Skip to main content

Gisteren ontving ik per sms een mededeling dat mijn modem deze ochtend (tussen 0.00 en 6.00) een update zou ontvangen. Na de update zou ik een ander ip-adres moeten hebben.


Omdat ik vermoedde dat deze update verband houdt met het overzetten van mijn telfort-verbinding naar kpn heb ik voor de zekerheid mijn experiabox weer teruggeplaatst (deze schijnt zonder de update niet meer gebruikt te kunnen worden, en een backup-modem is wel zo handig).

 

Vandaag echter blijkt mijn ip-adres nog hetzelfde, en ook maak ik nog gebruik van mijn telfort-verbinding. Kan iemand bevestigen dat deze update inderdaad voor de overgang naar kpn is? Zoja, dan zou ik graag willen weten wanneer deze overgang/update zal plaatsvinden.

Hoi @jobsl, welkom bij ons op het forum. Deze update is inderdaad de technische migratie van het Telfort netwerk naar het KPN netwerk. Wanneer had je de Experia Box V10 precies aangesloten gehad? Die zal de KPN firmware binnenhalen tijdens de nachtelijke uren die je noemde. Als je 'm overdag had aangesloten (het modem lijkt nu ook aangesloten te zijn) zal die het niet opgehaald hebben. Het kan ook helpen om een herstart of reset te doen, zodat de Experia Box daarna de nieuwe firmware probeert op te halen. Jouw V10 heeft nu firmware versie V1.01.01T01.9, als de update afgerond is zal dat bijgewerkt zijn naar V1.01.00T03.8v4.

Nadat die update is gedaan zal jouw verbinding ook gewijzigd worden, er wordt dan geen VLAN 34 meer gebruikt maar VLAN 6. Dat zal ook een aanpassing in jouw eigen modem vragen, in dit topic heeft wjb een mooie uitleg geschreven over het instellen van een eigen modem: Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box.


Hallo Jasper,

Ik heb het modem aangesloten op 16 augustus in de avond en deze hangt er nog steeds aan. Wel heb ik de 17e overdag kort mijn eigen router aangesloten om te testen via welke vlan ik verbonden ben (dat is in de experiabox niet te zie). Maar nu weet ik dat de overgang samen gaat met een andere software versie van de experiabox. Dat maakt het vaststellen makkelijker.

De nieuwe software zou 17 augustus augustus geïnstalleerd worden, maar dat heeft dus niet plaatsgevonden. De experiabox heb ik daarna laten hangen, helaas is ook in de vroege ochtend van de  18e en de 19e augustus niets geïnstalleerd.

Een herstart en reset heb ik reeds geprobeerd, dat de oplossing niet. Van andere Telfort gebruikers heb ik gehoord dat geplande overzettingen (van Telfort naar KPN) ook wel uitgesteld worden en dat ik hier op dit forum kan horen wanneer het overzetten (en dus de update van het modem). Weet jij misschien meer?

De handelingen om het vlan te wijzigen kom ik wel mee uit. Toch bedankt voor de link. :)


@Jasper, ook vandaag geen update voor het modem ontvangen. Heb jij (of collega's) inzicht over een eventuele uitstel van de upgrade? 

Ik heb een ander modem ingesteld op het kpn netwerk (vlan 6, pppoe, kpn/kpn) maar dat werkt niet. Dus ik ben nog niet overgezet.
 


Dat is raar @jobsl, als je de melding hebt gehad dat de migratie voor jou gedaan gaat worden zou VLAN 6 moeten werken. Ik zie een melding dat de migratie in gang zou zijn gezet, maar toch lijkt die niet gestart te zijn. Ik heb zelf geen inzicht in eventueel uitstel, maar ik heb dit nu gevraagd aan een achterliggende afdeling. Als ik daar een reactie op heb deel ik het met je!


Hoi @jobsl, ik heb tijdens het weekend een terugkoppeling gekregen. Ik begrijp dat de update bij jou inderdaad is uitgesteld omdat er een fout was opgetreden. Je zult opnieuw meegenomen worden in een latere batch, daar krijg je dan ook opnieuw een sms/mail over.


Hallo @Jasper,

Bedankt voor de terugkoppeling. Dan wacht ik op een volgende sms.


Job


Wanneer dat zal zijn is nog even afwachten, het kan zijn dat je in een eerstvolgende batch wordt toegevoegd, het kan ook zijn dat je in een latere batch komt. De migratie gaat sowieso gebeuren, dat staat in ieder geval vast :slight_smile: