Skip to main content
Vraag

Uploadsnelheid blijft steken op 300 Mbps bij Gigabit glasvezelabonnement

• July 3, 2026
  • 0 reacties
  • 3 keer bekeken

Beste KPN Klantenservice,

Via deze e-mail wil ik een formele klacht indienen omtrent de geleverde uploadsnelheid van mijn glasvezelverbinding.

Ik beschik over een Gigabit-abonnement waarbij de snelheid synchroon zou moeten zijn (1000 Mbps downloaden / 1000 Mbps uploaden). Hoewel de downloadsnelheid aan de specificaties voldoet, blijft mijn uploadsnelheid consequent steken op maximaal 300 Mbps.

Om eventuele misverstanden te voorkomen: ik heb dit probleem grondig onderzocht en uitgebreid getest op al mijn apparatuur. De metingen zijn handmatig uitgevoerd via een directe, bekabelde Gigabit-verbinding (Cat6) rechtstreeks op het modem, met uitgeschakelde VPN en firewalls. De limiet van 300 Mbps upload is op alle apparaten identiek. Het probleem ligt dan ook aantoonbaar niet aan mijn interne netwerk.

Het heeft er alle schijn van dat er aan uw zijde een onjuist snelheidsprofiel (profile mismatch) op mijn lijn is geconfigureerd, of dat er sprake is van een technisch defect in de NTU/centrale.

Als betalende klant verwacht ik de service waarvoor contractueel wordt betaald. Ik verzoek u vriendelijk doch dringend om deze situatie op korte termijn te onderzoeken, mijn lijnprofiel te corrigeren of indien nodig een monteur aan te sturen om de netwerkapparatuur te controleren.