Skip to main content

Goedenavond iedereen, Ik zit met een probleem! Als ik op mijn laptop wil gamen op een online spel genaamd FiveM (Vaak ook bij andere spellen), heb ik last van erg hoge ping waardoor ik de server uitgegooid wordt en mijn wifi zogezegd platligt. Echter als ik (zonder in het spel te zitten) een kpn wifitest doe ziet die er prima uit, en als ik bestanden download is dit vaak erg snel. iemand enig idee wat dit kan veroorzaken en hoe ik het kan oplossen? Mvg Nick

Gamen doe je bekabeld.

 


Hallo en welkom, @NickvM..

Dat is inderdaad een hele hoge ping. Niet erg handig voor gamen. De speedtest ziet er dan wel weer goed uit.

Ik denk dat dit kan zitten in het feit dat je via wifi probeert te gamen. Ik sluit me aan bij @JanD: gamen doe je bekabeld.

Wifi is te afhankelijk van omgevingsfactoren en storingsbronnen. Terwijl je tijdens het gamen juist een stabiele verbinding wilt hebben. Via de kabel ben je verzekerd van een stabiele verbinding. En dus zal je zien dat de ping ook een stuk minder hoog is.


Goedenmiddag @Denise_, Dit zou ik graag doen alleen ik woon bij mijn ouders en kan hier niet gebruik maken van een LAN kabel.


Je zou nog kunnen proberen de  Wifi Manager te gebruiken. Met deze handige online tool check je de status van je wifi in je hele huis. Aangezien de speedtest wel goed was, weet ik niet of dit gaat helpen. Je kunt het in ieder geval wel proberen.

En anders misschien toch met je ouders in gesprek gaan om te vragen of je een kabel mag trekken. 

 


Als je in een dicht bevolkt gebied woont en iedereen heeft WiFi routers dan kan het ook helpen om een vrij kanaal te zoeken of een kanaal met weinig mensen die er gebruik van maken. 


Als je in een dicht bevolkt gebied woont en iedereen heeft WiFi routers dan kan het ook helpen om een vrij kanaal te zoeken of een kanaal met weinig mensen die er gebruik van maken. 

Sorry ik zie het nu pas! Dit klinkt als een goed idee, hoe zou ik dit doen?


Als je in een dicht bevolkt gebied woont en iedereen heeft WiFi routers dan kan het ook helpen om een vrij kanaal te zoeken of een kanaal met weinig mensen die er gebruik van maken. 

Sorry ik zie het nu pas! Dit klinkt als een goed idee, hoe zou ik dit doen?

De kans is zeer klein dat het probleem daar gezocht moet worden immers dan zou je ook een hoge ping hebben als er niet gegamed wordt.

Naar welke server ping je als je die hoge ping meet?