Skip to main content

Goedemiddag,
Nu alweer een paar jaar geleden waren jullie van plan glasvezel aan te leggen in het Regentessekwartier in Den Haag. Bewoners konden hier toen toestemming voor geven. De aansluiting zou gratis en vrijblijvend zijn. Geen abonnement bij KPN was hiervoor vereist.  
Ik heb mij hier toen meteen voor aangemeld en dus toestemming gegeven. Het duurde allemaal erg lang maar uiteindelijk kreeg ik toen een brief waarin een afspraak tot aansluiting stond (29-03-21). Ik kon die dag niet. Dat heb ik doorgegeven en ik zou een nieuwe uitnodiging krijgen. Die is nooit meer gekomen. Ik heb toen ook meerdere malen zelf contact opgenomen over een nieuwe afspraak. Dat kon niet. Er zou contact met mij opgenomen worden. Dit is nooit meer gebeurd en ik heb dus nog steeds geen aansluiting. Wel zie ik met enige regelmaat monteurs namens KPN in de straat adressen aansluiten op het glasvezelnetwerk. In de tussentijd is mij door medewerkers van KPN verteld dat je alleen nog een aansluiting gratis krijgt als een abonnement neemt. Zij zouden het uitzoeken en ook daar heb ik nooit wat op gehoord.
 

KPN netwerk geeft nu aan dat zij een opdracht (een ticket) van KPN nodig hebben om de glasvezel alsnog bij mij aan te sluiten. KPN geeft aan alleen een ticket aan te kunnen maken als ik een abonnement neem bij KPN. De medewerker van KPN zei dat hij geen klacht van mij in ontvangst kon nemen omdat ik geen klant ben en mij ook niet in contact kon brengen met een afdeling binnen KPN die wel een oplossing hiervoor kan vinden. Op de website van KPN kan ik geen klacht indienen als ik geen abonnement heb. Vandaar dat ik dir nu via deze wek probeer. Ik heb al een digitale klacht ingediend bij KPN netwerk (binnen drie weken denken ze te gaan reageren!).

 

ik hoop dat een moderator hier mij verder kan helpen.

Een moderator zal het zelfde zeggen. Het is in dit stadium alleen nog mogelijk om het aansluitpunt aan te laten brengen in combinatie met de aanvraag van een abonnement bij KPN.

Bij mijn buurvrouw hetzelfde probleem. Kon door werk ook niet op de momenten dat de installateur van Glasdraad het wilde binnen brengen.

Toen via haar eigen provider Budget werd er erg moeilijk over gedaan en is ze maar naar Ziggo overgestapt.


Hallo @Eline D zie hieronder het traject zoals de aanleg van glasvezel loopt c.q. behoort te lopen:

Glasvezelaanleg bij KPN: Hoe werkt het? | KPN Community

Succes

 


Hallo @Eline D ,

Waarom sluit je dan niet gewoon een abonnement af bij KPN? 

Want dan komt er alsnog een monteur om de boel aan te sluiten. 

 

Mocht je dat niet willen? Ja, dan kan ik mij voorstellen dat de aansluiting bij jou een hele lage prioriteit krijgt.