Skip to main content

Ik wil overstappen van mijn huidige basis 3 in 1 abonnement naar een verbinding met 500mbit ivm thuis werk.Nu krijg ik gratis fox sport erbij en nog een paar kleine andere voordeeltjes maar wanneer ik het abonnement omzet vervallen alle voordelen ben ik dus 30 euro per maand meer kwijt.Is dit echt de bedoeling? Zo ja dan kan ik beter naar een andere provider over stappen want dit scheelt mij echt veel te veel geld.# Hoe jaag ik mijn klanten de deur uit

Welk abonnement heeft u nu?


3 in 1 basis + mobiele telefoon 


En ook nog een los digitenne abonnement


Hoi @Abmool, welkom hier. Mag ik eens meekijken naar jouw abonnement? Zou je daarvoor jouw Forumprofiel willen voorzien van postcode + huisnummer en naam van de contractant? Ik hoor graag als je dat gedaan hebt, dan ga ik eens kijken welke opties je hebt. 


Volgens mij kun je de snelheid ophogen zonder overstap of wijziging van abonnement. Sterker nog..ik dacht dat het een dienst is die je maandelijks aan of uit kunt zetten. Dat was in het verleden toen ik nog bij KPN zat wel het geval en bij XS4ALL (waar ik nu zit en ook KPN is) nog steeds.


Dat vermoeden heb ik ook. Had ik misschien wat duidelijker moeten aangeven, vandaar dat ik ook mee wilde kijken. Extra snelheid kun je inderdaad uitzetten via Mijn KPN onder extra's. 


Bij de huidige abonnementen (Hussel) vervalt dan wel het gratis zenderpakket, maar kun je Digitenne toevoegen aan het ITV abonnement. En je krijgt wel € 5 korting bij afname van één of meer van deze: Fox Sports, Pluspakket, Spotify, Film1.

Met één Digitenne ontvanger dan nu € 17. Binnen ITV abonnement met één Digitenne ontvanger is dat € 5 voor die ontvanger. Dat scheelt al 12 euro.


Volgens mij kun je de snelheid ophogen zonder overstap of wijziging van abonnement. Sterker nog..ik dacht dat het een dienst is die je maandelijks aan of uit kunt zetten. Dat was in het verleden toen ik nog bij KPN zat wel het geval en bij XS4ALL (waar ik nu zit en ook KPN is) nog steeds.

Maar qua prijs is dat meestal niet zo interessant volgens mij...


Volgens mij kun je de snelheid ophogen zonder overstap of wijziging van abonnement. Sterker nog..ik dacht dat het een dienst is die je maandelijks aan of uit kunt zetten. Dat was in het verleden toen ik nog bij KPN zat wel het geval en bij XS4ALL (waar ik nu zit en ook KPN is) nog steeds.

Maar qua prijs is dat meestal niet zo interessant volgens mij...

Dat zal een persoonlijk rekensommetje zijn en voor iedereen weer een andere uitkomst hebben. Individueel bekijken dus maar het gaat erom dat het verplicht omzetten van een abonnement enkel en alleen vanwege een snelheidsverhoging niet klopt.


Beste Bart en Peter

Met een alles in 1 basis abonnement is het niet mogelijk om de internetsnelheid aan te passen.Je moet je abonnement oversluiten naar een hussel abonnement maar je wordt niet gezien als nieuwe klant waardoor je al je voordelen kwijt bent.Dat vind ik niet echt klantvriendelijk. 

Kon ik de snelheid maar 


Beste Bart en Peter

Met een alles in 1 basis abonnement is het niet mogelijk om de internetsnelheid aan te passen.Je moet je abonnement oversluiten naar een hussel abonnement maar je wordt niet gezien als nieuwe klant waardoor je al je voordelen kwijt bent.Dat vind ik niet echt klantvriendelijk. 

Kon ik de snelheid maar 

@Bart_Z ? Toch niet dus?


Kon ik de snelheid maar aanpassen dan had ik dit zeker gedaan. Ik heb hier 2x met KPN over gebeld en beide keren werd dit bevestigd. Voor meer snelheid moet ik naar een ander abonnement overschakelen.

Heb al wel een oplossing : nu heb ik nog steeds een privé mobiel en een zakelijke mobiel.De privé mobiel bij kpn ga ik opzeggen dat scheelt dan weer kosten. Maar ik blijf het vreemd vinden.


Kon ik de snelheid maar aanpassen dan had ik dit zeker gedaan. Ik heb hier 2x met KPN over gebeld en beide keren werd dit bevestigd. Voor meer snelheid moet ik naar een ander abonnement overschakelen.

Heb al wel een oplossing : nu heb ik nog steeds een privé mobiel en een zakelijke mobiel.De privé mobiel bij kpn ga ik opzeggen dat scheelt dan weer kosten. Maar ik blijf het vreemd vinden.

Wacht even tot @Bart_Z reageert voordat je overstapt op een ander abonnement. De klantenservice staat er om bekend (en berucht) dat ze niet altijd weten waar ze het over hebben. Of juist wel...en proberen ze je naar Hussel te duwen (omdat dat moet van de manager). Even wachten dus...


Als je inlogt in Mijn KPN kun je gewoon onder het kopje Extra's Extra snelheid toevoegen. 100/100 voor 4,99, 200/200 voor 8,99 of 500/500 voor 12,99 per maand. Hiermee hou je jouw contract, je gaat dus geen nieuw jaar contract aan en je hoeft ook niet naar de Hussel. 


@Abmool . Bart is me voor. Je kunt gewoon extra bundels erbij nemen. Dat kan ik bij m’n Alles-in-1 Instap zelfs. Standaard is Instap 50 Mb/s. Via mijnKPN kan ik onder het Product Thuis in de middelste kolom Uw extra opties onderaan Extra opties wijzigen of toevoegen aanklikken en daar, onder Internet, de snelheid verhogen.

P.s. doe eens een bedrade speedtest. Bij mijn Ai1 Instap (basis?) heb ik in de praktijk geen 50 Mb/s maar 70 Mb/s download. En 30 upload. (koper/dsl)


Dank Bart 

Ik ga het proberen wel slecht dat ik tot 2× toe verkeerd wordt voorgelicht door de klantenservice.

 


Ja, dat had ook niet mogen gebeuren. Excuses. Mocht het niet lukken, laat je het dan weten? Anders veel plezier van de hogere snelheid.