Skip to main content
Beantwoord

Tv heeft beperkte toegang tot netwerk: uw verbinding met de router is niet bevestigd

• September 4, 2025
  • 6 reacties
  • 128 keer bekeken

Hoi,

Onze tv krijgt maar beperkte toegang tot het netwerk. Als ik verbinding probeer te maken, krijg ik het bericht: “Beperkte toegang. Uw verbinding met de router is niet bevestigd.” Ik kan dan doorgaan en dan heeft de tv even verbinding, maar na een minuut of 5 is de verbinding weer weg… 

Alle andere apparaten kunnen wel verbinding maken. Gaat om een Philips TV

Enig idee hoe ik dit oplos? Zag al een topic/vraag van Huub Raaijmakers over een soortgelijk probleem, maar die suggesties helpen niet en topic lijkt ook onopgelost…

Bij voorbaat dank!

David

Beste antwoord door D_vid

Hi Alexandra,

Sorry voor de stilte… we hadden ook problemen met de kpn tv box, die is inmiddels vervangen dus nu minder afhankelijk van de internet connectie van de tv zelf. 

Door de tv nog een keer naar fabrieksinstellingen te resetten en op het extra 2.4 ghz netwerk te gaan, lijkt het nu stabiel te werken. 

Dank voor de hulp.

Groet,

David

6 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • September 4, 2025

Beste ​@D_vid als ik het goed begrijp gaat het om je tv-toestel van Philips en niet over de tv-decoder van KPN?!

Tevens neem ik aan dat je de tv draadloos probeert te verbinden met de router.

Welk merk en type router heb je van KPN in bruikleen met welke  firmwareversie?

Het kan zijn dat een veiligheidsinstelling van de wifi niet goed staat, WPA i.p.v. WPA2, dan kun je dat soort meldingen verwachten.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 4, 2025

Hi Jan,

Dank voor je reactie! Inderdaad gaat het om de tv en niet de kpn box; draadloos inderdaad.

firmware  = v12.c25.06.06

KPN box model 12

ik heb al de 2.4 en 5 ghz extra wifi netwerken opgezet met wpa2 en die geprobeerd, geen resultaat. Ook gast-netwerk, zelfde probleem.

nogmaals dank voor het meedenken.. als je nog suggesties hebt, dan hoor ik ze graag.

• September 4, 2025

Kun je hem bekabeld aansluiten? 

Sowieso zou je er goed aan doen om dat eens te testen. Met een lange kabel over de vloer. En dan kan je hem ook updaten.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hoi ​@D_vid, hoe staat het er nu voor, ben je nog verder gekomen met de wifi verbinding op je tv? 

Ik ben ook wel benieuwd naar of de tip van Marlon verschil maakt. Verder nog een paar hersenspinsels van mijn kant: Heb je al eens alle onthouden wifi-verbindingen in de instellingen van je tv verwijderd en opnieuw verbinding met wifi gemaakt? En helpt het als je de stekker van je tv een poosje uit het stopcontact haalt, en 'm dus eens helemaal opnieuw laat opstarten? Dat kan soms bij slecht te verklaren dingen ook helpen (zelf ook ervaring mee met mijn eigen tv 😂).

We horen het ook graag als je een oplossing gevonden hebt :)

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • Antwoord
  • September 9, 2025

Hi Alexandra,

Sorry voor de stilte… we hadden ook problemen met de kpn tv box, die is inmiddels vervangen dus nu minder afhankelijk van de internet connectie van de tv zelf. 

Door de tv nog een keer naar fabrieksinstellingen te resetten en op het extra 2.4 ghz netwerk te gaan, lijkt het nu stabiel te werken. 

Dank voor de hulp.

Groet,

David

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

@D_vid Geen probleem David, dankjewel voor de update! Wat fijn dat het nu allemaal goed lijkt te werken - houden zo. Als je toch vragen hebt of dingen opmerkt, laat ze hier gerust achter.

En nu genieten van probleemloos tv-kijken 😎