Skip to main content

Help :-(  Ik heb KPN Hussel 1 GBIT met V10 modem (5+ jaar oud). Incidenteel wel wat problemen gehad maar met even restarten was dat vaak opgelost. Mijn eerder aangeschafte experia boxen ivm uitbreiden dekking is nooit een succes geweest. Daarom sinds enige tijd (2 maanden oid)  3 Superwifi extenders aangeschaft. Dat werkt(e) gelijk echt prima! 200-300+ snelheid in het hele huis gemiddeld, tot 600+ direct naast het modem. De upload snelheid was altijd zelfs nog  hoger!

20-6-2022 kreeg ik problemen met mijn laptop. Verbinding werd steeds verbroken etc. Na even checken blijkt mijn upload snelheid ineens een zeer zeer magere 4 a 5 Mbit. Ja…. daar kan ik mijn werk echt niet mee doen... Heb vandaag 21-6 al elders moeten werken. De download snelheid is nog  goed. Zeker overal bijna 300 Mbit via de Superwifi. 

Ik heb - na het via de App installeren van de Super Wifi - niets gewijzigd aan de instellingen. Het heeft gelijk goed gewerkt. Up en Down.  Overal zijn de nieuwste meegeleverde kabels geinstalleerd, Er zijn verschillende soorten apparaten aangesloten: Mac, PC, Mobile, tablets  etc.. Niet allemaal tegelijk natuurlijk,  Maar allemaal geven ze nu echter hetzelfde zeer magere upload snelheid resultaat. Ook al is er maar 1 apparaat actief. Dus heb ik al diverse malen alles losgekoppeld. Uiteraard ook  de Super Wifi... Het V10 modem al vele malen geheel reset (eerst gewoon de stroom er af, daarna via de web interface, daarna via de herstelknop op het modem en zelfs ook hard reset via de onderkant van het V10 modem) Dit alles dus echt verschillende  keren. Maar helaas geen enkel resultaat. Direct via de kabel zonder (super)wifi  blijft de uploadsnelheid slechts 5 a 6 Mbit!  Dus dit is geen wifi issue. De download snelheid blijft steeds stabiel. Zeker gemiddeld tot ca. 300 bit. Het is enkel de upload snelheid.
Volgens de KPN website is er overigens geen storing op mijn postcode...

Ik heb alles gedaan wat ik kon. Ben ook niet echt een leek...

@KPN: hebben jullie suggesties hoe dit snel op te lossen… ?

Wat is de snelheid als je meet met een bekabelde pc of laptop? Dat is belangrijk om eerst te checken. 


Bedankt Joep. Ja dat maakt dus geen verschil. Uploadsnelheid bekabeld komt ook niet hoger dan 5 a 6 


Ohh dat is bijzonder.  Heb je het glasvezelkastje al 2 minuten van de stroom gehaald?


Hi Joep, Ja ook gedaan. helemaal los van de stroom voor een paar minuren. ook vanochtend nog een ‘monteurs reset’ gedaan op de experia box (zag ik ergens staan op het forum). Herstel knop EN reset aan de onderzijde tegelijk enige tijd ingedrukt. Alles zonder resultaat. Ik heb alles nu al vele malen reset naar fabrieksinstellingen. Stroom er af, Super Wifi  losgekoppeld. Bekabeld  is de Down snelheid tot 930 MBIT. De Up snelhied is extreem veel  lager en veroorzaakt dus ook gewoon problemen (bekabeld is de Up snelheid uitendelijk wel iets hoger dan via wifi, maar nog steeds heel erg laag). In het verleden was het echt honderden MBIT.


Dus als je alle aangesloten appartuur los haalt en dan meet met een bekabelde pc of laptop dan blijft up zo laag? Je hebt ook al een andere kabel geprobeerd? Dan zou ik toch weer de klantenservice 0800-0402 bellen. Je hebt dan immers uitgesloten dat het probleem door iets in je eigen netwerk wordt veroorzaakt. 


Beste @JR61, welkom! Dit klinkt inderdaad niet goed. Jammer ook om te lezen dat al jouw moeite niets opgeleverd heeft! Zoals Joep1965 aangeeft, ben je inderdaad sneller geholpen als je even belt met 0800-0402. Mijn collega's kunnen metingen doen en eventueel actie ondernemen. Via het forum heb je vooral contact met andere klanten en kan het, zoals je hebt gezien, even duren voordat een medewerker je helpt. Dat gezegd hebbende: heb je inmiddels telefonisch contact met ons opgenomen? Of kan ik nog iets voor je doen? Zou je in dat laatste geval ook jouw forumprofiel aan willen vullen met je adres en klantnummer?


Beste @JR61, welkom! Dit klinkt inderdaad niet goed. Jammer ook om te lezen dat al jouw moeite niets opgeleverd heeft! Zoals Joep1965 aangeeft, ben je inderdaad sneller geholpen als je even belt met 0800-0402. Mijn collega's kunnen metingen doen en eventueel actie ondernemen. Via het forum heb je vooral contact met andere klanten en kan het, zoals je hebt gezien, even duren voordat een medewerker je helpt. Dat gezegd hebbende: heb je inmiddels telefonisch contact met ons opgenomen? Of kan ik nog iets voor je doen? Zou je in dat laatste geval ook jouw forumprofiel aan willen vullen met je adres en klantnummer?

Monteur is langsgeweest. Bleek een storing in een of ander kastje in de wijk. Gelukkig is het nu opgelost.

 

 


Top! Fijn dat je het nog even liet weten 🙂.