Skip to main content

Regelmatig, minimaal 1 x per maand, valt het TV signaal weg en krijg ik de foutcode stb-nmc-400. Dit is dan op te lossen door een reboot van het modem waarna alles weer naar behoren functioneert. Een paar maanden geleden is de wifi snelheid enorm verbeterd door het plaatsen van twee KPN superwifi punten en ongeveer een jaar geleden is het platte kabeltje van het modem naar het isra punt vervangen door een rond kabeltje. Hoewel dit door een reboot op te lossen is blijft het wel vervelend. Ik heb een koper verbinding en een Experia Box V8. 
Is het misschien mogelijk dat e.e.a. doorgemeten wordt om te kijken wat het probleem zou kunnen zijn?
 

Hoi @Putoris, welkom hier. 

Ik wil zeker de verbinding wel eens doormeten. Want valt alleen de tv weg? Of ook het internet en de wifi. En hoe is de tv ontvanger op het modem aangesloten? Met draadloze adapters of rechtstreeks met een kabel? In ieder geval hoor ik graag van je als je jouw profiel hebt voorzien van gegevens. Dan duik ik in jouw verbinding. 


Hallo Bart_Z,
Ik ben er haast zeker van dat de uitval van de TV veroorzaakt wordt door het uitvallen van de internetverbinding, hoewel dit niet te zien is aan de brandende lampjes en mij aangesloten NAS rapporteert dan een internetstoring. Ik heb een TV in de woonkamer die via de TV- ontvanger HMB2260V2 bekabeld is verbonden met het modem. (Ik ben overigens zeer tevreden over de TV-ontvangers mede door de audio-aansluitplug) en een TV op de slaapkamer die via een eenzelfde TV-ontvanger draadloos is verbonden.
Het genoemde euvel doet zich op beide TV's voor maar is merkbaar in de woonkamer omdat hier vaker naar gekeken wordt. Ik hoef ook alleen het modem stroomloos te maken en na tientallen seconden weer op te starten waarna alles weer probleemloos functioneert. 
 


Als het de tv is, dan moet er iets zijn in jouw netwerk dat het verstoord. Dan zitten er geen onderbrekingen vanuit ons naar jouw modem, dan zit het in het thuisnetwerk. Als ik jouw verbinding ook doormeet, zie ik tot aan het modem een goede verbinding. Dus tot zover geen problemen. Maar wat is het dan wel. Kun je nog eens testen of je de foutmelding nog krijgt als je alle externe apparatuur loskoppelt? Die kunnen ook nog wel eens voor problemen zorgen. Als het dan nog steeds optreedt verwacht ik dat het modem de boosdoener is. 


Oké bedankt Bart_Z, zo kunnen we er vanuit gaan dat de storing wordt veroorzaakt vanaf de verbinding van het modem. Ik zal bij een volgende storing de externe apparaten een voor een loskoppelen om te kijken of we dan de fout kunnen elimineren. Wanneer dit gaat plaatvinden is nog niet duidelijk omdat de uitval op onregelmatige tijden gaat plaatsvinden maar meestal minimaal 1 x per maand. 
Ik zal je op de hoogte houden van de resultaten bij de volgende storing.


Ik ben benieuwd. Als je de mogelijkheid hebt om nu direct al zonder switches ofzo te testen zou ik dat doen.

 


Tot mijn teleurstelling is de door mij opgegeven klacht over de verbinding niet verandert. Tot de maand augustus komt het gemiddeld twee keer per maand voor dat de internet verbinding uitvalt en nu op 31 juli, 1 en 2 augustus weer precies hetzelfde dus nu bijna dagelijks. Temeer verschrikkelijk vervelend omdat ook het kijken naar de Olympische spelen hierdoor onderbroken worden. Het wordt wel weer hersteld door het modem stroomloos te maken en opnieuw op te starten maar dan zijn er ook al meerdere minuten voorbij voordat het systeem weer werkt. Ook het opstarten met alleen de TV ontvanger ingeplugd in het modem brengt geen verandering evenals de uitgeschakelde NAS. Als alles functioneert ben ik er dik tevreden over maar als er niemand thuis is om het modem stroomloos te maken en opnieuw op te starten is er geen internet en zijn bepaalde systemen niet aangesloten. Ik heb al langere tijd te maken met een instabiel netwerk en zou graag een oplossing zien. 


Ik snap dat je baalt. Heb je ook de switches volledig uit het netwerk gehaald zodat we die uit kunnen sluiten? Dat is mij nog niet helemaal duidelijk namelijk. Ik ben benieuwd. Anders gaan we verder zoeken.


Ik denk dat het probleem anders ligt want het speelt niet als iedereen van huis is en er geen gebruik van internet c.q. wifi en TV maakt.
Als er TV gekeken wordt en er iemand via wifi aan het internetten is dan is dat het moment dat er problemen gaan ontstaan. 


Is het dan een idee om alle apparaten los te koppelen van het internet en dan met ruime tussenpozen weer toevoegen. Dan zou er op een gegeven moment een apparaat moeten komen waarbij het gaat storen. Dan kun je die er eens uit laten en verder gaan. Blijft het dan goed gaan?


Hallo Bart_Z

Ik had de volgende apparaten aangesloten op het modem: 
Philips Hue,TP-Link  Deco P7, Super wifi, Mediabox voor de TV en mijn vaste telefoon.
Nu had ik om te testen de aansluitingen met de Super wifi, mediabox en telefoon gehandhaafd  en de Philps Hue en TP-link ervan losgekoppeld.
Echter het probleem is gebleven en moest zelfs gisteravond en vanmorgen het modem enige keren rebooten. Zou het modem Experia V8 ook niet de veroorzaker van het euvel kunnen zijn omdat ik ook op o.a. het forum gelezen had dat meer mensen ongeveer dezelfde problemen hadden? Mijn probleem is ook niet van de laatste tijd maar al van meer dan een jaar. 


Ik wil je dan aanraden om dat de Wifi manager eens door te lopen. Deze bekijkt jouw netwerk en optimaliseert deze. Als deze vind dat de V8 niet meer geschikt is kan je deze daar ook omruilen voor een nieuw modem. 


Ik heb de wifi manager toegepast en heb de indruk dat deze de kanalen gaat verplaatsen om een optimale wifi verbinding te krijgen en het netwerk gaat doormeten. 
Maar ik heb geen klachten over de netwerkverbinding maar over de uitval van het modem waardoor er geen tv e wifi signaal meer is. Het is overigens een oplossing die ik een tijdje geleden al had gebruikt.
Ik begrijp uit uw reactie dat de KPN ook geen oplossing meer kan bieden?
 


Ja, die optimaliseert de wifi. Maar zorgt dus verder niet voor een oplossing. Ik ben verder gaan zoeken en vermoed ook dat het modem de boosdoener is, dus er komt een nieuwe jouw kant op. Verdere informatie over het omruilen vind je in de sms die naar jouw mobiele nummer is gestuurd. 


Ik heb het modem gisteren ontvangen en geïnstalleerd. Vooralsnog lijkt alles goed te gaan hoewel de tijd nog te kort is om een oordeel over het functioneren te geven. Ik zal over ongeveer een maand de mijn bevindingen nog even terugkoppelen.
Wel al mijn dank voor het meedenken en de medewerking.


Ik ga er van uit dat het goed blijft werken. Zo niet, laat het dan weten. Graag gedaan.