Skip to main content

Wij hebben sinds dat KPN Telfort heeft overgenomen elke dag problemen met het uitvallen van de WIFI/INTERNET. 

We hebben al een nieuwe experia box (V10) ontvangen, evenals een nieuw tv kastje.
Er is al 3x een monteur geweest. Alle interne kabels zijn vervangen, glasvezelkastje schoongemaakt en plaatje? is vervangen. In de centrale is een nieuwe kabel getrokken en is ook de poort gewijzigd. 

Op 11 februari is er vanuit netwerkbeheer ook onderhoud geweest m.b.t. de kaart in de glasvezelcentrale, maar nog steeds geen verbetering!

De uitval is het vaakst in de avond, meestal rond 18h00/19h00 en dan elk uur. Vanaf half 10 ieder kwartier. Het ligt er ongeveer 1 minuut uit.

We hebben een game pc ( ryzen 5 3600 processor)die bedraad is aangesloten en een ps4 die bedraad is aangesloten. Beiden staan op de 1e verdieping. Beneden werken we met tablet/telefoon/laptop op de 5Ghz en boven met de 2.4Ghz. Er is 1 tv die beneden bedraad is aangesloten op het modem.

Het modem staat in de huiskamer, niet weggestopt.

We hebben een 200mbit abonnement.

Wij zijn ten einde raad, want niemand schijnt het probleem te kunnen vinden. 
Heeft hier iemand nog tips?

Exact hetzelfde probleem hier. 10 jaar bij Telfort nooit internetproblemen gehad, sinds de overname door KPN trage en wegvallende wifi.  Inderdaad het ergst in de avond, maar overdag ook zodanig dat er niet te werken valt. Ik heb hele lieve buren van wie we nu hun ziggo wifi mogen gebruiken, wat in ons hele huis een veel sterker signaal geeft dan de eigen wifi.


Hi Heubr,

Dank voor je reactie! Het is inderdaad vreselijk slecht geworden. Toen ik hen daarop wees, zeiden ze dat dit heel vreemd was omdat ze alleen administratief wijzigingen hebben gehad...dat lijkt me wel heel sterk!

Wij kijken nu ook naar Ziggo want dit is echt niet te doen, zeker niet nu iedereen thuis zit. Vraag me alleen af of zij niet hetzelfde glasvezelnetwerk/centrale gebruiken als KPN (met dan als laatste stukje de coax kabel). Weet jij dit toevallig?


Wij kijken nu ook naar Ziggo want dit is echt niet te doen, zeker niet nu iedereen thuis zit. Vraag me alleen af of zij niet hetzelfde glasvezelnetwerk/centrale gebruiken als KPN (met dan als laatste stukje de coax kabel). Weet jij dit toevallig?

Ziggo heeft een compleet eigen netwerk.


Hebben jullie een draadloze verbindingset in huis?

Wat doen de lampjes op de Experiabox? Kan KPN de uitval ook detecteren? Ziet KPN ook dat de verbinding weg valt? 


Hebben jullie een draadloze verbindingset in huis?

Wat doen de lampjes op de Experiabox? Kan KPN de uitval ook detecteren? Ziet KPN ook dat de verbinding weg valt? 

Hi Nick, bedankt voor je reacties!

Nee, we hadden deze wel, omdat deze aangeraden werden vanuit KPN, maar de problemen bleven, dus maar die hebben we er weer tussenuit gehaald ( 80 euro voor niets betaald 😞 !)  De lampjes op de Experiabox blijven gewoon groen branden als het internet uitvalt ( zowel bedraad als wifi). Ik weet eigenlijk niet of KPN de storingen ziet, maar ze gingen nu wel de lijn monitoren. Aangezien er vanuit netwerkbeheer onderhoud is gepleegd in de centrale, ga ik ervan uit dat meerdere mensen deze problemen ervaren. In onze straat zijn er 2 andere adressen die KPN hebben, maar zij ervaren geen problemen. Ik begreep dat je niet perse als straat op dezelfde kaart zit in de centrale, dus dat zij geen probleem hebben, betekent waarschijnlijk dat zij niet op dezelfde kaart zitten als wij.


En wat gebeurt er als je alle randapparatuur verwijderd? Blijft het dan wel stabiel?


En wat gebeurt er als je alle randapparatuur verwijderd? Blijft het dan wel stabiel?

Hi Joep, bedoel je muis, toetsenbord etc? Of iets anders zoals bijvoorbeeld een versterker?


Nee hoor ik bedoel alle randapparatuur van het modem los halen. Gewoon om te testen of er geen brokkenpiloot in je eigen netwerk zit. En ik ben benieuwd naar de bekabeld gemeten snelheid gemeten op www.speedtest.net gemeten met alles apparatuur aangesloten en zonder. 


Als de lampjes van de Experiabox gewoon aan blijven, dan zou je toch eens alle apparatuur uit moeten zetten en los moeten koppelen. En met 1 bekabeld aangesloten tv ontvanger moeten kijken of het dan wel goed werkt. En van daaruit over langere periode voorzichtig 1 voor 1 de apparaten weer in moeten schakelen / aan moet sluiten.


Nee hoor ik bedoel alle randapparatuur van het modem los halen. Gewoon om te testen of er geen brokkenpiloot in je eigen netwerk zit. En ik ben benieuwd naar de bekabeld gemeten snelheid gemeten op www.speedtest.net gemeten met alles apparatuur aangesloten en zonder. 

Speedtest werkt op alle apparaten goed. Zowel wifi als bedraad rond de 200 als alles is aangesloten (dus 1 tv kabel, 1 kabel voor de pc en 1 kabel voor de ps4). Overdag valt de wifi/internet niet uit, ook niet als de tv aanstaat en beide zoons aan het gamen zijn (op de pc en ps4). Dan kunnen die apparaten toch niet zorgen voor de wifi uitval in de avond? Dan zou dat ook overdag zo moeten zijn?


Als de lampjes van de Experiabox gewoon aan blijven, dan zou je toch eens alle apparatuur uit moeten zetten en los moeten koppelen. En met 1 bekabeld aangesloten tv ontvanger moeten kijken of het dan wel goed werkt. En van daaruit over langere periode voorzichtig 1 voor 1 de apparaten weer in moeten schakelen / aan moet sluiten.

Dus bijvoorbeeld vanavond alleen de tv kabel in de experiabox laten zitten en de 2 kabels van de pc en ps4 eruit halen? Ook dan vind ik het vreemd dat er overdag geen uitval is als alle apparaten aanstaan?


Er gebeurt mogenlijk 's avonds iets waardoor het netwerk plat gaat. Wat dat is weet ik niet. En u kunt het zelf mogelijk ook niet bedenken. Maar je kunt er achter komen door gewoon met een zo kaal mogelijke installatie te beginnen en over langere periode apparaat na apparaat weer in gebruik te nemen.


U zegt nu dat er gegamed word. Mogelijk word word er geddost door tegenspelers. Tegenspelers die alleen 's avonds actief zijn. Deze zenden dan een enorme hoeveelheid data naar uw Experiabox waardoor deze plat gaat.


U zegt nu dat er gegamed word. Mogelijk word word er geddost door tegenspelers. Tegenspelers die alleen 's avonds actief zijn. Deze zenden dan een enorme hoeveelheid data naar uw Experiabox waardoor deze plat gaat.

Oei, wat is dat precies? En waarom zouden ze dat doen?


Gisteren een reset gedaan, wachtwoord gewijzigd en vandaag ook overdag meerdere keren uitval. :sob:


U zegt nu dat er gegamed word. Mogelijk word word er geddost door tegenspelers. Tegenspelers die alleen 's avonds actief zijn. Deze zenden dan een enorme hoeveelheid data naar uw Experiabox waardoor deze plat gaat.

Nick, zou je een voorbeeld kunnen geven hoe ik dit zou kunnen achterhalen? Een service log?


Hi @LeonieBM, rot om te lezen dat je zoveel problemen met de verbinding hebt, hoofdzakelijk in de avond dus. We zoeken hier graag met je mee naar de oplossing. Ik zie dat je al hulp en tips gekregen hebt, dat is fijn.

Je hebt ook al een hoop geprobeerd, lees ik. Dat de lampjes van de Experia Box aan blijven en de speedtest er goed uit ziet zijn goede tekenen. Dat betekent dat de verbinding zelf niet wegvalt en goed van kwaliteit is. Heb je de tip al kunnen proberen om alle apparaten tijdelijk te ontkoppelen en de verbinding dan te testen? Ik ben net als Joep en Nick benieuwd hoe het dan gaat.


Hi @LeonieBM, rot om te lezen dat je zoveel problemen met de verbinding hebt, hoofdzakelijk in de avond dus. We zoeken hier graag met je mee naar de oplossing. Ik zie dat je al hulp en tips gekregen hebt, dat is fijn.

Je hebt ook al een hoop geprobeerd, lees ik. Dat de lampjes van de Experia Box aan blijven en de speedtest er goed uit ziet zijn goede tekenen. Dat betekent dat de verbinding zelf niet wegvalt en goed van kwaliteit is. Heb je de tip al kunnen proberen om alle apparaten tijdelijk te ontkoppelen en de verbinding dan te testen? Ik ben net als Joep en Nick benieuwd hoe het dan gaat.

Beste Alexandra,

Bedankt voor je reactie. We hebben dat ook geprobeerd maar helaas bij elk ontkoppeld apparaat nog steeds wifi uitval. Eergisteren zelfs 30x per dag!! We zijn nu overgestapt naar een andere provider en hier totaal geen uitval meer.


Hi @LeonieBM, rot om te lezen dat je zoveel problemen met de verbinding hebt, hoofdzakelijk in de avond dus. We zoeken hier graag met je mee naar de oplossing. Ik zie dat je al hulp en tips gekregen hebt, dat is fijn.

Je hebt ook al een hoop geprobeerd, lees ik. Dat de lampjes van de Experia Box aan blijven en de speedtest er goed uit ziet zijn goede tekenen. Dat betekent dat de verbinding zelf niet wegvalt en goed van kwaliteit is. Heb je de tip al kunnen proberen om alle apparaten tijdelijk te ontkoppelen en de verbinding dan te testen? Ik ben net als Joep en Nick benieuwd hoe het dan gaat.

Beste Alexandra,

Bedankt voor je reactie. We hebben dat ook geprobeerd maar helaas bij elk ontkoppeld apparaat nog steeds wifi uitval. Eergisteren zelfs 30x per dag!! We zijn nu overgestapt naar een andere provider en hier totaal geen uitval meer.

 

@LeonieBM Het is natuurlijk niet de oplossing waar ik op hoopte, maar het belangrijkste is dat het werkt. Dankjewel voor de terugkoppeling! Je weet ons hier te vinden als we iets voor je kunnen betekenen.