkers aangekoppeld zijn. Dat dit toch het geval is komt waarschijnlijk doordat de monteur de box gewisseld heeft zonder iets aan de Experia WiFi's te doen.

De Experia WiFi's houden ook hetzelfde netwerk. Dat is ook de bedoeling, anders zou u al uw apparaten opnieuw aan moeten melden op een nieuw netwerk. Dat is helemaal niet handig toch?

Zet de Experia WiFi's maar eens even uit, gewoon stekkers uit stopcontact halen. En 5 minuten later weer aan. Ik denk dat dan wellicht het WiFi van de KPN Box uit gaat.


Welk nieuw modem heeft u nu?

De KPN Box 12 (zwart)

Bij dit model hoort de WiFi niet aan te blijven als er versterkers aangekoppeld zijn. Dat dit toch het geval is komt waarschijnlijk doordat de monteur de box gewisseld heeft zonder iets aan de Experia WiFi's te doen.

De Experia WiFi's houden ook hetzelfde netwerk. Dat is ook de bedoeling, anders zou u al uw apparaten opnieuw aan moeten melden op een nieuw netwerk. Dat is helemaal niet handig toch?

Zet de Experia WiFi's maar eens even uit, gewoon stekkers uit stopcontact halen. En 5 minuten later weer aan. Ik denk dat dan wellicht het WiFi van de KPN Box uit gaat.

Er is inderdaad niets gebeurd met de Experia Wifi's nadat het modem is opgehangen. 

Ik heb de stekker er nu uitgehaald en er later weer in gedaan. Wel blijft hij nog steeds het oude netwerk zien. Ook als beste netwerk zelfs als ik boven zit. Dus het lijkt niet te hebben geholpen helaas.


Dat is ook de bedoeling dat het oude netwerk blijft bestaan. Anders moet u al uw apparaten opnieuw aanmelden. Dat is toch helemaal niet handig?

De bedoeling is dat de KPN Box stopt met het uitzenden van het nieuwe netwerk. Maar dat ziet u nog steeds?


Dat is ook de bedoeling dat het oude netwerk blijft bestaan. Anders moet u al uw apparaten opnieuw aanmelden. Dat is toch helemaal niet handig?

De bedoeling is dat de KPN Box stopt met het uitzenden van het nieuwe netwerk. Maar dat ziet u nog steeds?

Ik heb de experia wifi's een reset gegeven. Boven doet die het nu naar behoren. Beneden heeft die helemaal geen wifi lampje meer branden.


@Twee verschillende netwerken Een stapje verder dus, een van de twee werkt wel weer. Doet de andere Experia WiFi het helemaal niet? Wat gebeurt er als je ze omwisselt?


Dank voor uw reacties, ik ga de routers morgen proberen te wisselen.


Goedemiddag,

 

Ook als ik de experia wifi omwissel veranderd er niets aan de beneden situatie.

Alleen het groene lampje van ‘power’ brandt.

 


@Twee verschillende netwerken Ik begrijp dat 't omwisselen niet helpt, maar het is me niet duidelijk wat er precies gebeurt. Ik weet alleen wat je me vertelt, dus hoe uitgebreider je bent, des te beter ik je ermee kan helpen. 

Verhuist het probleem met de Experia WiFi mee als je ze omwisselt, of blijft het op dezelfde plaats? Helpt het toch als je ze opnieuw reset en instelt met de KPN Thuis app? 


Ik zal anders proberen zo gedetailleerd mogelijk het uit te leggen met hetgeen wat ik al heb geprobeerd. Ik heb 2 Experia WiFi apparaten. 1 staat achter de bank beneden in de woonkamer. En 1 staat er op mijn werkkamer op de 1e verdieping.

Degene die op de eerste verdieping staat die werkt weer. En doet gewoon wat die moet doen. Dit na reset en juiste WiFi selecteren via de KPN Thuis app.

Echter beneden doet die het nog steeds niet. En ook bij het omwisselen blijft het probleem op dezelfde plaats.

Na een reset heb ik de Experia Wifi ook proberen toe te voegen op de Thuis app. Dit was niet mogelijk want bij het scannen van de QR code gaf hij ook aan het foute wachtwoord te hebben. Ik kom dan dus via de app niet meer verder. Dat is ook dan de huidige status.


@Twee verschillende netwerken Dankjewel voor de uitgebreide uitleg. Eén van de twee Experia WiFi's wil dus helemaal niet koppelen. Het omwisselen helpt niet, het probleem blijft op dezelfde plaats. Dat is opvallend - want dat zegt dus dat het niet aan een specifieke Experia WiFi ligt, want het verhuist niet met een van de twee mee. Heb ik het zo goed samengevat?

Zo ja, dan raad ik je toch aan om ze beide volledig te resetten en daarna opnieuw aan te sluiten. Deze aansluitkaart voor de Experia WiFi helpt je daarbij. Controleer ook even goed hoe ze aangesloten zijn op de Experia Box en wissel eventueel even van netwerkpoort. Hoe lang heb je je Experia WiFi's nu, en hoe heb je ze destijds gekocht of besteld?


@Twee verschillende netwerken Dankjewel voor de uitgebreide uitleg. Eén van de twee Experia WiFi's wil dus helemaal niet koppelen. Het omwisselen helpt niet, het probleem blijft op dezelfde plaats. Dat is opvallend - want dat zegt dus dat het niet aan een specifieke Experia WiFi ligt, want het verhuist niet met een van de twee mee. Heb ik het zo goed samengevat?

Zo ja, dan raad ik je toch aan om ze beide volledig te resetten en daarna opnieuw aan te sluiten. Deze aansluitkaart voor de Experia WiFi helpt je daarbij. Controleer ook even goed hoe ze aangesloten zijn op de Experia Box en wissel eventueel even van netwerkpoort. Hoe lang heb je je Experia WiFi's nu, en hoe heb je ze destijds gekocht of besteld?

 

Klopt 1 van de 2 wilt niet koppelen. Het lijkt dus als die theorie klopt niet aan de Experia Wifi. 

 

Inmiddels heb ik ze gerest. Heb draadjes gewisseld en gedaan maar helaas werkt er nog steeds 1 niet.

Ik heb de Experia Wifi's denk ongeveer 4 maanden. Ik heb deze gekocht bij aanschaf en aansluiten van mijn internet en TV.


@Twee verschillende netwerken Hmm, rot dat het nog steeds niet lukt. Wat je kan doen is de Experia WiFi's samen met het aankoopbewijs meenemen naar de KPN winkel in je buurt. Mijn collega kijkt het apparaat indien mogelijk voor je na, en kan ze onder garantie omruilen. Het lijkt er toch wel op dat het iets met de Experia WiFi te maken heeft, aangezien het koppelen nog steeds niet lukt. 


Dan denk ik dat de kabel die naar de Experia WiFi onder loopt niet goed is. Probeer eens een andere kabel.

Probeer ook eens in te loggen op http://192.168.2.150.