Skip to main content

Voorlichting bij helpdesk nier geweldig. Omdat er problemen waren met omschakelen wifi netwerk van V10 naar Experia WiFi. Advies van helpdesk om v10 te vervangen door een V10a omdat de V10 geen wifi signaal zou uitzenden, waardoor  de wifi dekking in huis slecht is. De V10a zou wel WiFI signaal uit zenden? Kan dit niet vinden in handleiding. Wifi met V10 opnieuw geïnstalleerd, V10 en Experia WiFi hebben nu dezelfde naam. Dekking bij V10 is slecht en daarna in buurt van de  Experia WiFi wordt ondanks instelling "automatisch verbinding maken", niet overgeschakeld naar de Experia WiFi. Eerst wifi op gsm uitzetten en daarna weer aanzetten helpt enkel. Hoe zit het nu echt?

Ok, zal vanmiddag nog eens kijken en een screenshot sturen.

Wps knop uitzetten,is trouwens idee van de kpn monteur....

Prima om WPS uit te zetten. Maar daarmee gaat wifi niet uit (wat ook niet hoeft).


Heb je ook de KPN Thuis App geïnstalleerd, @Frivo? Daarmee kun je snel en simpel de Experia Wifi installeren. Mocht je dat nog niet gedaan hebben, raad ik je aan het alsnog op die manier te doen. 

Wil je het toch handmatig doen, download dan deze, correcte, installatiekaart en gebruik die in plaats van degene in de doos.


Ik heb dus V10a. Ik heb de handleiding vande WiFi Experia. De handleiding die u mailde was niet van de V10a . Probleem is dat zwakker signaal op tijdelijk grotere afstand niet weer automatisch sterk wordt vlakbij versterker. Instelling staat goed op smartphone. Zelfs bij tweede nieuwe snelheidstest is signaal nog zwakker. Als ik dan WiFi uit en aanzet op gsm heb ik weer 10 tot 20x hogere snelheid. Krijg de indruk dat kpn signaal niet goed communiceert met Android 10.


Bent u al ingelogd op de Experia WiFi's?


Denk het. Als ik de op adtessen bekijk , zie ik drie WiFi exprias waarvan 1 primair. Alleen bij deze kan ik inloggen. Als ik de andere twee uitzet doet zich nog steeds hetzelfde probleem voor. Signaal goed maar melding beperkt of geen internet verbinding. Ligt dus duidelijk aan modem.


U ziet zoiets?

De verbinding tussen de Experia WiFi en de Experiabox is gewoon een goede kabel? Zonder kastjes er tussen?

 


Helaas helpt dit allemaal niet. Krijg toch de indruk, dat het steeds bijna wegvallende signaal aan het modem V10a ligt. Heb drie WiFi Experia versterkers bedraad aangesloten. Zelfs naast versterker snelheid maar 4 MB/s  IPV 70. Krijg dan vaak melding dat ondanks volledig signaal pictogram,dat internet beperkt us. Blijft vreemd,dat als ik WiFi weer uit en aanzet wel weer volle snelheid heb. Heb wps op advies van kpn monteur modem uitgezet en alles via manager en installatie kaarten gemeten en gedaan. Tevergeefs.

 

Admin: reactie verplaatst vanuit dit topic en samengevoegd met al bestaand eigen topic, 

 


Vraag me af of het steeds terugzakken van de wifi snelheid met ca 90% na enige inactiviteit hier ook mee heeft te maken.

Uit en weer aanzetten wifi biedt direct weer opposing. Maar is toch knap lasting als een site weer heel traag laadt.

Heb een V10 en nu een V10a met 3 bekabelde wifi versterkers

 

Admin: reactie verplaatst vanuit dit topic en samengevoegd met al bestaand eigen topic, 


Met wifi Uit en aanzetten bedoel ik de wifi op mijn smartphone!! 


Hoi Frivo, jammer te horen dat je nog steeds problemen ervaart. Ik heb je reactie in het andere topic even verplaatst naar hier. Dit omdat het andere topic van een jaar geleden is. Je geeft aan dat de wifi snelheid terugzakt. Ervaar je dit op een specifiek apparaat? En hoe merk je dit? Is dat alleen het feit dat sites traag openen? Of heb je dit ook met speedtests kunnen meten? Als het alleen is dat sites traag openen hoeft dit niet per sé iets met je wifi te maken te hebben. Het kan dan ook liggen aan je apparaat zelf, of aan de website. Gaat het dan om specifieke websites de steeds traag zijn, of heb je het met alles?


Als ik weer merk dat een site langzaam laadt, kijk ik om te testen regelmatig op de snelheidsmeter van de kpn thuis app. Dan blijkt ALTIJD dat de snelheid van 70 mb/s terug is gezakt naar ca 5mb/s. Na een nacht inactiviteit is wifi signaal helemaal weg. Bijzonder is dus dat na 1x uit en aanzetten, ik weer direct de gewone snelheid heb. Na een uur is dit alweer weer vaak teruggezakt naar naar 10mb/s. Probleem lijkt te zijn ontstaan na update Android 10. Support van Motorola door bestudering BUG rapport van mijn Motorola One Action,kon geen hardware oorzaak vinden. Het lijkt een conflict met 2,4 en 5ghz van het modem? Dit is niet te splitsen.


Dank voor de toelichting, Frivo. Met wat je beschrijft denk ik inderdaad ook dat de kern van het probleem hem toch in je toestel zit. Het kan voorkomen dat een apparaat communicatieproblemen ervaart, om het zo uit te drukken, met de wifi. Voor meer wat meer informatie over hoe dit ontstaat hebben we een artikel hier: roaming en bandsteering op wifi en gastwifi.

De kern is dat jouw hoofd Experia Wifi communiceert naar jouw apparaten wat er beschikbaar is aan wifi en vervolgens je apparaten wil verdelen over de verschillende Experia Wifi punten en over de 2,4 en 5 Ghz. De apparaten ontvangen deze communicatie, maar hebben zelf ook nog wat te vertellen. Hierdoor kan een apparaat op een andere Experia Wifi gaan zitten, of op een andere frequentie. En sommige apparaten reageren niet, of slecht, op de communicate vanuit de Experia Wifi en doen helemaal hun eigen ding. En dan kan je dus de problemen krijgen die jij nu ervaart. 

Ik raad je in dit geval dan ook aan om eens contact op te nemen met Motorola om te zien of dit een bij hun bekend probleem is met dit toestel en deze Android versie. Hopelijk kunnen ze dan een aanvullende update uitbrengen.

 

 


Dank voor de reactie. Op aanraden van de kon monteur heb ik de wps , ik bedoel de knop aan de zijkant uitgezet. Zo werkt dus enkel de experia wifi versterker (s). Ook dan doet het probleem zich voor.

Dit wordt nu zo een kastje muur probleem.Motorola verwijst naar KPN en omgekeerd.

Uit uw reactie blijkt toch, dat het signaal uit het hoofdmodem niet goed communiceert. Als dit de oorzaak is, misschien dan juist een update van het experia modem nodig of misschien het type 6 uitproberen?

BUG rapport en toestel zijn zonder resultaat naar Motorola gestuurd. Laatste update van 1 juni ook geïnstalleerd zonder resultaat.

 

met vriendelijke groet

 

Fjl Vonk

 


Kon is KPN


Uit uw reactie blijkt toch, dat het signaal uit het hoofdmodem niet goed communiceert.

Dat is niet wat ik zeg. Wat ik zeg is dat beide kanten; Experia Wifi én jouw eindappaaraat (telefoon) met elkaar communiceren. En daar kan miscommunicatie ontstaan. In de praktijk blijkt die miscommunicatie veelal z'n oorzaak te vinden in het eindapparaat. Zolang jouw Experia Wifi goed is aangesloten, en je met andere apparaten geen problemen ervaart, is er op dit moment niets wat ik kan doen en heb ik helaas ook geen suggesties meer voor verbetering.

 

Iets wat verder ook relevant is, is hoe lang je het toestel al hebt. Mobiele telefoons zijn ook aan slijtage onderhevig gewoon door het dagelijks gebruik ervan. Daarbij kan er ook intern slijtage optreden, waardoor wellicht de wifiantenne niet in alle gevallen nog 100% werkt. Anecdote, maar dit merk ik zelf ook met mijn eigen toestel. Die is nu bijna 3 jaar oud en de wifi is beduidend slechter dan in het begin, ondanks dat er verder bij mij thuis niets is veranderd.

 


Ik heb aangegeven dat wifi signaal STEEDS tijdelijk optimaal is en elke keer na weer teruggezakt tezijn  daarna  bij UIT en AANzetten  WiFi TIJDELIJK opnieuw  optimaal is.

Toestel is van februari 2020 met ANDROID 10.