Skip to main content

Vandaag 3-7 2021is mijn NTU (glasvezelbox) vervangen door een nieuwe op advies van KPN. Daar waar ik altijd 50Up en 50 down snelheid gemeten had is er na vervanging nog 50/5 van over.  Ik kom van Telfort 50/50 af en dat is stilzwijgend gewijzigd door KPN 50/5

  • Waarom is mijn NTU vervangen? voor mij draaide het goed
  • Hebben meer mensen gelijke ervaring met de uploadsnelheid?
  • Is er nog een synchroon 50/50 of 100/100 te krijgen?

Dit is iets waar ik zelf ook niet zo veel vanaf weet. Wel iets waar ik mee bezig ga om te leren.

Wat ik alleen merk is dat als het moet er lijnkaarten of dslams bijgeplaatst worden. En ik neem aan dat er ergens wel gemonitort wordt of de capaciteit nog voldoende is of dat er meer bijgeplaatst moet worden. 


Die mogelijkheid is inderdaad aanwezig, als je bij  T-Mobile op ODF word aansgeloten heb je twee kansen, een Media converter en gewoon AON of een ONT en GPON, de FTU blijft hetzelfde.

En idd @wjb T-Mobile gebruikt een Huawei ONT en Gpon is gewoon een stapje terug, sterker nog ik zie het als een grote stap terug, jaren 90, 2.5 Gb als je pech hebt delen met 32 aansluitingen, je zal net in het groot verbruikers straatje zitten, en TV gaat er ook nog eens vanaf, bij AON heb je een gegarandeerde snelheid lekker voor jezelf.

Bij AON heb je alleen het laatste stukje gegarandeerd voor jezelf. Ik weet niet wat de overboekingsfactor op de POP is maar weet wel vrij zeker dat die niet één is.


Klopt, maar wel gegarandeerd de snelheid die je afsluit, je hebt in de PoP een eigen aansluiting waar je alleen op zit, met Gpon kan dit fluctueren omdat je met meerdere op dezelfde aansluiting zit.


 Ondanks de interessante discussie hierboven ook weer even terug naar jou, @LucasR .

Ik wil toch voor optie 3 gaan: Jouw lijn moet gewoon 50/50 krijgen. 

Kan ik jou vanmiddag even bellen?

 

Reset uitgevoerd maar de uploadsnelheid is blijft gelijk gebleven. Je zie ook dat hij bij de upload even moeilijk op gang komt wat bij de download niet het geval is. 

Volgens mij heb ik nog 2 mogelijkheden

  1. Upgraden naar een snellere KPN en meer betalen  €57,50 :-(
    en krijg ik dan wel 100Mbit up?
  2. Overstappen naar T-Mobile internet Fast met TV voor €50,-

    Verwachte maximumsnelheid op jouw adres: 100 Mbit/s down | 100 Mbit/s up. 

 

Getest met kabel natuurlijk

 


Uiteindelijk gekozen voor de gemakkelijke weg en geupgrade naar Hussel 100/100. Je hebt dan wel 7 dagen bedenktijd als je niet tevreden bent, maar kunt niet meer terug naar je bestaande TFT (Telfort) :frowning2:Dan moet je zeker naar Ziggo of zo.

Wat blijkt na de opwaardering en de extra maandelijkse kosten. Hij bleef op 50/5 staan. ook na diverse powerdown's en reset’s :thinking:.

KPN gebeld en lieve behulpzame dame heeft mij uit de brand geholpen. Wel blijkt achteraf dat ze hem weer een Reset naar fabrieksinstellingen had gegeven zonder mij hiervoor te waarschuwen:rage:  Kan ik weer mijn poortforwarding en de vaste IP nummers instellen. Maar ok geen probleem je wordt daar ook steeds snelle in.

Maar het heeft wel gewerkt dit keer nu hal ik wel de gewenste snelheid. Wat mij op viel is wel dat ik eerst een IPv4 nummer had en nu een IPv6 nummer.

Mogelijk was achteraf de upgrade naar van TFT naar Hussel zelfs niet eens nodig geweest, maar zat er nog iets scheef in de nieuw geplaatste NT.

 

Ik wil iedereen wel even bedanken voor de tips en ondersteuning. Ik heb weer wat bijgeleerd.

 

 


Het lijkt er op dat jouw aansluiting nog een 100Mbps EoF aansluiting is.

Mocht je ooit een snelheidsverhoging naar 200Mbps overwegen dan zou het maar zo kunnen dat jouw NTU vervangen moet worden.


Het lijkt er op dat jouw aansluiting nog een 100Mbps EoF aansluiting is.

Mocht je ooit een snelheidsverhoging naar 200Mbps overwegen dan zou het maar zo kunnen dat jouw NTU vervangen moet worden.

Mijn NTU is vorige week vervangen door een nieuw exemplaar die tot 1Gbit zou moeten kunnen. Na die vervanging begon mijn probleem met de upload ook.


De snelheden die je laat zien zijn echt snelheden die bij een EoF aansluiting horen. Bij een GoF aansluiting zou je met een 100Mbps abonnement snelheden meten die net boven de 100Mbps liggen. Het kan ook nog zijn dat jouw lijn in de centrale (PoP) nog op een EoF kaar aangesloten is.


@LucasR Dat was inderdaad optie 4 maar ik wilde je niet forceren naar een andere abonnementsvorm. Wel fijn dat het hiermee uiteindelijk is opgelost.

 

@wjb you are correct:

DSLAM

   

Linecard type

 

NELT-A

Technology type

 

EoF


Uiteindelijk gekozen voor de gemakkelijke weg en geupgrade naar Hussel 100/100. Je hebt dan wel 7 dagen bedenktijd als je niet tevreden bent, maar kunt niet meer terug naar je bestaande TFT (Telfort) :frowning2:Dan moet je zeker naar Ziggo of zo.

Wat blijkt na de opwaardering en de extra maandelijkse kosten. Hij bleef op 50/5 staan. ook na diverse powerdown's en reset’s :thinking:.

KPN gebeld en lieve behulpzame dame heeft mij uit de brand geholpen. Wel blijkt achteraf dat ze hem weer een Reset naar fabrieksinstellingen had gegeven zonder mij hiervoor te waarschuwen:rage:  Kan ik weer mijn poortforwarding en de vaste IP nummers instellen. Maar ok geen probleem je wordt daar ook steeds snelle in.

Maar het heeft wel gewerkt dit keer nu hal ik wel de gewenste snelheid. Wat mij op viel is wel dat ik eerst een IPv4 nummer had en nu een IPv6 nummer.

Mogelijk was achteraf de upgrade naar van TFT naar Hussel zelfs niet eens nodig geweest, maar zat er nog iets scheef in de nieuw geplaatste NT.

 

Ik wil iedereen wel even bedanken voor de tips en ondersteuning. Ik heb weer wat bijgeleerd.

 

 

Je zit nu nog op een Eof gepatcht in het pop station

Als je 1 maand naar 200 gaat wordt je gepatcht op een Gof (omgezet)

Je zit dan wel heel even zonder diensten als de monteur het om zet

Als je dan die maand er op naar 100 terug gaat

Haal je zo meer snelheid

Met het 100 pakket haal ik zo 130 down en 130 up ongeveer

Het is een tip 


Je zit nu nog op een Eof gepatcht in het pop station

Als je 1 maand naar 200 gaat wordt je gepatcht op een Gof (omgezet)

Je zit dan wel heel even zonder diensten als de monteur het om zet

Als je dan die maand er op naar 100 terug gaat

Haal je zo meer snelheid

Met het 100 pakket haal ik zo 130 down en 130 up ongeveer

Het is een tip 

Met als bijkomend voordeel dat televisie kijken niet meer van je bandbreedte voor Internet af zal gaan.


Je zit nu nog op een Eof gepatcht in het pop station

Als je 1 maand naar 200 gaat wordt je gepatcht op een Gof (omgezet)

Je zit dan wel heel even zonder diensten als de monteur het om zet

Als je dan die maand er op naar 100 terug gaat

Haal je zo meer snelheid

Met het 100 pakket haal ik zo 130 down en 130 up ongeveer

Het is een tip 

Met als bijkomend voordeel dat televisie kijken niet meer van je bandbreedte voor Internet af zal gaan.


@wjb Ik heb nu een actiekorting van 5,00 die niet op de 200 zat. Als ik weer terug ga naar de 100 behoud ik dan de korting nog wel. Het abonnement verbreek ik niet ik wijzig hem alleen tijdelijk.


 Hussel Internet 100 Mbit/s €47,50
 Actiekorting zolang je abonnement loopt €-5,00
 Interactieve TV met een TV-ontvanger €10,00
Totaal incl.kortingen €52,50
 


​​Ik heb nu een actiekorting van 5,00 die niet op de 200 zat. Als ik weer terug ga naar de 100 behoud ik dan de korting nog wel. Het abonnement verbreek ik niet ik wijzig hem alleen tijdelijk.


 Hussel Internet 100 Mbit/s €47,50
 Actiekorting zolang je abonnement loopt €-5,00
 Interactieve TV met een TV-ontvanger €10,00
Totaal incl.kortingen €52,50

Dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.


Je zit nu nog op een Eof gepatcht in het pop station

Als je 1 maand naar 200 gaat wordt je gepatcht op een Gof (omgezet)

Je zit dan wel heel even zonder diensten als de monteur het om zet

Als je dan die maand er op naar 100 terug gaat

Haal je zo meer snelheid

Met het 100 pakket haal ik zo 130 down en 130 up ongeveer

Het is een tip 

Met als bijkomend voordeel dat televisie kijken niet meer van je bandbreedte voor Internet af zal gaan.


@wjb Ik heb nu een actiekorting van 5,00 die niet op de 200 zat. Als ik weer terug ga naar de 100 behoud ik dan de korting nog wel. Het abonnement verbreek ik niet ik wijzig hem alleen tijdelijk.


 Hussel Internet 100 Mbit/s €47,50
 Actiekorting zolang je abonnement loopt €-5,00
 Interactieve TV met een TV-ontvanger €10,00
Totaal incl.kortingen €52,50
 

Ik ben bang dat je korting vervalt bij overstap naar 200 

Daar kan @Erwin_ wel een Andwoord op geven? 


 Ondanks de interessante discussie hierboven ook weer even terug naar jou, @LucasR .

Ik wil toch voor optie 3 gaan: Jouw lijn moet gewoon 50/50 krijgen. 

Kan ik jou vanmiddag even bellen?

 

 

Deze had ik nog even gemist, maar bellen kan altijd natuurlijk.


@LucasR .Erhm. Als ik jou nu omzet kom je dus een maand op 60 euro te zitten. 

En dan weer terug? Probleem daarbij is dat ik niet weet hoe lang deze actie nog geldig is. Marketing kan overmorgen besluiten om de actie te schrappen en dan kan ik helemaal niks. Te veel vraagtekens.

Ik wil graag wat anders proberen. Ik heb de mogelijkheid om drager tech te upgraden. Normaal gebruik ik deze functie om iemand van koper naar glas te migreren, of om pairbonding te realiseren.  Wie weet lukt het ook om EoF naar GoF te krijgen.  Zullen we dat proberen?

 


@LucasR .Erhm. Als ik jou nu omzet kom je dus een maand op 60 euro te zitten. 

En dan weer terug? Probleem daarbij is dat ik niet weet hoe lang deze actie nog geldig is. Marketing kan overmorgen besluiten om de actie te schrappen en dan kan ik helemaal niks. Te veel vraagtekens.

Ik wil graag wat anders proberen. Ik heb de mogelijkheid om drager tech te upgraden. Normaal gebruik ik deze functie om iemand van koper naar glas te migreren, of om pairbonding te realiseren.  Wie weet lukt het ook om EoF naar GoF te krijgen.  Zullen we dat proberen?

 

@Erwin_ ja, heel graag


Update: @LucasR laat mij via privébericht weten dat de omzetting geslaagd is. Iedereen blij :-)


Update: @LucasR laat mij via privébericht weten dat de omzetting geslaagd is. Iedereen blij :-)

@Erwin_ Via de Privé berichten had ik het al direct gemeld dat het perfect voor mekaar is. Dank dat je me zo goed geholpen hebt.