Skip to main content

Wij zitten al heel wat jaren bij KPN.
In het verleden hebben we ivm met slechte wifi op zolder experia wifi punten gekregen.
Dat heeft het de afgelopen jaren erg goed gedaan.

We zijn wel steeds meer gaan vragen van ons wifinetwerk door de jaren heen.

Zo hebben we veel domotica op het netwerk.
Zoals videodeurbel, elke lamp een wifi schakelaar. Sloten op voordeur en schuur die op wifi werken. Camera's. Wasmachine, printer, temperatuur sensoren, meerdere google audio producten, pelletkachel, zonnescherm, meters voor gas en elektra, vloerverwarming. Daarnaast nog wat telefoons, tablets en laptops. Alles draait op wifi. Zo rond de 50 apparaten.

Dit heeft het sinds de experia wifi punten altijden goed gedaan, tot eind juni. Toen kwam er een update voor de V12, sindsdien hebben we meerdere keren per dag wifi apparaten die de verbindingen met het wifinetwerk verliezen. Maar ook bekabeld vliegt de verbinding eruit. In de afgelopen 5 dagen eigenlijk elke dag wel een keer. De storing met domotica die verbinding verliest met het WIFI, dit gaat de hele dag door.

Wat opvalt is dat alle lampjes op de V12 uitgaan en hij opnieuw opstart. Het glasvezelkastje daarvan blijft het lampje van de LAN verbinding wel branden.

Inmiddels is er al twee keer een monteur langs geweest. De eerste keer konden we niet meer met het admin wachtwoord in de V12 komen, nadat er vanuit de telefonische helpdesk een reset was gedaan. Uiteindelijk kwam de 2e monteur erachter met wat hulp, dat je ook kunt inloggen met https://192.168.2.254 hierdoor werkt het admin wachtwoord weer wel. Dit was voorheen nog niet zo.

Nadat ik inmiddels de 3e V12 box heb gekregen, blijft het probleem met het compleet wegvallen van de verbinding bestaan. Een paar uur nadat de monteur was weggegaan ging het direct weer mis. Ook de domotica die de WIFI verbinding verliest ging door.

Op advies van de monteur die een extra V10 heeft laten staan, heb ik die nu maar geïnstalleerd.
Hopelijk lost dat het probleem op. Wel jammer dat dat dan hoogst waarschijnlijk met de V12 niet werkt. Maar de V10 hangt nog geen 8 uur in het netwerk, dus die moet ik eerst afwachten.

Daarnaast zijn de experia wifi punten vervangen voor KPN Superwifi punten.
Alles is weer ingesteld en de wifinaam van de V10 staat weer netjes terug op de oude wifinaam. Dit scheelt me weer bij 50 apparaten de wifinaam veranderen.

Veel gedoe, veel aan de telefoon gehangen. Monteurs die er al rond de 3 a 4 uur in hebben gestoken.

Tot nu toe niks dan lof over de klantenservice en de monteurs die hier zijn geweest. Eerlijk waar dit lijkt mij een lastig probleem. Er is veel kennis en kunde bij de monteurs. Hopelijk kunnen we dit oplossen.

Het liefst stappen we niet over, Ziggo levert geen 1000 Mbps down en up.

 

@DJHolland Welkom op het forum. Dat klinkt inderdaad als een flinke operatie 🙂 . Ik ben blij dat je dan via de diverse kanalen toch goed geholpen bent en dat de monteur tijdelijk dan een alternatief heeft gevonden. Blijft de V10 op dit moment stabiel? Je kan trouwens meer informatie over de V12 en toekomstige updates in dit topic vinden. Bedankt voor je feedback en post gerust nog even een berichtje als ik iets voor je kan doen!


Ja de v10 blijft stabiel.

Wel bijzonder dat dat met de v12 niet kan helaas.

 

 


@DJHolland Ik kan dat ook niet helemaal plaatsen. Wellicht is de combinatie van de apparaten die je in gebruik hebt dan een factor in de stabiliteit. Ik zou je willen adviseren om het topic wat ik je eerder stuurde in de gaten te houden. Wellicht kan je na een toekomstige update nog eens testen of je dan betere resultaten behaalt met de V12. 


van de week hebben we ons internet laten aanpassen van 1gbit naar 200 mbit, ook hebben we het tv kijken opgezegd. de snelheid ging na een paar minuten na het telefoongesprek al naar beneden. dit ging gepaard met een verlies van verbinding. sindsdien werkt onze hele smarthome niet meer. alle sockets voor lampen liggen eruit en krijg ik niet meer aan.
even snel een V12 geleend, toen deed alles het ineens weer.
maar ook met deze V12 hebben we hetzelfde gedoe dat de verbinding wegvalt.

we zijn weer terug bij af. of terwijl wederom een zeer onbetrouwbaar kpn netwerk.

Misschien dan toch overstappen naar een andere aanbieder??????

Bizar


Gaat het om wifi of over de bekabelde verbinding? Wat is er zoal op het modem qua randapparatuur?


wat is die V12 verschrikkelijk. sinds afgelopen juni uodate gehad en sindsdien niks anders dan gedoe. meerdere keren per dag wegvallende verbinding waarbij de v12 helemaal uit gaat.

Overgestaptop de v10, maar die geeft sinds afgelopen woensdag ook problemen. smarthome producten zijn niet meer te bedienen. KPN kunnen jullie die V12 al normaal werkend krijgen? heb ik ook 2 superwifi punten. Het lijkt wel alsof wanneer jullie een update sturen alles in de soep loopt.

 

Admin: samengevoegd met je bestaande topic
 


V12 gaat helemaal uit. Dus als lampjes zowel draadloos als bedraad. Start opnieuw op.

V10 hebben we met de Smart Home producten nu ook niks meer aan


Op het modem zijn bedraad aangesloten twee super WiFi punten een nas en een vaste computer


Ga eerst even testen om uit te sluiten dat er niet ergens een kapot stekkertje of kabelbreuk is. Alles loshalen van het modem.  Resetten en dan kijken wat er gebeurt.  Gaat dat goed dan ga je alles weer langzaam opbouwen. Vrijwel zeker gaat het mis na het modem. Zelf zou ik aan de slag gaan met de v10. Absoluut het beste modem wat kpn heeft. Als er iets mis is met de verbinding dan zou het glasvezelkastje wel in storing gaan en twee kapotte modems lijkt me stug. Daarna gaan we je helpen met wifi.


Hebben inmiddels 5 v12 boxen gehad. Allemaal hetzelfde probleem. Bij ons in huis vallen ze uit. Ook wanneer je niks bedraad hebt aangesloten. Ook inmiddels een extra v10 erbij gehad. En de adapter vervangen. Exact hetzelfde probleem.

Zou kpn dit nou echt niet kunnen oplossen?

Heb er wel een stuk of 30 smart home producten aan hangen. Van slimme sloten tot schakelaars voor het licht tot luchtzuivering en temperatuur sensoren.

Maar daarom ook 2 super WiFi punten in huis hangen. Nu maar weer de klantenservice bellen.


Maar wat doet het glasvezelkastje dan? Gaat die in storing? Je hebt toch geen draadloze verbindingsets hoop ik? 

 


Glasvezel kastje is niks mee aan de hand die blijft gewoon branden. Nee hebben gewoon netwerk kabels in huis liggen.


Dus is de verbinding goed. Dus er moet iets aan de hand zijn na het modem...


Hallo @DJHolland je schrijft dat je nu de V10 gebruikt, daar kun je de versterkers op aansluiten, de wifi op de V10 behoort dan uit te gaan en dat hoort zo, de wifi op de V10 kan niet samenwerken met de KPN-versterkers.

 


U heeft al een topic over de problemen die u ervaart. Twee keer over hetzelfde heeft geen zin.


Mooi zou zijn als kpn het gewoon op kan lossen. Ipv dat ik een uur aan de telefoon hang een medewerker heb gesproken ze het uitzoeken en vervolgens opgehangen wordt een niet meer wordt terug gebeld.

Iets frustratie.

Dan probeer je van alles dat het toch weer goed gaat lopen @Joep1965  dus ook in een tweede topic reageren in de hoop dat dat iemand zit die het wel weet.

@JanD  v12 met 2 keer super WiFi. Maar de v12 loopt elke dag minstens 1 keer vast met volledige herstart tot gevolg.

V10 met 2 keer superieure half jaar geen gedoe  mee gehad nu ook problemen dat smarthome producten niet meer te bereiken zijn. V12 heeft dit niet, maar ja die loopt dus vast


Hier kunt u een monteur bestellen. U gaf al aan dat u inmiddels een stuk of zes modems heeft gehad en ze allemaal niet werken maar dat het glasvezelkastje niet op storing gaat. Dan lijkt mij een monteur noodzakelijk. 


 Wat jammer dat de problemen dan blijven aanhouden. Ik moet eerlijk bekennen dat de problemen die je beschrijft lastig op afstand zijn te bekijken. Het klinkt alsof er inderdaad wat misgaat in het samenspel tussen de apparatuur in huis en het modem. Ik zou dan inderdaad een afspraak met een monteur inplannen zodat er ter plaatse gekeken kan worden.


Na lang alles opnieuw instellen lijkt het nu weer wat beter te lopen. Alles verwijderd. Alle domotica stuk voor stuk opnieuw geïnstalleerd.

Alles draait hier op 2 super wifi punten nu.

Nog niet helemaal stabiel.

Vandaag moest het stroom er even af en daarna is het weer drama.

Zou het te maken kunnen hebben met welke super wifi primair is?


Wel gek dat het goed draaide. Je je internet downgrade, het internet hierdoor tijdelijk verlies en het daarna drama is. Nadeel van een heel huis smart te hebben.


Ben benieuwd wanneer het V12 modem wel een goede update krijgt waardoor het stabiel is.


U heeft toch de v10 met twee SuperWiFi's? Één van de SuperWiFi's is bekabeld toch? Gebruikt u het het extra wifi netwerk voor de domoticaspullen?