Skip to main content

Hallo. 

Ik heb een 1000mbps lijn van kpn zowel down als up. 

Enkel na de update van de experiaV10 box is de upload nog maar 19mbps… 

Box is gereset, Netwerk adapters pc uptodate. Waar kan het probleem liggen?

Is dat bekabeld, wifi of allebij?

Hallo. 

Bekabeld…. Splinternieuwe kabel. 

grt

Met een 1 Gbit/s abonnement mag je toch echt wel een hogere snelheid verwachten, ​@EdwinVproductions. Ik raad je aan om dit artikel door te nemen: Snelheid te laag bij KPN Glasvezel? Doe de check!. Hiermee zou je jouw snelheid moeten kunnen verbeteren.

Met een 1 Gbit/s abonnement mag je toch echt wel een hogere snelheid verwachten, ​@EdwinVproductions. Ik raad je aan om dit artikel door te nemen: Snelheid te laag bij KPN Glasvezel? Doe de check!. Hiermee zou je jouw snelheid moeten kunnen verbeteren.

Hallo inderdaad, Heb contact gehad met kpn. Zelfde dag is meneer de monteur nog geweest. Die heeft aan de hand van zen tabled vastgesteld dat er iets in mijn pc is die de upload snelheid tegen houd. 

Enkel tot op de dag van vandaag nog geen concrete oorzaak kunnen vinden welk programma het zou moeten zijn, Aangezien er niets is wat nieuw is … Mocht iemand een idee hebben dan hoor ik dat ook graag. Een nieuwe instalatie van windows is voor mij geen reële oplossing… Aangezien product licensies.

Goed om te lezen dat een monteur je in ieder geval heeft kunnen helpen de oorzaak vast te stellen. Of nja, in ieder geval dat het in de PC zit. Maar wat dit dan precies is, dat durf ik ook niet te zeggen.

Beste ​@EdwinVproductions binnen je pc kun je , als je r.o. op de taakbalk met de rechter muisknop op het netwerkicoontke klikt, klik je op 'netwerk en internetinstellingen, dan klik je op geavanceerde netwerkinstellingen, dan klik je op netwerk opnieuw instellen.

Windows reset dan alle netwerkinstellingen van Bluetooth, wifi en LAN naar hun fabriekswaarden en kan dus een oplossing zijn.

Heb je ook al eens een andere LAN-kabel geprobeerd en/of een andere LAN-poort op de modem?

CC ​@Denise van KPN en ​@DennisA78 

Beste ​@EdwinVproductions binnen je pc kun je , als je r.o. op de taakbalk met de rechter muisknop op het netwerkicoontke klikt, klik je op 'netwerk en internetinstellingen, dan klik je op geavanceerde netwerkinstellingen, dan klik je op netwerk opnieuw instellen.

Windows reset dan alle netwerkinstellingen van Bluetooth, wifi en LAN naar hun fabriekswaarden en kan dus een oplossing zijn.

Heb je ook al eens een andere LAN-kabel geprobeerd en/of een andere LAN-poort op de modem?

CC ​@Denise van KPN en ​@DennisA78 

Hallo bedankt, Dit is ook allemaal gebeurd, 

Echter heb het probleem nu gevonden en ben er een beetje ingedoken. Nu bleek dat mijn Netwerk adapter ineens een programma heeft, Na de updates van de software. 

Deze heb ik uitgezet en kan weer met de volle snelhied Uploaden. 

Voor een ieder die ook zn probleem heeft, Kijk of je ook een zelfde soort situatie aan de hand hebt. 

Groeten

Ah, fijn dat je het hebt gevonden!

Reageer