Skip to main content

Omdat ik met hetzelfde probleem zit zou ik graag willen weten of je inmiddels achter de echte oorzaak bent gekomen en of je daar een oplossing voor hebt gevonden en zo ja welke.

 

Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt

Hoi @OpaCor, welkom op ons forum!
Dit issue kan een hoop verschillende oorzaken hebben. Als je wilt denken we even mee denken. Kun je toelichten hoe je je netwerk ingericht hebt en wat/hoe je alles aangesloten hebt zitten?

Als je je lijn graag uitgelezen wilt hebben kun je altijd het beste even met ons bellen op 0800-0402


Hoi Thomas. Fijn dat je met me mee wil denken. Ik heb echter al telefonisch contact gehad met de helpdesk. Na wat testen werd me gevraagd met een ander apparaat contact met het internet te zoeken. Dat heb ik toen gedaan met mijn mobiele telefoon verbonden met hetzelfde modem. En die gaf een veel hogere snelheid dan de verbinding met mijn computer. Upload rond de 40 Mbps, terwijl mijn computer op ongeveer 2 Mbps uitkwam. De helpdesk gaf toen aan dat de instellingen van mijn nieuwe modem goed waren en dat de lage snelheid zou worden veroorzaakt door mijn computer, maar dat dat buiten zijn gebied was. Maar inmiddels zit ik nog steeds met hetzelfde probleem. Mijn computer is via een ethernet kabel rechtstreeks met het modem verbonden. Uploaden naar twee backup sites (Stack en Mega) gaat dus erg traag maar ook bestanden versturen via WeTransfer gaat zo traag. Tot voor 2 maanden geleden ging dat nog goed. Mensen in mijn omgeving beginnen te denken aan een update van Windows of van mijn virusbeschermer McAfee dat dat de oorzaak zou kunnen zijn. Maar tot nu toe niets gevonden. Heb je misschien nog een tip voor me?


Heeft u al een andere kabel van computer rechstreeks naar modem geprobeerd? 


Dat heb ik inderdaad al geprobeerd, maar zonder resultaat.


Gebruikt u de speedtest van KPN? Ook al eens een andere speedtest geprobeerd? Bijvoorbeeld:

https://www.speedtest.net/

Heeft u misschien ook nog een andere pc waarmee u kunt testen? 


Ik heb niet alleen de speedtest van KPN gebruikt, maar ook anderen. Bovenstaande speedtest geeft ongeveer hetzelfde resultaat (2,5 tegenover die van KPN 2,0). De speedtest op mijn mobiele telefoon gedraaid en toen was de snelheid veel hoger. (30) Ik heb ook nog een oude computer. Deze heb ik via de kabel ook rechtstreeks op het modem aangesloten en toen was de snelheid rond de 40. Het probleem zit denk ik echt in mijn computer. Maar hoe het kan dat de snelheid ongeveer 2 maanden geleden nog wel goed was en nu niet meer is mij een raadsel. Misschien is de netwerk kaart stuk, maar dan lijkt het mij dat er helemaal geen upload meer is en die is er nog wel, zij het minimaal.


Ah dat is wel een heel verschil inderdaad, je zou nog een andere internetkabel kunnen proberen of een usb wifi adapter.
Op de computer zelf kun je ook nog kijken of er wellicht een programma aanstaat dat je verbinding bezet


Bedankt voor het meedenken. Een andere internetkabel heb ik al geprobeerd, maar dit leverde dezelfde lage snelheid op. Een usb wifi adapter heb ik niet. Die zal ik ergens proberen te lenen. Ik denk zelf dat of de beveiliging van Windows of de beveiliging van McAfee de boosdoener is. Maar waar. Ruim 2 maanden geleden is dit probleem ontstaan, waarschijnlijk na een update. In Windows heb ik gevonden dat er geen internet verkeer is als ik geen app gebruik. Er werkt dus kennelijk niets op de achtergrond. In McAfee heb ik real time scannen uitgezet; maakt ook niets uit.


misschien heel mcafee verwijderen een idee ?


Heb je de oorzaak nog kunnen achterhalen @OpaCor?


Ik heb de oorzaak nog niet kunnen achterhalen. Maar ik heb het voorlopig even van me afgeschoven. Twee filmpjes, die ik voorheen via de computer uploadde heb ik nu eerst naar mijn mobiele telefoon gekopieerd en vandaar de upload gedaan die wel goed gaat. Mijn vader zei destijds al: “Als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat". Bedankt in ieder geval voor het meedenken.


De upload snelheid is weer zoals hij zou moeten zijn. De oplossing: ik heb een adapter USB naar Ethernet aangesloten. USB kant aangesloten op een USB poort en de ethernetkabel op de andere ingang en ik had met hoge snelheid weer terug. Kennelijk zit de fout in de ethernetaansluiting op mijn computer. Binnenkort de kast maar eens openmaken en zien of er misschien sprake is van veel stof. En anders is hij misschien stuk. Maar ik ben blij: ik heb mijn snelheid weer terug.


Ah mooi opgelost! Bedankt voor het delen van je oplossing! Fijn dat het weer goed werkt.