Skip to main content

Ik wil graag een hogere WiFi snelheid (nu 200) proberen om te kijken of mijn powerline adapter systeem dit aankan.

Als ik de snelheid verhoog in mijn abonnement, hoe lang zit ik er dan aan vast? 1 maand? of meteen een jaar?

Hallo @TheodB je kunt je wifi-snelheid als abo niet verhogen.

Je kunt wel je abosnelhneid verhogen als je een Hussel-pakket hebt, dat gaat dan de eerstvolgende factuurmaand in en kun je per maand opzeggen.

Mijn ervaring met powerline-adapters (bij Ziggo) is dat deze nooit boven de plusminus 120Mbit/s uitkomt, bekabeld gemeten, dus draadloos nog minder, al heb je een Gigabit-abo, dus bespaar je de moeite en de kosten.

Ik had mijn adapters in een vrij geaard stopcontact zitten, dus de aarddraad deed keurig mee, maar kwam echt niet hoger.

Dus als je de KPN-adapters of welk ander merk dan ook, gebruikt kom je echt niet hoger uit.

 

Succes met je beslissing.

 

 


Hoi Jan, bedankt.

Ik haal met mij Devolo adapters met regelmaat vrijwel de maximum snelheid, maar begrijp ook dat de verkregen snelheid erg gevoelig kan zijn op storingen op het electrisch netwerk.

Ik heb inderdaad een Hussel abonnement, dus als dat maandelijks kan, is een eenmalige verhoging met 4 euro best te behappen.


Hallo @TheodB als je ook nog zonnepanelen hebt werkt de stroomtoevoer en afvoer helemaal tegen het gebruik van de powerlines en kun je er op wachten dat het fout gaat.

Wil je ondanks alles toch de powerlines blijven proberen, slujit ze dan in ieder geval aan op een vrij stopcontact met randaarde, er van uitgaande dat jouw powerlines ook een geaarde stekker hebben.

Succes.

Â