Skip to main content

Sinds kort ben ik vanwege de hoge glasvezelnetwerk overgestapt van ziggo naar KPN. Tot nu toe niet met succes. Hier was al eerder een topic over maar ik zag geen oplossing. Met mijn ps5 heb ik verbindingsproblemen. Heeft iemand een oplossing?

Niemand? Ik zie namelijk dat meerdere mensen/ps 5 gebruikers dezelfde problemen hebben. Voor mij was kpn juist voor het gamen. Bij  ziggo geen problemen met upload snelheid. 


Hallo @OCEAN7 als je een Windows 10/11-pc rechtstreeks op het modem aansluit, vanuit de MS Store de Ookla speedtest app download en dan met die pc de snelheid meet met alle overige (draadloze) apparatuur uit, waar kom je dan op uit?

Gemiddeld moet je zo'n 930/930Mbit/s kunnen halen.

Haal je dat nog niet goed, haal dan de glasvezelkast eens minimaal 2 minuten van de stroom, herstart, geef daarna ook je modem een herstart, haal je dan wel de beoogde snelheid?

 


Ha @OCEAN7, welkom! Op het forum ben je in gesprek met de community. Deze bestaat vooral uit andere klanten, maar ook wij, de moderators van KPN, zijn aanwezig. Het kan altijd wel even duren voordat je een reactie krijgt. Kon je met de reactie van JanD uit de voeten? Heb je de boel al eens ‘kaal’ getest en alles gereset? Ik ben benieuwd naar je bevindingen!


@OCEAN7 

Hi, Ik ben benieuwd welke actie jij hebt ondernomen inmiddels? Ik ben ook recent overgestapt naar KPN maar upload speed laat echt de wensen over op een PS5 (7 - 10mb 😲) 


Ha @Dexter2023, mocht je geen respons krijgen van de community en toch graag geholpen willen worden met je vraag, maak dan gerust een eigen topic aan! We denken graag met je mee. 


Beste Allen, 

 

Bedankt voor jullie reactie. Allereerst lijkt mijn internet snelheid goed te zijn. Bedankt JanD Het is zeer waarschijnlijk iets tussen Sony netwerk en KPN. Daar er bij ziggo hogere upload snelheden zijn. In mijn geval was ziggo 2 maal zo snel. Ik was zelf een beetje druk maar ik neem contact op met kpn mogelijk dat iemand kan meekijken. DEXTER.. Na eerdere forums gelezen te hebben lijkt er niet echt een oplossing hiervoor gevonden te zijn. Playstation 4 of 5 gebruikers zijn groot in aantal. Ik zie meerdere lotgenoten. Dit is potentieel een groot probleem voor KPN. Ik ben juist vanwege het gamen en hogere snelheden overgestapt. 


Hi,

 

@OCEAN7  Dank voor je reactie! Ongelofelijk, ik ben ook van Ziggo overgestapt naar KPN alleen voor het upload gedeelte. Ik heb hierbij ook nog is alle kortingen achterwege gelaten bij Ziggo. Vandaag gepoogd om te gamen, maar zonder succes, uploadsnelheid was vandaag 4.1 mb. Heel erg jammer dit. 
 

@Marcia_ vraag; mij abonnement is 11 juli ‘23 ingegaan. Klopt het dat ik binnen 14 dagen nog kan opzeggen? 

hoor graag van je!


@OCEAN7 heb jij de PlayStation wel met een netwerkkabel aangesloten? Welke Experia Box gebruik je? En hoeveel haalde je met een bekabelde speedtest?

 

@Dexter2023 correct! Je kunt binnen 14 dagen opzeggen, bel hiervoor naar 0800-0402. 


Ik heb precies het zelfde probleem. Bij ziggo nul problemen gehad met download en uploaden. Overgestapt naar KPN voor glasvezel en hogere snelheden. Download bijna 900mbs, upload 5 tot max 19 (bekabeld uiteraard).
 

Gek dat wij als klant van kpn steeds worden doorverwezen om met Playstation support contact op te nemen. Dit terwijl KPN toch echt het probleem lijkt te zijn. Mogelijk dat een medewerker van KPN contact kan opnemen met Playstation waarom jullie netwerk problemen heeft met Playstation? Het is niet dat er maar een paar dit probleem hebben. Het lijkt er ook zo op dat jullie direct weer veel klanten verliezen door dit probleem! 


Hallo @Niek1203 ook bekabeld gemeten op 1 pc , dus géén Playstation, met alle overige (draadloze) apparatuur uit?

je moet dan ongeveer 930/930Mbit/s kunnen halen.

Als je het dan wel haalt, weet je wat de oorzaak is.

Anders de glaskast eens minimaal 2 minuten van de stroom halen en daarna de modem/router een fabrieks-reset geven.

 

 

 


Nee klopt. Het probleem ligt hem in de PS5. Kennelijk kan ps5 en KPN niet samen. Iedereen komt van ziggo af. Geen problemen met het internet met name met upload. Iedereen die overgestapt is naar KPN: problemen met upload. Dit gaat allemaal specifiek over de upload op de PS5. 
 

KPN stopt met het onderzoek want het probleem ligt dan in het netwerk van de PS5. Toch is het vreemd dat dus KPN niet overweg kan met een PS5 kwa upload. Dit ligt kennelijk dus toch echt aan het KPN netwerk. Daarom vraag ik mij ook af waarom KPN geen contact opneemt met Playstation support om te kijken waar dit probleem ligt? 


de upload is zviw en online gelezen heb , limited tot max 20Mbps door sony zelf


de upload is zviw en online gelezen heb , limited tot max 20Mbps door sony zelf

Inderdaad, hier wordt ook bij andere providers en in andere landen over geklaagd. Je kunt de speedtest van de PS dus niet vertrouwen.


20Mbps is ruim voldoende vopr streaming vanuit ps4/5