Skip to main content

Goedenavond,

na de diverse e-mails dat mijn internetsnelheid is geüpgraded naar 1gb (ik had 500mb) eerst het glasvezelmodem en daarna het V10 modem gereset. Helaas geen verschil te merken in snelheid na de upgrade middels de Ookla speedtest. Kan er nog iets mis zijn in de wijkkast?

Groet Joost

De v10 kan het wel aan maar kan je pc of laptop het aan? Hoe heb je gemeten? Met een bekabelde pc of laptop?


Goedemorgen Joep,

dank voor je reactie. Heb met 2 iPhones XS en een iPad Air via wifi getest, zoals ik dit ook deed toen we 500 Mb hadden. De speedtest kwam dan meestal zo uit op 450. Nu gemeten (nadat we naar 1 gb zouden zijn gegaan) en blijft de test ook hangen zo rond de 450 (vlakbij de V10). Dus daar maakte ik uit op dat er niets is veranderd. Kan het zijn dat iPhones en iPad niet hoger kunnen dan 500? Is dit ergens te vinden wat de max snelheid is?

 

Groet Joost


Hallo @Joost Hooijmans wifi 5 ac heeft een theoretische doorvoersnelheid van 866Mbit en wifi 4 n de helft.

Als je op je telefoon de details van je verbinding opvraagt zie je die doorvoersnelheid ook staan.

De werkelijk te behalen snelheden zijn afhankelijk van de lokale omstandigheden en hoeveel andere devices er op dat moment ook online zijn, want daar deel je je snelheid mee.

Een Gigabit verbinding  haal je bekabeld op 1 pc,netto ongeveer 930/930Mbit/s

 


Hoi @Joost Hooijmans . Welkom op het forum.

Om zo'n snelheid betrouwbaar te meten moet dat met een bekabelde computer/laptop.  En dan met de ookla app ( die kun je in windows downloaden). 

Als de snelheid dat achter blijft kan ik nader onderzoek doen.