Skip to main content

Heeft een Experiabox V8 het eeuwige leven? Hij is geïnstalleerd 2012. Laatste tijd steeds vaker uitvallen WiFi. KPN adviseert om een monteur á 50 euro per uur te laten langskomen. Is dat een normale service?

Op zich gaat een modem wel een jaar of 15 mee. Wat heb je allemaal aan het modem hangen qua randapparatuur?


Hangt aan bekabelde Desktop, Wifi laptop + TV. Tot voor 2 maanden probleemloos WiFi. Twee weken geleden online test gedaan; resultaat: bestel monteur á 50 euro/uur. Nu gebeld: moet je verplicht alle standaard dingen herhalen: modem reset; glasvezelkastje uit; online test herhalen; blijkt test nu  niet te werken; kan wel een week duren. Krijg je te horen: jammer, we kunnen u nu niet helpen. Is dat normale service; ben ik niet gewend van KPN?


Niets is meer normaal zoals je weet. Alleen als het echt noodzakelijk is komt er een monteur. En terecht! Negen van de tien keer komt uitvallend Wi-Fi door apparatuur die aan het modem is aangesloten.  Bijvoorbeeld sluiting in één stekkertje.  Haal alle apparaten een tijdje van de experiabox en kijk dan wat er gebeurt.  Overigens hoef je geen kosten te betalen als het inderdaad een storing in het modem is. 


Joep, allereerst bedankt voor je snelle reactie. Ik begrijp dat er nu niets anders opzit dan te wachten tot de online test van KPN weer werkt en die dan nogmaals uit te voeren. Pas dan willen ze een monteur sturen.

Met vriendelijke groet.

 


Nou ik zou toch ook even de bekabeling na kijken. Wie weet kom je wat tegen.


Op zich gaat een modem wel een jaar of 15 mee.

Nou nee, want dan is de techniek al lang achterhaald, en firmware niet meer actueel.
En daarmee niet meer in te zetten. Maar afgezien van dat haalt tegenwoordige apparatuur dat al lang niet meer door allerlei “milieumaatregelen” waarbij bepaalde stoffen / materialen niet meer gebruikt mogen worden op printplaten. De levensduur loopt daarmee een stuk sneller achteruit.

Juist ook WiFi-modules hebben een beperkte levensduur.
Door de tijd heen zie je typisch na een aantal jaren bepaalde type modem/routers “bij bosjes” uitvallen omdat de apparatuur gewoon “op is”. De een na de andere valt uit.
Op dit moment heb je simpelweg een hogere uitval ook van Experia V8 modellen. Ofwel gewoon “op”.

In het geval van alleen slechtere “WiFi” kun je een online “WiFi-manager” gebruiken.
Kom je bij testen daarmee onder 20 Mbps kom je in aanmerking voor gratis WiFi versterkers.
De WiFi manager heeft op dit moment overigens storing, en is niet in te zetten.
https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm


Ga nog wel de bekabeling bekijken. Lijkt me niet zo erg waarschijnlijk. Internet via de kabels loopt perfect.

Babylonia, bedankt voor de aanvullende informatie.


Hoi @CornHenk,welkom op het forum!
Heb je inmiddels al een oplossing kunnen vinden voor het Wifi? Sinds gistermiddag moet onze online wifimanager ook weer werken!


Hallo Thomas, ik heb nog geen oplossing. De Wifi doet het nog even slecht; ook na schouw van de bekabeling. Ik lees dat de online wifimanager het weer doet. Ik ga hem nog een keer proberen, hoewel ik dat al een keer heb gedaan. Toen dat geen resultaat opleverde moest ik, na de KPN-service te hebben gebeld alle (ook de meest primitieve als router resetten) weer opnieuw uitvoeren. Doordat elke keer de telefoon verbinding werd verbroken en de wachttijd elke keer weer ruim 10 minuten was kostte me dat behoorlijk wat tijd. Een uur is dan niks. Dus ik moet het echt even plannen. Zal begin volgende week worden. Groet, Henk.