Skip to main content

Sinds een paar dagen heb ik hele slechte teamsverbinding. 

Blijkt mijn upload snelheid tussen 0,38 en 0,70 te liggen, donwload 13.8.

Ik heb alles al uitgevoerd wat KPN standaard adviseert, ook via servicetool laten herstarten etc. Volgens het automatische antwoord is nu de enige optie een monteur te sturen.

Een tijdje geleden heb ik een vraag gesteld over mijn donwload snelheid, die zou normaal zijn bij mijn adres (betaal wel de normale prijs!). Ik heb geen zin om een monteur te laten komen en te horen dat de upload normaal is voor mijn adres. Graag reactie.

Welkom bij ons op het forum @Kata23, die uploadsnelheid is niet echt hoog inderdaad. Kan je ons meer vertellen over de situatie zodat we met je mee kunnen denken?

  • Heb je voordat je de problemen met Teams merkte ook wel eens een speedtest gedaan? Hoe was de upload toen?
  • Meet je dit met een kabel of via Wifi?
  • Als het over Wifi gaat, heb je ook Wifi versterkers in gebruik?
  • Welk model modem heb je van ons?

Wij weten alleen wat jij noemt, wij zien niet wat jij ziet. Hoe meer jij ons vertelt, hoe meer wij kunnen meedenken.


Ja eerder ook speedtest gedaan, download was gelijk aan nu, upload weet ik niet meer.

Ik heb met beide gemeten, ook met twee verschillende kabels getest, gelijke uitslag

Ik heb geen Wifi versterkers, werk meestal bekabeld. Ik zit trouwens vlak bij het modem 1,5 meter.

Het is een KPN box 12, ongeveer ½ jaar geleden gekregen omdat mijn eerder verouderd was. 

Als ik nu een KPN speedtest doe is de upload 0,9, wonderlijk.


Als de snelheid toen vergelijkbaar was kan het zijn dat er op jouw adres niet meer mogelijk is dan dat @Kata23. Kan je jouw forumprofiel volledig invullen en een seintje geven als je dat gedaan hebt? Dan kan ik kijken wat er op jouw adres mogelijk is en of er iets anders te zien is.


Profiel aangevuld.


Denk je voor de gegevens @Kata23. Daarmee heb ik de verbinding nagekeken, zo te zien is de maximaal haalbare snelheid op jouw adres 18 download en upload 1. Veel meer dan dat is op jouw adres überhaupt niet mogelijk. 

De verbinding geeft nu ook aan dat die 1 Mbps upload gehaald wordt. Geeft jouw speedtest dat ook weer aan nu?


Hoi Jasper, 

Download 18 heb ik nog niet gezien. is meestal niet meer dan 15,7. 

Upload is nu weer 0.9 maar van de week was dat ook af en toe 0.2.

Maar waarom hebben wij op dit adres zo'n laag maximum en waarom betalen we dan al jaren voor veel meer?


Het zijn abonnementen tot een bepaalde snelheid. Als er op een adres niet meer mogelijk is, zal er niet meer gehaald kunnen worden. Dat kan verschillende oorzaken hebben, zoals de kabels onder de grond en de afstand naar de centrale. Dat zijn dingen die we niet kunnen veranderen.

Dat de upload blijft schommelen is wel gek, die zou stabiel moeten zijn. Hoe is het modem aangesloten op het aansluitpunt, is dat een directe kabel, hoe lang is die kabel? Is het aansluitpunt schoon of is er oxidatie in te zien?