Skip to main content

Sinds een tijdje blijft de uploadsnelheid van al mijn apparaten tussen de 30-40 Mbit/s hangen, terwijl de downloadsnelheid wel op 200 Mbit/s zit. Ik heb glasvezel dus up & down zouden allebei 200 Mbit/s moeten zijn.

Bekabeld/niet bekabeld, direct op de modem of via switch, maakt allemaal niet uit, uploadsnelheid blijft maar rond de 35 Mbit/s hangen… Wie iemand wat hier aan de hand is?

 

 

 

Hallo @PaulG78, welkom! Ik begrijp dat je daar vragen over hebt. Omdat je jouw profiel hebt ingevuld, kon ik meteen voor je op onderzoek uit. Ik zie dat je een 200/20 mbps abonnement hebt. Een uploadsnelheid van ongeveer 35 mbps is dan ook erg netjes, dit is namelijk meer dan je volgens je abonnement zou moeten krijgen. Niets om je zorgen over te maken dus. :blush:


Hallo @Denise_ ,

Dank voor je antwoord. Dan is er denk ik iets misgegaan met het abonnement, want het zou een 200/200 abonnement moeten zijn. Er stond op een van de documenten idd 200/20 maar daar had ik voor gebeld en dat kon ik negeren, want ik had een glasvezelverbinding dus zou het sowieso 200/200 worden. Maar blijkbaar is dat dus niet zo ‘aangezet’, terwijl ik er wel betaal. Kun jij hierin iets betekenen?


Bij glasvezel kan de snelheid symmetrisch geleverd worden, maar dat betekent niet dat dit ook altijd standaard is. Na overleg met collega's is duidelijk geworden dat jij inderdaad wel 200/200 zou moeten krijgen. Ik heb daarom contact met een achterliggende afdeling gezocht om jouw profiel te wijzigen naar 200/200. Mijn collega's hebben het op dit moment druk, dus het kan een week duren voor ik reactie krijg. Maar zodra ik reactie heb, hoor je weer van mij.


Thnx @Denise_ ,Het is inmiddels aangepast!


Ik wilde je net hierover informeren! Mijn collega van de achterliggende afdeling heeft een vinkje aangezet waardoor de lijn nu symmetrisch loopt. Fijn dat je dit ook al had opgemerkt. :smile: