Skip to main content

Ik heb ook de Experia box V8 maar weet niet waanneer de update is uitgerold en al klaar is met de uitrol er van.

Zit nog steeds op firmware versie 02.00.141 terwijl het al 13-11-2021 is tijdens het schrijven.

Kan iemand mij uitleggen waarom mijn modem niet is geüpdatet tot nu toe aangezien dit draadje al enige tijd is geleden.

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Sowieso kan je hem vervangen via de wifi manager : https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm

Kies dan wel voor 1 verdieping en 60m2 want anders moet je perse superwifi.


Sowieso kan je hem vervangen via de wifi manager : https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm

Kies dan wel voor 1 verdieping en 60m2 want anders moet je perse superwifi.

Wat moet ik vervangen dan wifi is toch al niet sterk genoeg je krijgt wel eens hiks in de verbinding, maar wat het met de update firmware heeft te maken geen idee er blijkt een nieuwere te zijn zal wel verschil maken uit welk gebied je zit of beveiliging update wie het weet mag het zeggen.


Hoi @J.E, als er een nieuwe versie van de firmware beschikbaar is kan de Experia Box een reset geven: Hoe reset ik mijn Experia Box (stap 2). De nieuwste beschikbare versie wordt dan automatisch geïnstalleerd. De update waar in het topic waar je in had gereageerd over werd gesproken was een update die alleen voor oud-Telfort aansluitingen van toepassing is, bij de migratie van het Telfort netwerk naar het KPN netwerk wordt die versie geïnstalleerd. Als je niet van Telfort komt is die versie niet voor jou van toepassing. 


Hoi @J.E, als er een nieuwe versie van de firmware beschikbaar is kan de Experia Box een reset geven: Hoe reset ik mijn Experia Box (stap 2). De nieuwste beschikbare versie wordt dan automatisch geïnstalleerd. De update waar in het topic waar je in had gereageerd over werd gesproken was een update die alleen voor oud-Telfort aansluitingen van toepassing is, bij de migratie van het Telfort netwerk naar het KPN netwerk wordt die versie geïnstalleerd. Als je niet van Telfort komt is die versie niet voor jou van toepassing. 

Dank voor de beantwoording  de topic was er niet duidelijk over betreft de firmware vandaar ook mijn reactie, ga er maar van uit dat er de laatste en juiste firmware op zit.

In deze forum ook niet te vinden of het wel degelijk de de laatste firmware update betreft en de juiste is? en voor wie terwijl het de zelfde modems zijn wel verwarrend om specifiek iets te moeten vinden algemeen.


Voor de V8 kan dat wat verwarrend zijn inderdaad, bij de Telfort migratie heeft dat model een iets andere firmware versie gekregen dan de KPN V8. Telfort V10's en V10a's zijn naar dezelfde firmware gezet als KPN al had. Als je jouw forumprofiel volledig invult en een seintje geeft kan ik met je meekijken naar het modem, dan weten we het zeker.


Voor de V8 kan dat wat verwarrend zijn inderdaad, bij de Telfort migratie heeft dat model een iets andere firmware versie gekregen dan de KPN V8. Telfort V10's en V10a's zijn naar dezelfde firmware gezet als KPN al had. Als je jouw forumprofiel volledig invult en een seintje geeft kan ik met je meekijken naar het modem, dan weten we het zeker.

Heb mijn forum profiel inmiddels aangepast en ingevuld. 


Dank je voor de gegevens! Daarmee heb ik voor je gekeken en deze verbinding is inderdaad niet overgekomen van Telfort. Deze aansluiting is al jaren een KPN verbinding en de firmware op de V8 is daardoor prima :slight_smile: