Skip to main content

Ik heb een 4g router met een unlimited data abonnement. Echter na het kijken van 1 film is mijn 5 Gb data op en moet ik om de film af te kunnen kijken mijn data steeds met 1 Gb opwaarderen. Hierover contact gehad met KPN en dit komt omdat ik een simkaart met een 06 nummer heb gehad terwijl de vorige bewoner gebruik maakte van een 09 nummer (die kpn nu niet meer verstrekt)
Hoe kan ik een abonnement voor unlimited hebben terwijl er een limit aan zit? Overigens ook vreemd dat ik 5Gb verbruik bij het kijken naar een film. KPN heeft hier ook geen verklaring voor, het probleem doet zich voor oa bij NPO start. Verbruikt dit zoveel data? 

Wat is de oplossing ?

Dataverbruik kan ik niet checken via de router, alleen als ik een hotspot aanmaak en dan zie ik dat alles verbruikt wordt aan internet

 

5 gb heb je er met tv kijken zo door heen geblazen hoor, daar is niets vreemd aan.

En er is inderdaad een daglimit. Staat ook op de site bij KPN.

 


Ik kijk geen tv maar kijk via internet naar oude afleveringen van bv Engelse detectives, dat is hetzelfde als streamen


Ik kijk geen tv maar kijk via internet naar oude afleveringen van bv Engelse detectives, dat is hetzelfde als streamen

Maar het gebruikt net zoveel data. TV van KPN werkt ook over internet. Er is geen verschil wat dat betreft.


Hoi @Leorevenue .  Dat aanvullen maakt nu een maal deel uit van het unlimited abonnement. Ik vrees dat je hier aan vast zit en toch even tussendoor dat SMS’je moet sturen.

(ik weet niet of het werkt als jij meerdere SMS’jes achter elkaar stuurt. Dat zou je nog eens kunnen proberen, om zo de buffer weer wat aan te vullen)


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.