Skip to main content

Goedemorgen

 

Sinds vrijdag hebben we glasvezel. Download is perfect, maar de upload niet. die blijft steken rond de 500 mbit

Kan iemand van kpn checken en ervoor zorgen dat mijn upload naar de 1gb gaat?

 

Heb je het glasvezelkastje al twee minuten van de stroom gehaald? Heb je al een andere kabel geprobeerd?


Heb je het glasvezelkastje al twee minuten van de stroom gehaald? Heb je al een andere kabel geprobeerd?

Spanning ga ik vanavond doen.

Kabel lijkt me niet de bottleneck aangezien dat de kabel is die bij de NTU is geleverd.

Ik meet trouwens met mijn UCG die in DMZ staat bij de V10.

 


En wat meet je vanaf een, met een netwerkkabel direkt op de V10 aangesloten computer?


En wat meet je vanaf een, met een netwerkkabel direkt op de V10 aangesloten computer?

Net gedaan: 932 down, 502 up


Dit issue heb ik vaker gezien hier op het forum. Als dit probleem blijft na het stroomloos maken van de NTU/ONT dan hoop ik dat een moderator dit issue op wil pakken.

Wat voor een NTU/ONT heb je eigenlijk?


 


Dit issue heb ik vaker gezien hier op het forum. Als dit probleem blinftna het stroomloos maken van de NTU/ONT dan hoop ik dat een moderator dit issue op wil pakken.

Wat voor een NTU/ONT heb je eigenlijk?

Ja ik ook, daarom vraag ik het hier ook.

 


Bel anders klantenservice eens op 0800-0402 en verzoek hun om jouw modem te om te ruilen omdat de upload op 500Mbps blijft hangen. Ik zie een aantal topics op het forum waarbij de omruil van de V10 naar een V12 het probleem verholpen heeft.


Ok ga ik doen.

Is de V12 inmiddels wel ok? Ik las dat zelfs kpn medewerkers dat modem niet willen hebben


Helpdesk gebeld. Konden niks verkeerds zien.

Hij wilde een harde reset proberen, maar die heb ik tegen gehouden, aangezien het hele huis dan plat ligt, en als ik thuis kom mijn komende slaapplek de bank is…

 

Ik ga vanavond eerst de spanning van zowel NTU als de V10 eraf halen voor een paar minuten. Kijken wat dan het resultaat is.

Mijn gevoel zegt echter dat er iets technisch niet goed staat bij KPN, of in de POP kast...


Zie ook onderstaande link @csjah voor aanvullende info en hulp:

Succes


Tnx.

Had ik al gezien


Hoi @csjah .  Hoe is de situatie nu? Anders ga ik je hier verder bij helpen. 


 

Hoi @csjah .  Hoe is de situatie nu? Anders ga ik je hier verder bij helpen. 

Vanmorgen de ntu/ont minstens 5 min van stroom gehad. Geen effect. 
Verder niks gedaan nog. Modem reset moet ik me op voorbereiden. Want ik moet dan de V10 weer configureren. Gelukkkig niet veel, aangezien ik een eigen router heb…

 

Jij hebt klanten ook geholpen hiermee door middel van een technische aanpassing. Wil je dat ook voor mij uitzoeken?

 

alvast bedankt voor je hulp


Ondanks dat ik soms vind dat er té snel of onnodig om een harde reset gevraagd wordt ben ik het in dit geval wel eens met de helpdesk medewerker.  Je profiel staat helemaal goed en ik kan verder geen rare dingen zien op jouw lijn. Mijn vermoeden is dat de v10 dit profiel nog niet juist interpreteert.  We weten dat pas zeker na een factory default.  

Garanties heb ik niet maar een v10 zou dit prima moeten aankunnen.  Als het geen effect heeft, gaan we samen een oplossing bedenken. (desnoods andere router).  Maar ik wil je voor nu vragen om die reset te doen.

 

 

Gia Port Profile

Uitgevoerd op

11-09-2024 12:27:32

IpServiceNumber

IVAxxxxxxxxxxx

Resultaten

Administrative Speed

970000

SessionSpeed

970000


Kleine update:

Ik heb een laptop rechtstreeks aangesloten op de V10. Ook daarbij een halvering van de snelheid.

Nu moet ik een moment vinden om de V10 te resetten.

Ik kom erop terug


Misschien een nieuwe internetkabel?


Misschien een nieuwe internetkabel?

Serieus? Ik ga ervan uit dat dit sarcastisch is?…

Zo niet; vanaf de router het zelfde resultaat. En die is ook rechtstreeks aan gesloten. 
 

nee, het is waarschijnlijk de restart van de V10 of een andere router/modem van kpn


Reageer