Skip to main content

Beste lezer,

 

Sinds een week valt dagelijks (soms wel een paar keer op een dag) mijn Experia box uit (geen verbinding, zie foto) Ik heb al 2 jaar deze box, maar nog nooit problemen mee gehad. Ik haal het stroom er vanaf en na 10 minuten sluit ik het weer aan. Soms duurt het 15 minuten voordat ik weer verbinding heb en soms meer dan een uur.

 

Hebben jullie advies voor mij? Of moet de box vervangen worden?

 

Hallo @ricardo1977 ,

 

Wat vervelent dat je dit merkt.

Laat ik je proberen te helpen.

 

Graag wil ik weten of je al hebr geprobeert om een reset uit te voeren. Hierdoor raken alle gegevens wel kwijt maar wordt alles opnieuw ingeladen.

reset van de KPN Experia Box V10 en V10a

- Steek een pen, een paperclip of ander puntig voorwerp in het gaatje ‘reset’. Je vindt het reset gaatje naast de stroomkabel, aan de zij- of achterkant van het modem.

- Houd deze een aantal seconden ingedrukt.

- Laat de pen of ander puntig voorwerp direct los als het 'Power' lampje rood gaat branden. De KPN Experia Box start nu opnieuw op en zal persoonlijke gegevens in de KPN Experia Box terugzetten.
Laat de KPN Experia Box 30 minuten aanstaan en onderbreek de procedure niet! Na de reset moeten de lampjes ‘Power’, ‘Services’ en ‘Internet’ weer branden.

Weet je na de reset van de modem, je wifinaam en wachtwoord niet meer? Wijzig deze dan thuis via de 'Servicetool wifi naam en wachtwoord wijzigen'.

 

Als je een duidelijker antwoord wilt kan je ook gratis bellen naar het KPN nummer. Dit kan via 0800 0402. Of start een chat met een medewerker via hier


Goedemiddag @ricardo1977 en welkom hier op het forum :)

 

Een directe verklaring heb ik niet voor je maar we gaan er natuurlijk wel alles aan doen om je probleem te verhelpen. Net als @Julian Borghuis, zou mijn eerste advies zijn om de Experia Box eens een harde reset te geven. Misschien dat je dat inmiddels al hebt gedaan en in dat geval ben ik benieuwd of de problemen hiermee zijn verholpen. Mocht dat onverhoopt niet het geval zijn, zou je dan je (forum) profiel in willen vullen? Dan kan ik je klantdossier er eens bij pakken en vanuit daar kijk ik (indien nog nodig) graag verder richting een oplossing! 


Goedemiddag @JanZ_ ,

Ik heb eergister de Experia Box gereset, deed het daarna gelijk weer. Gister overdag geen problemen, maar in de avond weer het zelfde probleem.

 

Als ik op de site kijk is er op het moment dat ik een probleem heb geen storting. Dus het lijkt of er iets mis is met de box.

 

Ik heb mijn profiel ingevuld. Ik hoor graag van u of u mij verder kan helpen.


Dankjewel voor het invullen van je profiel @ricardo1977 :)
 

Ik neem aan dat ook de tv wegvalt op het moment dat je problemen ervaart? In eerste instantie denk ik niet aan de Experia Box als boosdoener en denk ik dat we het best een monteur aan kunnen sturen. Voordat ik dat doe; de bekabeling in huis is in orde, hier is niet onlangs iets mee gedaan? Achterop je Experia Box zit er een kabel in de poort 'DSL', wanneer je deze volgt kom je uit bij het aansluitpunt. Voordat ik een monteur aanstuur moet ik zeker weten dat dit stukje goed is. Stel dat dit niet het geval is dan is er kans dat de monteur kosten in rekening brengt. Dit willen we natuurlijk voorkomen dus vandaar dat ik dit even check! In ieder geval zie ik je bevindingen graag tegemoet.


Hoi @JanZ_ ,

 

Inderdaad de tv werkt op dat moment ook niet.

 

De bekabeling is precies zoals het 2 jaar geleden is aangelegd, inclusief de bekabeling vanaf het aansluitpunt naar de Experia Box (dit is toen door een KPN monteur gedaan)


Helder :)

Ik heb meteen een afspraak met de monteur gemaakt en die staat voor morgenavond (27 augustus)  tussen 19.00 en 21.00; als het goed is, heb je hier ook al een sms van ontvangen ter bevestiging. Hopelijk schikt dit! Mocht dat onverhoopt niet zo zijn, laat het me dan weten zodat ik de afspraak voor je kan herplannen.


Ik heb de bevestiging ontvangen. Bedankt voor de snelle service, hopelijk is het morgen opgelost.


Graag gedaan @ricardo1977 :) Laat je ons nog weten hoe het bezoek van de monteur is afgelopen en of hij het probleem heeft weten te achterhalen en verhelpen? Alvast bedankt! 


Goedemorgen @ricardo1977 , wat is op dit moment de stand van zaken? Ervaar je nog steeds problemen?


Beste @JanZ_ . De monteur had de lijn doorgemeten, daar zat geen probleem in. Dus zij heeft de Experia Box vervangen. Helaas ervaring de afgelopen dagen weer het zelfde probleem, het lijkt of er een ruis in de lijn zit waardoor de box in storting valt. Als ik de box reset (hard) dan doet die het weer.


Bedankt voor de terugkoppeling @ricardo1977 :) 

 

Dat je weer problemen ervaart is natuurlijk zuur maar goed dat je dit aangeeft. Wat doen de lampjes op de Experia Box op het moment dat het probleem zich voordoet? Ik heb je verbinding nogmaals doorgemeten maar zie nu geen gekkigheden; de lijn lijkt stabiel en er komt ook voldoende snelheid binnen. Daarom ben ik in eerste instantie vooral benieuwd naar hoe de lampjes op de Experia Box branden zodra dit probleem zich weer voordoet. 


Beste @JanZ_ 

 

De lampjes branden zoals op de foto, zodra het probleem zich voordoet. Internet Rood, Services Oranje


Bedankt voor de toelichting. Gek genoeg zie ik het niet terug in mijn metingen. Wat je denk ik het beste kunt doen; zodra dit probleem zich weer voordoet, zou ik je adviseren om eens te bellen met onze helpdesk. Je kunt ze bereiken op het gratis nummer 0800 0402 en ik zou benieuwd zijn wat de metingen laten zien op het moment dat dit probleem weer speelt. Hier dient natuurlijk een structurele oplossing voor te komen en ik denk dat we vanuit daar verder moeten kijken wat er nodig is om het probleem daadwerkelijk te verhelpen.


Hoi @ricardo1977 , wat is op dit moment de stand van zaken? Heb je de afgelopen tijd nog problemen gehad?


Goedemiddag @ricardo1977 , omdat ik niks meer van je heb gehoord sluit ik het topic! Ik hoop oprecht dat je de afgelopen tijd geen problemen meer hebt gehad en dat alles nu werkt zoals je zou mogen verwachten 🙂 Mocht je ons ooit nog eens nodig hebben, laat het dan vooral weten!


Reageer