Skip to main content

Goedemiddag,

Sinds kort overgestapt naar KPN. Eerste dagen geen problemen gehad maar ik merk plotseling dat mijn uploadsnelheid is gedaald naar 0.01 mbps. Verschillende speedtests uitgevoerd, Nu kan ik niet meer thuiswerken.

Wat is hier aan te doen?

Mvg, Patrick

Hallo @Patrick04 , heb je de snelheid bekabeld gemeten met 1 computer rechtstreeks op het modem en verder alle overige (draadloze) apparatuur uit? Draadloos meten is zinloos.

Voor het werk zou ik voor de veiligheid en stabiliteit standaard voor een bekabelde verbinding kiezen.

Heb je een glas- of een koper-verbinding?

Indien glas, de glaskast al eens minimaal 2 minuten van de stroom gehad?

Indien koper, de modem al eens een fabrieks-reset gegeven?

 

 


Hoi @JanD ,

Ik heb in de meterkast een stekker eruit getrokken (een kastje met 4 lampjes, power, alarm, PON en LAN), 30 seconden gewacht en de stekker er weer in gedaan. Uploadsnelheid is nu 344.9 mbps. 

Hallo @Patrick04 , heb je de snelheid bekabeld gemeten met 1 computer rechtstreeks op het modem en verder alle overige (draadloze) apparatuur uit? Draadloos meten is zinloos.

 

 

 

Zowel de eerste test als de laatste test draadloos gemeten. Internet werkt weer top.

Bedankt voor het meedenken @JanD 


Vandaag weer geen internet. Dit keer zelfde stappen uitgevoerd als hierboven maar dit keer zonder resultaat. Tweede keer in 1 week dat tijdens een meeting het internet wegvalt... 

Erg teleurstellend KPN


Vandaag weer geen internet. Dit keer zelfde stappen uitgevoerd als hierboven maar dit keer zonder resultaat. Tweede keer in 1 week dat tijdens een meeting het internet wegvalt... 

Erg teleurstellend KPN

Ik zou graag van jullie weten hoe dit kan. Ik heb een internetpakket van 200mb. Ook ben ik de enige in huis die de laptop aan heeft staan. Ik ben net een nieuwe klant maar ik begin er langzaam spijt van te krijgen.


Welk type modem heb je en wat heb je er allemaal op aangesloten qua randapparatuur?


Welk type modem heb je en wat heb je er allemaal op aangesloten qua randapparatuur?

Het gaat om een KPN Box 12 waarop het gebruikelijke is aangesloten. Twee telefoons, twee laptops, iPad, etc. Televisie met ethernet verbonden.
 

Inmiddels doet het internet het weer maar ik irriteer me aan het feit dat het internet het in een week tijd al 2 keer heeft laten afweten op belangrijke momenten. Ik ben nog geen maand een klant van KPN.


We gaan eens kijken wat het probleem kan zijn. Graag zou ik de snelheid weten als je meet met een bekabelde laptop/pc. Graag meten via www.speedtest.net Als je een screenshot kan plaatsen dan graag.


We gaan eens kijken wat het probleem kan zijn. Graag zou ik de snelheid weten als je meet met een bekabelde laptop/pc. Graag meten via www.speedtest.net Als je een screenshot kan plaatsen dan graag.

 

Helaas heeft de verbinding het al twee keer laten afweten. Internet Connectivity (nu groen) staat dan op rood als dat gebeurt. Niet erg stabiel dus.

 


Zo dat ziet er knap dramatisch uit. Wil je alle randapparatuur van het modem halen? het glasvezelkastje 2 minuten van de stroom en daarna opnieuw meten op dezelfde manier. Ben heel benieuwd wat er dan uitkomt.


Hmm ik zie geen noemenswaardig verschil.. Maar deze informatie verklaart volgens mij niet waarom het internet zomaar uitvalt? Of heb ik dit mis? 


Heel vaak veroorzaakt een sluiting bijvoorbeeld in een stekkertje dit soort problemen. Ik hoopte dat het in dit geval ook zo zou zijn. Maar nee dus. Dan zal er toch een moderator aan te pas moeten komen. Meer kan je zelf niet doen. die reageert vandaag of morgen gok ik. vul je profiel helemaal in met klantnummer etc. dan kunnen ze meteen voor je aan de slag.


Hallo @Patrick04 Ik kijk graag even mee. Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?

Ben je er mee akkoord dat ik -als het moet- je Experia Box terugzet naar de fabrieksinstellingen? 


Hallo @Patrick04 Ik kijk graag even mee. Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?

Ben je er mee akkoord dat ik -als het moet- je Experia Box terugzet naar de fabrieksinstellingen?