Skip to main content

Ik lees het volgende:

Vanaf 2023 stopt KPN de levering van internet, tv en vaste telefonie via het kopernetwerk.”

Ik woon in het buitengebied. Ik kan me niet voorstellen dat ik voor 2023 een glasvezel verbinding heb. Betekend dit dat ik geen internet en interactieve TV meer van KPN kan krijgen vanaf dat moment?

 

Groeten

Bezorgde klant

 

KPN stop alleen met koper in gebieden waar glasvezel ligt. Bij u zal KPN gewoon blijven leveren over koper.


Bij mij in het buitengebied is het glasvezelnetwerk aangelegd door Delta en ik kan dan ook alleen gebruik maken van glasvezel indien ik in zee ga met de providers Delta of Caiway. Niet direct providers waar ik vertrouwen in heb. Ook hoor ik verhalen dat KPN op termijn gaat stoppen met de levering van hun diensten via het kopernetwerk. Maar levering van de diensten van KPN via de glasvezel van Delta is niet mogelijk. Moet ik me nu zorgen maken?


Moet ik me nu zorgen maken?

Nee. KPN stopt alleen met koper in gebieden waar ze zelf op glasvezel kunnen leveren. 

Dus in een gebied waar Delta glasvezel ligt zal KPN niet stoppen met koper.


Dank je wel, inmiddels ook verdere info bekeken en daaruit volgt:

KNP stopt op termijn in die centralegebieden waar KPN-glasvezels liggen. KPN stopt op termijn ook met levering via koper in die gebieden waar men ook via andermans glasvezel KPN-diensten kan aanleveren. Bij de Delta is dit (vooralsnog) niet het geval.