Skip to main content

Sinds enkele weken heb ik een nieuwe experiabox V12 mogen ontvangen, omdat mijn oude V8 aan vervanging toe was. Volgens de wifi manager zou dit mijn wifi moeten verbeteren. Helaas heeft dit niet het gewenste resultaat. Sterker nog… het is slechter geworden, en daarbij komt ook nog eens dat nu alles wegvalt. TV beeld komt stil te staan en vervolgens start de experiabox opnieuw op. Foutcode stb-nmc-400. Dit alles duurt ongeveer 1,5 minuut. Dit gebeurt zo'n 4x per dag. Valt mee zou je zeggen, maar als je hier nooit eerder last van hebt gehad, is het toch echt supervervelend. Dus dan maar even gebeld met KPN. Volgens de metingen is er niets aan de hand, raar …. want met mijn oude V8 heb ik nooit problemen gehad. Voor mij lijkt het heel simpel.. problemen zijn begonnen na ontvangst V12, dus lijkt mij hier het probleem te zitten. Ik hoor graag wat nu de oplossing is voor mijn probleem

Hoi @Cornell Steennis, welkom hier. 

Ik snap zeker dat dit supervervelend is. Dit allemaal na vervangen van het modem. Heb je na het installeren van de Box 12 het modem een reset gegeven? Dan krijgt deze de nieuwste software. Zorgt dit voor verbetering?


Hallo Bart, ik heb het modem gereset, maar helaas heeft dit geholpen. Het signaal valt nog steeds weg. Opvallend is wel dat de lampjes van op het glasvezelkastje ook uit gaan en dan vervolgens weer opstarten.


Betreft een bug in de Box12. Oplossing: laten omruilen voor een andere.


Dank je wel voor je bericht Dennis. Kan ik dit hier regelen? Leest er iemand van KPN mee die dit in gang kan zetten?


De STB-NMC-400 speelt ook nog steeds? In ieder geval kijk ik graag eens mee. Zou je jouw profiel van gegevens willen voorzien? Hoor ik van je als je dat gedaan hebt. Dan kijk ik mee.