Skip to main content

Hi,

 

Ik woon in een appartement op de 3de verdieping. Mijn kantoor zit in de berging op de begane grond. Om hier internet te krijgen heb ik twee TP-link powerline adapaters aangeschaft (met wifi). De hoofdadapter zit met een ethernet kabel aangesloten op de Experia box (box 12). De tweede adapter heb ik gekoppeld en vervolgens in de berging in het stopcontact gedaan.

 

In 1ste instantie werkte de constructie en heb ik kunnen genieten van internet in de berging. Wel via een ethernet kabel en niet via de wifi (te veel ruis). Helaas kreeg ik opeens de melding ‘Unidentified network’ bij het inpluggen van de ethernet kabel. Sinddien heb ik geen internet meer in de berging.

 

Ondernomen acties

  • Powerline adapters resetten (meerdere malen)
  • Thuis netwerk samenvoegen 
    • Ik gebruik super wifi punten en in 1ste instantie had ik nog 2 netwerken
  • Internet afstruinen voor antwoorden

Heeft iemand ervaring/verstand van powerline adapters of heeft deze situatie ook meegemaakt? Ik hoor het graag, zelf weet ik het even niet meer.

 

Groetjes.

Draadloze verbindingssets versturen data via het electriciteitsnetwerk.  Dat kan een tijdje werken maar ideaal is het niet. U probeert een grote afstand te overbruggen.  Te groot!! Vrijwel zeker is er teveel ruis op het electriciteitsnetwerk en dan gaat het mis. Ledverlichting,  zonnepanelen telefoonopladers,  draadloze verbindingsets bij de buren etc. Het kan allemaal desastreus zijn voor uw netwerk.  Helaas is daar geen draadloze oplossing voor.


Hi @Joep1965 ,

 

Dank voor je antwoord. Het klopt dat dit zeker niet ideaal is en zou het liever bekabeld doen, maar dat is eigenlijk geen optie. Daarnaast heeft de vorige eigenaar het altijd op deze manier gedaan en heeft hier hij wel altijd internet gehad in het kantoor in de berging. 

 

Wat betreft de melding ‘unidentified network’. Op de versterker lijkt het bereik wel sterk te zijn en voorheen vond ik het juiste netwerk wel. Kan het bijvoorbeeld helpen om mijn laptop een vast IP adres te geven? 

 

 


Hi @Timderuiter6,

Heb je een vaste pc in het kantoor of gebruik je een laptop? Mocht het om een laptop gaan, maakt die dan in je appartement wel direct verbinding als je hem via een ethernetkabel aansluit op dezelfde poort als waar de adapter nu op aangesloten is? Dit om even goed te controleren of er geen fout in de laptop zelf, of in de poort op het modem zit. Ook kan het geen kwaad om een andere poort te kiezen en om een andere kabel te testen tussen de adapter in de berging en je pc/laptop. Hoor graag je bevindingen!

 


Heb je de dvs setjes rechtstreeks in de wandcontactdoos zonder extra adapters? Verder is mijn advies om zowel boven als beneden gebruik te maken van de geaarde stopcontacten indien mogelijk.

 

 


We hebben geen reactie meer van je gezien @Timderuiter6, hoe staat het er nu voor? Als je nog verdere hulp nodig hebt, horen we het graag!