Skip to main content

Goedendag,

Na dat ik vorige week Woensdag deze test versie heb ontvangen is het internet trager dan ik gewend ben.
Zowel over de WiFi als Ethernet.
Echter is de WiFi nog wel bruikbaar terwijl Ethernet vrijwel onbruikbaar is momenteel.

Om de problemen even kort samen te vatten:
-Het internet is dus traag, Deze valt met grote regelmaat weg.
-Het Ethernet aansluiten op andere apparaten dan de Desktop zet het probleem voort.
-De Monteur heeft aangegeven normale snelheden te kunnen bereiken maar ik zie hier in de praktijk niks van terug.
-Dat de Monteur is geweest had ik een moment van stijging in internet snelheid maar deze is sinds alweer terug gekrabbeld.
-Resetten, Opnieuw opstarten, Noem het maar op alle standaard protocollen (Naast wellicht een Modem Switch) helpen niet om het probleem op te lossen.

Zijn er nog andere dingen die ik zou kunnen benoemen?
Laat het even weten.
Verder wens ik jullie veel succes met deze versie.

Waar gaat dit over? Gaat dit over de KPN Box? 


Waar gaat dit over? Gaat dit over de KPN Box? 

Dit gaat over de nieuwe software van de Box 12 inderdaad.

 

Bedankt voor het invullen van je profiel, @Zappieroth.

Ik ga jouw gegevens doorgeven om te checken of we wat kunnen zien vanaf hier. De vraag is een beetje of dit specifiek i.c.m. jouw thuisnetwerk is, of toch iets groters. Als ik meer info heb dan laat ik het weten.

Een nieuw modem zou waarschijnlijk geen uitkomst bieden omdat die dan ook automatisch de update krijgt. Klopt het dat je vanmorgen nog hebt gesproken met de technische dienst? Wat kwam daar uit?


Hoi Paul,
Dat was puur om toch te kijken of een nieuw Modem het niet zal verhelpen.
Deze komt morgen binnen.

Deze problemen begonnen letterlijk het moment, Of zeg maar de ochtend na de update.
Voor deze update heb ik vrijwel nooit problemen gehad.

Kleine dingetjes bij de aanschaf van het abbo een aantal jaar geleden en bij de verhuizing 2~ jaar geleden.
Verkeerd aangesloten voornamelijk door en Monteur kan ik me herinneren.
Niets ernstigs verder.

Ik ga de nieuwe Modem iniedergeval proberen morgen (Dat is het laatste wat nog niet geprobeerd is)
En als dat het niet is hoop ik toch heel snel op een andere oplossing want ik heb het internet nodig volgende week.


Hoi Paul,

Vandaag is dan eindelijk een vervang Router binnen gekomen.
Ik was even bang dat het allemaal weer in de soep zou lopen maar volgens mij is de Router nu klaar met updaten en alles draait soepel.
Ik zal het nog even voorzichtig zeggen en ik zal in de loop van het weekend de boel even in de gaten houden en hier terug koppelen. 
Maar voor zover lijkt het allemaal dus goed te lopen.


Hoi Paul,

Vandaag is dan eindelijk een vervang Router binnen gekomen.
Ik was even bang dat het allemaal weer in de soep zou lopen maar volgens mij is de Router nu klaar met updaten en alles draait soepel.
Ik zal het nog even voorzichtig zeggen en ik zal in de loop van het weekend de boel even in de gaten houden en hier terug koppelen. 
Maar voor zover lijkt het allemaal dus goed te lopen.

Dat klinkt goed in ieder geval! Onze technische collega's zitten er kort op zodat we eventuele bugs er z.s.m. uit kunnen halen.


Nogsteeds geen problemen hier dus het was echt de Router na de Update.
Kon ook haast niet anders eerlijk gezegd xD

Hopelijk kunnen jullie de bugs er uit vissen en de Update in goeie handen over brengen naar de rest van Nederland.
En in het vervolg… Mij aub niet bellen of mee laten doen aan updates xD Bijna 2 weken zonder internet gezeten.> En een hoop hoofdpijn met een aantal van je collega's.


Kleine update, Ik kwam vanmiddag thuis en weer terug bij af.
Ondertussen alweer contact met de klanten service gehad.
Er komt een ander soort Router als voorlopige oplossing.

Ook zijn er enige extra details door gespeeld naar jullie Team die over deze Software update gaan.


Kleine update, Ik kwam vanmiddag thuis en weer terug bij af.
Ondertussen alweer contact met de klanten service gehad.
Er komt een ander soort Router als voorlopige oplossing.

Ook zijn er enige extra details door gespeeld naar jullie Team die over deze Software update gaan.

Dat klinkt niet goed. Maar mooi dat er al actie is ondernomen in ieder geval. Het is inderdaad belangrijk dat de informatie terecht komt bij de technische collega's. Als ik er nog een rol in kan spelen dan hoor ik het graag. Excuses voor het ongemak, dat is natuurlijk niet de bedoeling.


Hoi Paul, 

Als je nog enige suggesties hebt hoor ik die natuurlijk heel graag!
Ik vond het opvallend dat de problemen precies weer op de Woensdag middag begonnen net als 3 weken geleden.

Verder heb ik al een andere Router zelf aangeschaft en gaan we die morgen uitproberen.
Ook komt er nog een Andere Router van de KPN op Mobiele basis dan heb ik in ieder geval iets.

Over verdere acties zal ik ongetwijfeld jouw Collega's nog spreken.

Wat aanvullende details die misschien van pas komen:

-Het Internet werkt maar is heel traag.
-Speedtest geeft semi normale snelheid aan (Algemeen gezien iets lager dan ik gewend ben van 65Down naar 45 Down)
-Speedtest gebruikt normaal gesproken jullie eigen servers maar nu bijvoorbeeld veel Automation BV in Hoorn uit mijn hoofd. (Dit dus ook sinds Woensdag weer van Zaterdag t/m Dinsdag heeft het gwn KPN servers gebruikt)
-Download snelheid is momenteel normaal Browsen op het net daar in tegen werkt vrijwel niet.
(Heel traag, Host Vaststellen duurt lang of er is een socket error of de Pagina laadt half.)
-Of ik nu op de Ethernet zit en/of welk apparaat ik gebruik maakt niet uit.
De resultaten zijn hetzelfde.

Dit zo een beetje.
Wellicht dat me later nog iets anders te binnen schiet maar dit zijn de meest voorkomende dingen.


Hoi Paul, 

Als je nog enige suggesties hebt hoor ik die natuurlijk heel graag!
Ik vond het opvallend dat de problemen precies weer op de Woensdag middag begonnen net als 3 weken geleden.

Verder heb ik al een andere Router zelf aangeschaft en gaan we die morgen uitproberen.
Ook komt er nog een Andere Router van de KPN op Mobiele basis dan heb ik in ieder geval iets.

Over verdere acties zal ik ongetwijfeld jouw Collega's nog spreken.

Hi! 

Dus je krijgt een Direct Online Pakket. Ik zie dat dit is besproken met een collega. Ik ga daar verder niet tussen zitten, maar dat is geen duurzame oplossing natuurlijk. Het is niet verstandig als ik me ermee ga bemoeien want dan gaan dingen door elkaar lopen. Het is verstandig om dit óf via mij/dit topic te laten gaan, of via m'n telefonische collega's.

Ik weet dat een andere collega jouw wilde opbellen n.a.v. dit topic, maar weet niet of dat ook is gebeurd..?


Ik heb geen telefonisch contact gehad met andere collega's van jouw afdeling.

Duurzaam zeker niet.
En ik was er ook zeker niet van plan voor te betalen.
Sterker nog ik verwacht dat mij iets toe gaat komen als dit alles eindelijk opgelost is.

Verder is goedkoop natuurlijk duurkoop en dat zijn deze tape en plakband oplossingen wel een… ‘beetje’
Wat mij het meest irriteert is dat niemand een oplossing weet dat niemand weet wat er aan de hand is.
En dat ik compleet machteloos sta tegenover dit probleem.
En dat alles terwijl de weken gewoon verstrijken.

Ik snap dat het een test versie is en ik snap dat deze voor problemen kan zorgen maar het feit dat er bij KPN gewoon een knop omgezet kan worden en mensen op random uitgekozen worden en zo van ‘oh we kijken wel wat er gebeurd’ als er een test versie uitgerold word vind ik zeer onprofessioneel over komen.
Al niet te praten over het feit hoe een aantal van jouw Collega's mij Telefonisch te woord hebben ge staan net doen of hun neus bloed en omdat ik niet van de hoek en de rand weet over deze technieken er net word gedaan of ik dom ben.

Als het niet was voor het feit dat ik normaal gesproken geen problemen heb was ik per direct weggegaan bij KPN.
Dat er met dit soort dingen zo weinig gedaan word neem ik KPN zeer kwalijk.

Als jij enige zeggenschap heb tegenover de higher ups dan zou ik je willen vragen om dit toch echt bij ze aan te kaarten.
Ik snap het moet allemaal zo goedkoop mogelijk moet want dat is de Corporate way maar wie zijn er de dupen….., Juist… de betalende klant.

Als ik dit bij mijn klanten zou doen kan ik je wel vertellen dat ze mij per direct niet meer zullen vragen voor mijn services.

Excuses voor deze muur in ieder geval.


Je hoeft daar niet voor te betalen, hoor. Dat is het niet. Het enige wat ik wil voorkomen is dat er dingen door elkaar gaan lopen. Ik begrijp je frustratie wel als het al 2 weken duurt.

In de eerste instantie ging ik mijn technische collega's aanspreken en zij wilden jou opbellen en langskomen. Dat zijn mensen die daadwerkelijk over die nieuwe software gaan, geen reguliere klantenservice. Ik weet niet of dat is gebeurd? Je gaf namelijk aan dat je niet gebeld wilde worden, maar dat lijkt me juist wel verstandig. En in de tussentijd is er ook al een nieuw modem gestuurd en is er nu wederom een ‘mobiele router’ onderweg. Dus daarom ben ik een beetje in de war.

Ik ga voor je navragen of er vanuit mijn technische collega's contact met je is gezocht.


Ik kan mij niet herinneren dat ik specifiek antwoord had gegeven op de vraag voor contact vanuit jouw Team.
Maar als zowel jullie als ik daar iets uit kan halen dan zijn jullie van harte welkom.