Skip to main content
Antwoord

V10 en SuperWifi 1 problemen sinds update eind oktober

• November 9, 2025
  • 3 reacties
  • 90 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Goedemiddag,

Een al wat ouder topic maar begin er een beetje klaar mee te zijn.

27 oktober een update op mijn modem geweest en sindsdien continu ellende.

Heb de V10 en twee witte superwifi punten. Werkte altijd probleemloos maar sinds de update een 24 uurs drama dus. Vanmorgen gewoon wifi en plotseling er weer uit. Beneden groen knipperent op de bekabelde versterker en op de 1e rood. Wederom alles weer gereset en alles weer paars. Wifi werkt echter beneden wel nu maar dit is toch niet goed.

Middels de hulp van de kpn site en tips van dit forum meerdere keren de boel hersteld maar het lijkt me niet goed dat je wifi hebt met een paars lampje. Heb hem nu sinds de 27e al 6x moeten resetten . Nu maar een belafspraak gemaakt voor vanavond.

Bekabeld internet werkt overigens prima

Glasvezel

1000mb internet

Admin: afgesplitst, eigen topic voor bericht aangemaakt

Beste antwoord door Jeroen van KPN

Hallo ​@John Brinkman, ik kan mij goed voorstellen dat je er tabak van begint te krijgen. Een paars lampje betekent dat het SuperWifi punt niet geconfigureerd is.

Sluit dan hem rechtstreek bekabeld aan op je modem, zonder andere apparatuur ertussen (switch, draadloze verbindingsset, etc.) Na enkele minuten is de configuratie ingeladen en zal het SuperWifi punt weer groen branden. Mocht dat nu niet zo zijn? Dan zijn er enkele stappenplannen om het vervolgens toch nog weer in orde te krijgen:

Rood lampje of groen knipperend lampje

1. Maak je SuperWifi punt stroomloos.
  2. Sluit hem rechtstreeks bekabeld aan op je modem
  3. Zet hem weer aan en wacht ongeveer 15 minuten. Het lampje van het SuperWifi punt zal achter elkaar verschillende kleuren laten zien.
  4. Zodra hij continu groen brand, koppel je SuperWifi punt los van je modem en zet hem terug op de plek waar hij stond. 

Rood lampje of groen knipperend lampje en de stappen hierboven hielpen niet

1. Is je SuperWifi punt bekabeld aangesloten op je modem? Haal dan de kabel uit het SuperWifi punt
  2. Druk 10-12 seconden op het resetknopje achterop het SuperWifi punt tot hij 5x rood knippert
  3. Het SuperWifi punt start nu opnieuw op en zal groen gaan knipperen. Zet dan het Superwifi punt uit met de aan/uitknop
  4. Sluit je SuperWifi punt (weer) rechtstreeks bekabeld aan op je modem.
  5. Zet hem weer aan en wacht ongeveer 5 minuten. Het lampje van het SuperWifi punt zal achter elkaar verschillende kleuren laten zien, eindigend met stabiel groen.
  6. Hierna is het SuperWifi punt weer werkzaam en kan, als je dat wilt, losgemaakt worden van het modem om ergens anders in huis neergezet te worden

Ik snap dat bovenstaande een bult werk is, waar je eigenlijk helemaal niet op zit te wachten. Er zijn gelukkig inmiddels ook weer nieuwe updates voor de KPN Experia Box V10 en de witte Superwifi die veel issues zoals die van jou behoort op te lossen.

Lees alles over beide updates:
Experia Box V10: Update naar V10.C.25.08.15 | KPN Community
SuperWifi 1: Update naar SW1.C.25.14.02 | KPN Community

3 reacties

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 12, 2025

Hallo ​@John Brinkman, ik kan mij goed voorstellen dat je er tabak van begint te krijgen. Een paars lampje betekent dat het SuperWifi punt niet geconfigureerd is.

Sluit dan hem rechtstreek bekabeld aan op je modem, zonder andere apparatuur ertussen (switch, draadloze verbindingsset, etc.) Na enkele minuten is de configuratie ingeladen en zal het SuperWifi punt weer groen branden. Mocht dat nu niet zo zijn? Dan zijn er enkele stappenplannen om het vervolgens toch nog weer in orde te krijgen:

Rood lampje of groen knipperend lampje

1. Maak je SuperWifi punt stroomloos.
  2. Sluit hem rechtstreeks bekabeld aan op je modem
  3. Zet hem weer aan en wacht ongeveer 15 minuten. Het lampje van het SuperWifi punt zal achter elkaar verschillende kleuren laten zien.
  4. Zodra hij continu groen brand, koppel je SuperWifi punt los van je modem en zet hem terug op de plek waar hij stond. 

Rood lampje of groen knipperend lampje en de stappen hierboven hielpen niet

1. Is je SuperWifi punt bekabeld aangesloten op je modem? Haal dan de kabel uit het SuperWifi punt
  2. Druk 10-12 seconden op het resetknopje achterop het SuperWifi punt tot hij 5x rood knippert
  3. Het SuperWifi punt start nu opnieuw op en zal groen gaan knipperen. Zet dan het Superwifi punt uit met de aan/uitknop
  4. Sluit je SuperWifi punt (weer) rechtstreeks bekabeld aan op je modem.
  5. Zet hem weer aan en wacht ongeveer 5 minuten. Het lampje van het SuperWifi punt zal achter elkaar verschillende kleuren laten zien, eindigend met stabiel groen.
  6. Hierna is het SuperWifi punt weer werkzaam en kan, als je dat wilt, losgemaakt worden van het modem om ergens anders in huis neergezet te worden

Ik snap dat bovenstaande een bult werk is, waar je eigenlijk helemaal niet op zit te wachten. Er zijn gelukkig inmiddels ook weer nieuwe updates voor de KPN Experia Box V10 en de witte Superwifi die veel issues zoals die van jou behoort op te lossen.

Lees alles over beide updates:
Experia Box V10: Update naar V10.C.25.08.15 | KPN Community
SuperWifi 1: Update naar SW1.C.25.14.02 | KPN Community

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 12, 2025

Bedankt voor de tips. Inmiddels een zeer vriendelijke dame van KPN klantenservice gesproken en die heeft mij wat tips gegeven waardoor alles Inmiddels weer werkt zoals het hoort.   Bewaar dit overigens wel want er zal vast nog een keer wat gebeuren.

Bedankt Jeroen 👍

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Super om te lezen dat het met met hulp van een medewerker van de klantenservice is verholpen!