Skip to main content
Beantwoord

Uploadsnelheid is met enige regelmaat erg laag

• January 14, 2025
  • 1 reactie
  • 18 keer bekeken

uploadsnelheid is af en toe extreem laag. Terwijl ik het juist in nov. heb opgehoogd. Merkbaar op alle apparaten, incl tv

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@Kuga. Welkom op de KPN Community! Als je je pakket wijzigt en je download en uploadsnelheid verhoogt, dan zou je dat wel moeten merken natuurlijk. Heb je glasvezel of een koperverbinding? En welke snelheid zou je maximaal moeten kunnen halen volgens je pakket? Gebruik je ook nog eigen apparatuur zoals switches of Wifi versterkers in je netwerk? 

De juiste manier om je uploadsnelheid te testen is om een apparaat (PC/laptop) bekabeld op je modem aan te sluiten en dan een speedtest te doen. Zorg er dan ook voor dat geen ander apparaat in je netwerk op hetzelfde moment flink aan het downloaden of uploaden is. Ik raad je aan om de speedtest te doen via https://www.kpn.com/internet/speedtest.

Hopelijk kun je iets meer vertellen over je situatie.  En kun je ook een screenshot delen van de speedtest? 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

1 reactie

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 17, 2025

Hoi ​@Kuga. Welkom op de KPN Community! Als je je pakket wijzigt en je download en uploadsnelheid verhoogt, dan zou je dat wel moeten merken natuurlijk. Heb je glasvezel of een koperverbinding? En welke snelheid zou je maximaal moeten kunnen halen volgens je pakket? Gebruik je ook nog eigen apparatuur zoals switches of Wifi versterkers in je netwerk? 

De juiste manier om je uploadsnelheid te testen is om een apparaat (PC/laptop) bekabeld op je modem aan te sluiten en dan een speedtest te doen. Zorg er dan ook voor dat geen ander apparaat in je netwerk op hetzelfde moment flink aan het downloaden of uploaden is. Ik raad je aan om de speedtest te doen via https://www.kpn.com/internet/speedtest.

Hopelijk kun je iets meer vertellen over je situatie.  En kun je ook een screenshot delen van de speedtest?Â