Skip to main content

Ik heb sinds vorige week ook internet van kpn en kan ook de wifi manager gebruiken. Krijg steeds een foutmelding. Ik heb 1gb maar me download is 515 mb en de upload is 918 mb. Ik maak gebruikt van deco m5. Ik heb 2 keer een laptop bedraad aan de modem gehangen en toen was de download 360 nb en upload 880 en de andere laptop 616 mb en 905 mb. Volgens de medewerker zou een monteur langs kunnen komen maar dat kost me 70 euro. Ik vind het vreemd dat zo je omgaat met nieuwe klanten. Bij ziggo werkte het wel en het was precies op dezelfde manier aangesloten. 

Als de oorzaak van het probleem bij KPN ligt, dan is de monteur gratis natuurlijk. Maar de monteur sluit zijn eigen meet apparaat aan. De kans is aanwezig dat die dan gewoon up en download boven de 900 mbit meet...


Hi @Hout0906! 

Als de oorzaak van het probleem bij KPN ligt, dan is de monteur gratis natuurlijk. Maar de monteur sluit zijn eigen meet apparaat aan. De kans is aanwezig dat die dan gewoon up en download boven de 900 mbit meet...

Dit houd ik inderdaad ook aan. 

Daarnaast, via de wifi heb je vaak snelheidsverlies. Als de Wifi Manager niet werkt, controleer dan of je inlogt met een MijnKPN account waar de thuisdiensten aan gekoppeld zijn. 
Mocht dat ook niet werken, dan kun je ook onze tips voor het oplossen van slechte en wegvallende wifi doorlopen. 

Houd ook rekening met de speedtest die je gebruikt. Ookla schijnt het beste te werken. 🙂


Hi @Hout0906! 

Als de oorzaak van het probleem bij KPN ligt, dan is de monteur gratis natuurlijk. Maar de monteur sluit zijn eigen meet apparaat aan. De kans is aanwezig dat die dan gewoon up en download boven de 900 mbit meet...

Dit houd ik inderdaad ook aan. 

Daarnaast, via de wifi heb je vaak snelheidsverlies. Als de Wifi Manager niet werkt, controleer dan of je inlogt met een MijnKPN account waar de thuisdiensten aan gekoppeld zijn. 
Mocht dat ook niet werken, dan kun je ook onze tips voor het oplossen van slechte en wegvallende wifi doorlopen. 

Houd ook rekening met de speedtest die je gebruikt. Ookla schijnt het beste te werken. 🙂

En dan wel de ookla app gebruiken niet de siteÂ