Skip to main content

Het probleem lijkt opgelost. Ik heb één van de servicetools gedraaid en alle niet relevante ideeën genegeerd (nee, heeft niet geholpen). Uiteindelijk wordt dan het modem gereset (terug naar fabrieksinstellingen). Sindsdien is de upload snelheid weer vergelijkbaar met de downloadsnelheid.

Alleen hebben we nu nog het probleem dat we een abonnement hebben afgesloten voor 200/200 en we krijgen 100/100. Upload en downloadsnelheden zitten ergens rond de 90. https://kpn-itns.speedtestcustom.com/result/5628df90-4386-11eb-8cf9-9beae8423375

Bij wie moet ik zijn om dit in orde te krijgen?

Dit lijkt erop alsof ergens in de keten de maximale snelhied op een ethernetkabel maar 100Mbps is. Dan is de IP / internetsnelheid ongeveer max 94Mbps.

Gezien je bijna 0 upload kan het goed zijn dat je ergens een brakke kabel hebt of een connector. 1 of meer van de 8 aders heeft dan misschien slecht contact.

Kan zijn dat uiteindelijk iemand van KPNnetwerkNL je moet helpen danwel langskomen, maar dat het nu i.v.m. coronalockdown pas volgend jaar wordt. Je hebt internet, die 100 of 200 maakt vrijwel niets uit. Het snelste is om je abo op 100/100 te zetten, anders hier in dit topic tips enz uitvoeren. Dus alle verbindingen checken of ze wel Gigabit zijn. Aan de kleur van de lampjes bij de stekkers kan je dat afleiden. Welke kleur wat is opzoeken in handleiding of googelen.


Ik heb hetzelfde probleem maar dan met 500/500 , ik behaal nu max 20% van de upload snelheid.
Ik heb overal GigaBitlan liggen (lokale lan test (speedtest)werkt prima). 

 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt (origineel)

@Almere1336 Welkom op het forum. 

Wat vreemd dat je maar 20% van je uploadsnelheid haalt. Betekent dit dan dat je 500 Mb/s download en ongeveer 100 Mb/s uploadsnelheid haalt? 

Zou je voor mij ook je forumprofiel willen invullen en een seintje kunnen geven als dit gelukt is? Dan kan ik je gegevens er bij pakken en uitzoeken of technisch wel alles juist staat. 


@Almere1336 Welkom op het forum. 

Wat vreemd dat je maar 20% van je uploadsnelheid haalt. Betekent dit dan dat je 500 Mb/s download en ongeveer 100 Mb/s uploadsnelheid haalt? 

Zou je voor mij ook je forumprofiel willen invullen en een seintje kunnen geven als dit gelukt is? Dan kan ik je gegevens er bij pakken en uitzoeken of technisch wel alles juist staat. 


Correct… en done ..


@Almere1336 Bedankt voor het invullen van je profiel. Ik heb even een aantal dingen nagemeten en je profiel (500/500) staat wel juist. 

Bijzonder dus dat je wel je download maar niet je uploadsnelheid haalt. De testen die uitgevoerd zijn, zijn deze direct uitgevoerd met een kabel op de Experiabox of zit/zat hier nog iet tussen? 


@Almere1336 Bedankt voor het invullen van je profiel. Ik heb even een aantal dingen nagemeten en je profiel (500/500) staat wel juist. 

Bijzonder dus dat je wel je download maar niet je uploadsnelheid haalt. De testen die uitgevoerd zijn, zijn deze direct uitgevoerd met een kabel op de Experiabox of zit/zat hier nog iet tussen? 


De test is 2 keer uitgevoerd;
1. bekabeld op de experiabox (om vast te stellen of het aan de router ligt)
2. bekabeld op Linksys EA7500 (bridged op experia box)

 

Helaas heb ik vandaag wel goede resultaten.
https://www.speedtest.net/result/10800178154
499.15/532.81

Geen idee of er aan jullie kant iets is gewijzigd, bij mij in ieder geval niet.
Hoe kan ik dit soort zaken sneller afhandelen (aangezien er alleen support is voor “normale” klanten, waarbij je 20 opdrachten krijgt en dan moet betalen voor een monteur, zonder support voor het type probleem) ?.


@Almere1336 Op zich fijn dat de snelheden nu wel goed zijn natuurlijk! Alleen is het de vraag of dit stabiel blijft, heb je een mogelijkheid om dit bij te houden? 

Een optie zou overigens zijn om de Techdesk aan te zetten, hier zitten collega's die ondersteuning geven op apparatuur die mijn collega's van de reguliere klantenservice niet kunnen bieden. Hier zijn echter wel kosten aan verbonden. 

Je kunt natuurlijk ook je vraag altijd op het forum stellen, vaak krijg je antwoord van de mede forumgebruikers. Mocht dat niet lukken dan probeert een forum moderator te ondersteunen! 


@Almere1336
Hier zijn echter wel kosten aan verbonden. 

 

Vandaar dat dit helaas dus een minder prettige service is voor personen die zelf ook in de IT zitten.