Skip to main content

Goedenavond,

 

Sinds een maand of 2 mijn internetsnelheid (glasvezel) verhoogd van 100 Mbit/s naar 200 Mbit/s. Ik heb al langer mijn twijfels of deze snelheid wel werd gehaald en vandaag toch maar eens meerdere speedtests gedaan (bedraad, eerst rechtstreeks op mijn Fritzbox en daarna de Experiabox er maar weer eens op gezet). En dan schrik ik toch enorm als ik maar een downloadsnelheid haal van net geen 50 Mbit/s en een uploadsnelheid van ergens tussen de 140 en 150 Mbit/s. Dit was niet de bedoeling van de verhoging van mijn snelheid KPN. 

 

renevth

wat staat er in mijn kpn is het al doorgevoerd ?

probeer eens een andere server in http://speedtest.net


@peter-keetfm jazeker is het doorgevoerd. Direct nadat een KPN monteur het modem heeft vervangen ivm hogere snelheid. Speedtest.net heb ik al verschillende servers geprobeerd. Het is toch bijzonder dat mijn uploadsnelheid hoger ligt dan mijn downloadsnelhrid en dat mijn downloadsnelheid niet boven de 50 Mbit/s uitkomt.


Wel vreemd ja

Probeer eens de NT (glasvezel kastje) stroomloos te maken voor 1min

Heb je ook al een andere pc / laptop geprobeerd

 


Goedenavond @renevth, bedankt voor jouw bericht!

Met KPN Hussel 200 heb je: supersnel internet: tot 200 Mbit/s downloaden en tot 20 Mbit/s uploaden. Sinds maart dit jaar neem je dit pakket af. En hierbij zou de downloadsnelheid hoger moeten liggen dan de uploadsnelheid. Bij glasvezel ligt de snelheid vaak wel iets hoger (upload) maar dat upload hoger is, komt niet echt vaker voor volgens mij.

Heb je tijdens de speedtest ook overige apparaten even losgekoppeld van je Experia Box? Dus echt alleen de laptop bekabeld aangesloten en de test uitgevoerd? Niet dat iemand in het huishouden ook (goed) gebruik maakt van het netwerk precies op dat moment. 

En is het gelukt om je NT kastje even stroomloos te maken, is hierna de snelheid beter geworden?


Beste @Susan_ , soms snap ik er niets meer van. Down- en uploadsnelheid bij glasvezel is toch altijd gelijk? Waarom dan download tot 200mbit/s en upload tot 20mbit/s (zie hieronder) Op het moment van meten heb ik alle overige apparatuur ontkoppeld en mn laptop direct bekabeld aangesloten op mijn eigen Fritzbox. Meerdere speedtests gedaan op verschillende sites. Daarna hetzelfde maar dan met de door KPN geleverde Experiabox met precies hetzelfde resultaat. Het glasvezelmodem heb ik inmiddels al wel stroomloos gehad maar daarna geen speedtest meer gedaan. Overdag internet hard nodig voor werk en 's avonds tijdgebrek. Zal het vanavond nog eens proberen.

 


@renevth, klopt. Ik zag even de glasvezel upgrade even niet staan! Ik heb wat stappen doorlopen in onze systemen en kom uit op een storingsmonteur. Het gaat namelijk ergens wel mis. Het is niet direct iemand die fysiek langskomt, maar iemand die even telefonisch contact opneemt om het een en ander door te nemen met jou. De collega's van de storingsafdeling hebben net even wat meer inzage en tools om te kijken waar het fout gaat! Ik heb hem voor nu ingepland op dinsdag 19 mei tussen 15.00-17.00 (zo laat mogelijk op de dag). Komt dit niet uit? Dan kunnen we hem uiteraard nog verplaatsen! Bel dan even via 0800-0402, dat gaat iets sneller :wink:


@Susan_ Zoals ik al vermeldde  in mijn eerste post maak ik gebruik van een Fritzbox 7581. Ik heb hem vorige week bij het uitvoeren van de speedtests al weer omgeruild gehad met de Experiabox maar dat gaf geen positief effect op de internetsnelheid. Is het voor dinsdag wel noodzakelijk dat ik de Experiabox er weer op zet?


@Susan_ Een verontschuldiging is mijnerzijds wel op zijn plaats. Het ligt achteraf aan een zeer verouderde laptop. Na het aansluiten van een andere computer vliegen de Mbit/s me om de horen. Mijn excuses. De telefonische monteursafspraak mag worden gecanceld.

Mvg

René van 't Hoff


@renevth, een hele andere oorzaak dus. Fijn dat je hier achter bent gekomen! De monteursafdeling heeft enkele keren geprobeerd te bellen maar je niet te pakken gekregen. Daarmee is jouw storing ook afgemeld nu, wat ook klopt! Top dat je de juiste snelheid nu haalt, veel plezier ermee!


Reageer